Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz CLA 2013: Δικαίωμα στο όνειρο

Mercedes-Benz CLA 2013: Δικαίωμα στο όνειρο

Με τον εκθαμβωτικό σχεδιασμό της να αποτελεί το βασικό στοιχείο της γοητείας της και τις γήινες προδιαγραφές της να εξασφαλίζουν το δικαίωμα στο όνειρο, η CLA δεν θα αργήσει να βρει τον δρόμο της ακόμη και σε μια αγορά όπως η ελληνική.

Γιάννης Αδάναλης

Πολύ πριν η Porsche προσθέσει στην ακριβοθώρητη γκάμα της την πληθωρική Panamera, πολύ πριν η VW δημιουργήσει την ελκυστικότερη -με διαφορά- έκδοση του Passat, πολύ πριν η BMW κερδίσει τις εντυπώσεις με τη Σειρά 6 Gran Coupe, η Mercedes-Benz ήταν εκείνη που τόλμησε πρώτη να «σπάσει» τα σχεδιαστικά -και όχι μόνο- στεγανά ενός αυθεντικού sedan, «ιδρύοντας» την κατηγορία των τετράθυρων coupe.

Δέκα χρόνια μετά και με τη CLS να έχει περάσει στη δεύτερη γενιά της, η Mercedes-Benz επιστρέφει στην κατηγορία που εκ των πραγμάτων γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο.

Αποκωδικοποιώντας το όνομα που η γερμανική φίρμα επέλεξε για τη νέα της πρόταση, συνειδητοποιείς ότι η CLA δικαίως θεωρείται η μικρογραφία εκείνου του τετράθυρου coupe που στοιχειώνει ακόμη και σήμερα τις επιθυμίες γνωστών και φίλων.

Η αφετηρία διαφορετική, αλλά ο προορισμός δίχως καμία αμφιβολία κοινός. Έχοντας βασιστεί στο «δάπεδο» της νέας A-Class, οι προδιαγραφές της CLA δεν θυμίζουν σε τίποτα εκείνες ενός υπερ-πολυτελούς τετράτροχου.

Πριν προλάβεις, ωστόσο, να αναδείξεις τα «γήινα» χαρακτηριστικά της CLA ως το μεγαλύτερο προσόν ενός ξεχωριστού αυτοκινήτου, έρχεται ο εκθαμβωτικός σχεδιασμός των μεταλλικών επιφανειών του αμαξώματος να ανατρέψει τη συλλογιστική σου.

Το προτεταμένο ρύγχος με το «αστέρι» της γερμανικής φίρμας στο μέσο του, η καμπύλη γραμμή που σχηματίζει η οροφή και το εξίσου ελκυστικό τελείωμα του τετράθυρου αμαξώματος, σου επιτρέπουν να μιλήσεις για την πιο εντυπωσιακή τετράτροχη πρόταση σε αυτό το επίπεδο χρημάτων.

Ακόμη και οι γενναιόδωρες εξωτερικές διαστάσεις -παρά τη συγγένεια με την A-Class το μήκος της CLA ξεπερνά ακόμη και αυτό της C-Class- ενισχύουν την εντύπωση ότι έχεις να κάνεις με μία εξωτική κατασκευή.

Αν μάλιστα μιλάμε για την εξοπλιστική έκδοση AMG με τους ειδικά τροποποιημένους προφυλακτήρες, τις ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, τα καθίσματα με τα ενιαία προσκέφαλα και το τριάκτινο τιμόνι, τότε η CLS μάλλον… ωχριά μπροστά σε αυτό το τετράθυρο coupe που έχεις στα χέρια σου.

Μιλώντας για το εσωτερικό του αυτοκινήτου και αφήνοντας στην άκρη όλα εκείνα τα εξοπλιστικά στοιχεία που ακολουθούν την έκδοση «Edition 1», την προσοχή σου κερδίζουν οι κυκλικοί αεραγωγοί και τα όργανα ελέγχου ανάλογου σχήματος.

Χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με ότι έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη όπως άλλωστε και τα χειριστήρια που θα συναντήσεις στη βάση της κεντρικής κονσόλας περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος με τον οποίο η πίσω σειρά καθισμάτων επιχειρεί να ανταποκριθεί στις σταθερά υψηλές απαιτήσεις της κατηγορίας αλλά και των υποψηφίων αγοραστών μιας αυθεντικής Mercedes-Benz.

Το γεγονός ότι η γραμμή της οροφής χαμηλώνει αρκετά μέχρι να συναντήσει το πίσω τμήμα του αμαξώματος δεν δημιουργεί τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις, ωστόσο, αν το ύψος των πίσω επιβατών δεν ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο, τότε ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να θεωρηθεί επαρκής.

