Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz E 63 AMG 2013: Εκεί που σταματάει η λογική

Mercedes-Benz E 63 AMG 2013: Εκεί που σταματάει η λογική

Με ένα νέο, διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα βενζίνης, τους 585 ίππους της έκδοσης S και σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, η νέα-ισχυρότερη εκδοχή τη E 63 AMG "συχνάζει" πέρα από τα όρια της λογικής.

Γιάννης Αδάναλης

Το γεγονός ότι μία ακόμη δημοσιογραφική αποστολή ξεκινά αξημέρωτα με την καθιερωμένη συνάντηση στους άδειους διαδρόμους του «Ελ. Βενιζέλος», δεν σημαίνει ότι οι δύο πτήσεις και οι σχεδόν είκοσι ώρες διαρκούς… κίνησης δεν απαιτούν ειδική διαχείριση.

Όλα καλά με την ανανεωμένη εκδοχή της Mercedes-Benz E-Class. Πολυτέλεια, άνεση και ασφάλεια στο μέγιστο βαθμό, ωστόσο, η εμπειρία στο αριστερό κάθισμα της δίλιτρης E 250 με τους 211 ίππους δεν είναι από αυτές που θα διηγείσαι στα εγγόνια σου.

Με σκοπό, λοιπόν, τη διατήρηση του ηθικού σε υψηλά επίπεδα, θέλοντας και μη θα πρέπει να επενδύσεις στη δεύτερη και πολλά υποσχόμενη ημέρα της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της ανανεωμένης E-Class.

Το μουδιασμένο πρωινό ξεκίνημα από τον υπόγειο χώρο στάθμευσης στην «καρδιά» της Βαρκελώνης δεν προμηνύει τι πρόκειται να ακολουθήσει. Τα πρώτα αστικά χιλιόμετρα δεν θα σου επιτρέψουν να ξεδιπλώσεις τις αρετές της E 63 AMG.

Με μοναδική συντροφιά, λοιπόν, τον απόκοσμο ήχο που παράγει ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας των 5,5 λίτρων, το μόνο που μπορείς να «τεστάρεις» είναι η υπομονή σου.

Η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο για όσους ασχολούνται με το «αντικείμενο», όχι απλώς για να πληρώνουν το νοίκι τους στο τέλος του μήνα. Για την ιστορία και μόνο, η τελική ταχύτητα της E 63 AMG περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ενώ η τετρακίνητη E 63 AMG S των 585 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα.
{{{ moto }}}
Η διαδρομή γνωστή. Όχι τόσο ώστε να μπορείς να προβλέψεις τι σε περιμένει μετά από κάθε στροφή, ωστόσο, σε γενικές γραμμές γνωρίζεις ότι οι ευθείες σπανίζουν και ότι το πλάτος του δρόμου δεν συγχωρεί λάθη.

Η νοτισμένη, από την πρωινή υγρασία, άσφαλτος κρύβει παγίδες, πόσο μάλλον όταν καλείσαι να μεταφέρεις σε αυτή τους 585 ίππους και τα 800 Νm της E 63 AMG S. Ακόμη και έτσι, πάντως, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης εξασφαλίζει το δικαίωμα της πλήρης απενεργοποίησης των «ηλεκτρονικών» καθώς και τη δυνατότητα να αυξήσεις σταδιακά τους ρυθμούς σου.

Αυτοσυγκράτηση. Ο πολύδισκος συμπλέκτης, τον οποίο φιλοξενεί το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, μεταφέρει το 67% της διαθέσιμης ροπής στους πίσω τροχούς. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι αν το παρακάνεις και μάλιστα με τους τροχούς στριμμένους, το πολυτελές sedan των 1.940 κιλών θα υπερστρέψει, παρακάμπτοντας -μεταξύ άλλων- και το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των πίσω τροχών.

Η υπερστροφή, ωστόσο, δεν είναι το μοναδικό… φαινόμενο για το οποίο θα πρέπει να ανησυχείς. Με το γκάζι στο πάτωμα οι αποστάσεις εκμηδενίζονται και οι ταχύτητες που αναπτύσσεις από στροφή σε στροφή ξεπερνούν τις δυνατότητες κάθε γήινου κατασκευάσματος που υπόκειται -θέλοντας και μη- στους νόμους της φυσικής.

Φρένα και πάλι φρένα. Κεραμικά στη δική μας περίπτωση και ως εκ τούτου υπερ-ανθεκτικά. Κανένα σημάδι κόπωσης ακόμη και στο κατηφορικό-απαιτητικό κομμάτι της διαδρομής. Οι εξαπίστονες δαγκάνες και οι διάτρητοι δίσκοι με τη θηριώδη διάμετρο των 402 χιλιοστών επιβραδύνουν αδιαμαρτύρητα τους δύο τόννους της E 63 AMG όταν και όπου το ζητήσεις.

Αν και με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Controled Efficiency, Sport, Sport plus, Manual), το AMG SPEEDSHIFT MCT 7 -αυτή είναι η πλήρης ονομασία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων- δεν διαθέτει την αμεσότητα μίας αντίστοιχης μονάδας διπλού συμπλέκτη.

Στον αντίποδα, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση -και σε αυτήν την περίπτωση διατηρείς τη δυνατότητα επιλογής ενός εκ των τριών ρυθμίσεων- αποδεικνύεται πιο «φιλική» απ’ ότι ίσως περίμενες, χωρίς ωστόσο να σου επιτρέψει να αμφισβητήσεις την παρουσία της στη συγκεκριμένη έκδοση της E-Class.

Η επιλογή ανάμεσα στην E 63 AMG των 557 ίππων και στην αποκλειστικά τετρακίνητη έκδοση S των 585 ίππων φαντάζει εύκολη. Όχι γιατί οι 28 επιπλέον ίπποι συνιστούν καμία τεράστια διαφορά, αλλά γιατί στο τέλος της ημέρας η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς προσφέρει πολύ περισσότερα από όσα ενδεχομένως σου έχει στερήσει.

Η MercedesBenz E 63 AMG 2013 σε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:4,892/ 1,873 / 1,450
Μεταξόνιο (μέτρα):2,69
Κινητήρας (κ.εκ.):5.461
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):557/5.500 (E 63 ΑΜG), 585/5.500 (Ε 63 AMG S 4MATIC)
Ροπή (Νm/σ.α.λ.):720/1.750 (E 63 ΑΜG), 800/1.750 (Ε 63 AMG S 4MATIC)
Βάρος (κιλά):Aπό 1.845
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):9,8 (Ε 63 AMG), 10,3 (Ε 63 AMG S 4MATIC)
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 230 (E 63 ΑΜG), 242 (Ε 63 AMG S 4MATIC)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):4,2 (E 63 ΑΜG), 3,6 (Ε 63 AMG S 4MATIC)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):250 (E 63 ΑΜG), 250 (Ε 63 AMG S 4MATIC)

auto.in.gr

Sports in

Τι είπε ο προπονητής της Φιορεντίνα για τον Ολυμπιακό και τον τελικό του Conference League

Ο προπονητής της Φιορεντίνα, Βιτσέντσο Ιταλιάνο, μίλησε για τον Ολυμπιακό που είναι ένας από τους πιθανούς αντιπάλους του στον τελικό του Conference League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024