Επιπλέον, η τριθέσια διαμόρφωση αφήνει ανοιχτό -έστω και υπό προϋποθέσεις- το ενδεχόμενο φιλοξενίας πέμπτου επιβάτη, ενώ τα 470 λίτρα του χώρου αποσκευών κρίνονται ικανοποιητικά δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Χωρίς ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις κύλησαν και τα πρώτα χιλιόμετρα στο τιμόνι της CLA. Το νέο τετράθυρο coupe της Mercedes-Benz επιβεβαιώνει από την πρώτη στιγμή την κατασκευαστική του συγγένεια με την A-Class, έστω και αν η διαφοροποίηση στη ρύθμιση των αναρτήσεων σου δίνει το δικαίωμα να ελπίζεις σε κάτι ακόμη καλύτερο.

Στην ισχυρότερη έκδοση(CLA 250) με τον δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 211 ίππων , το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης (προαιρετικός εξοπλισμός) και τη sport ανάρτηση που μεταξύ άλλων περιορίζει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, η CLA δείχνει να υιοθετεί τις αρετές αλλά και τις αδυναμίες της μικρομεσαίας A-Class.

Ο δυναμισμός που σε αρκετές περιπτώσεις περισσεύει δεν δίνει το χώρο στις παραδοσιακές αξίες του κατασκευαστή ώστε να αναδείξουν χαρακτηριστικά, όπως η άνεση και η υψηλή ποιότητα κύλισης.

Στην περίπτωση, πάλι, που θελήσεις να εκμεταλλευτείς όλα εκείνα τα στοιχεία που συναντάς στην ισχυρότερη έκδοση του αυτοκινήτου και διεκδικώντας το κάτι παραπάνω, η απροθυμία του κιβωτίου να ακολουθήσει τους ίδιους ρυθμούς σε συνδυασμό με το παραπανίσιο βάρος που αισθάνεσαι στους μπροστινούς τροχούς προκαλεί μία διαχειρίσιμη μεν, ξεκάθαρη δε αμηχανία.

Μεταφέροντας τις πρώτες σου εμπειρίες από την CLA 250 4MATIC στο αριστερό κάθισμα της ταπεινότερης CLA 200, οι εύθραυστες ισορροπίες δείχνουν να έχουν ανατραπεί.

Η έκπληξη σε αυτήν την περίπτωση δεν έχει να κάνει μόνο με την ικανότητα ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 156 ίππων να κινεί με χαρακτηριστική ευκολία τα 1.430 κιλά της δικίνητης CLA, αλλά κυρίως με την ομοιογένεια που προσφέρει στο τετράθυρο coupe η μετριοπαθέστερη ρύθμιση των αναρτήσεων.

Η CLA 200 καταφέρνει και τα συνδυάζει όλα. Την άνεση ενός premium sedan, με τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός coupe και τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα) που δικαιολογούν και με το παραπάνω τους 156 ίππους και τα 250 Nm ροπής του 1.600άρη κινητήρα.

Ο ίδιος κινητήρας αλλά με μέγιστη ισχύ 122 ίππων εφοδιάζει την CLA 180, ενώ την γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνει ο ένας και μοναδικός -για την ώρα- κινητήρας diesel χωρητικότητας 2,2 λίτρων.

H CLA αναμένεται στη χώρα μας μέσα στον Απρίλιο. Ξεκινώντας στην έκδοση βενζίνης των 1,6 λίτρων και των 122 ίππων από τα 27.734 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης), αποτελεί ένα από τα αυτοκίνητα που δικαιωματικά θα μας απασχολήσουν και στο μέλλον.

ΗMercedes-BenzCLA 2013 σε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:4,630/ 1,777 / 1,432
Μεταξόνιο (μέτρα):2,699
Κινητήρες (κ.εκ.):1.595 (CLA 180), 1.595 (CLA 200), 1.991 (CLA 250), 2.143 (CLA 220 CDI)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):122/5.000 (CLA 180), 156/5.300 (CLA 200), 211/5.500 (CLA 250), 170/3.400 (CLA 220 CDI)
Ροπή (Νm/σ.α.λ.):200/1.250 (CLA 180), 250/1.250 (CLA 200), 350/1.200 (CLA 250), 350/1.400 (CLA 220 CDI)
Βάρος (κιλά):Aπό 1.395
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):5,4 (CLA 180), 5,5 (CLA 200), 6,1 (CLA 250), 4,2 (CLA 220 CDI)
ΕκπομπήCO2 (γραμ./χλμ.): 126 (CLA 180), 122 (CLA 200), 142 (CLA 250), 109 (CLA 220 CDI)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):9,3 (CLA 180), 8,6 (CLA 200), 6,7 (CLA 250), 8,2 (CLA 220 CDI)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):230 (CLA 180), 230 (CLA 200), 240 (CLA 250), 230 (CLA 220 CDI)

auto.in.gr

Sports in

Γεμάτη από νωρίς η Θυρα 7 στο «Γ. Καραϊσκάκης» (vid)

Σχεδόν 1 ώρα πριν από την έναρξη του μεγάλου ημιτελικού μεταξύ Ολυμπιακού και Άστον Βίλα, η Θύρα 7 έχει γεμίσει από τους φίλους των ερυθρόλευκων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024