Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ford Fiesta ST 2013: O νόμος του ισχυρότερου

Ford Fiesta ST 2013: O νόμος του ισχυρότερου

Το Ford Fiesta αποκτά την ισχυρότερη έκδοση στην ιστορία του, επαναφέροντας με τη συνδρομή ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων τα διακριτικά ST στις επιφάνειες του αμαξώματός του.

Γιάννης Αδάναλης

Σπάνια οι πληροφορίες που συνοδεύουν ένα νέο αυτοκίνητο χωρούν σε δύο κόλλες A4. Ακόμη πιο σπάνια η συνέντευξη τύπου, που στις περισσότερες των περιπτώσεων αναλαμβάνει τις απαραίτητες συστάσεις, ολοκληρώνεται μέσα στην πρώτη μισή ώρα.

Οι άνθρωποι της Ford δείχνουν σίγουροι για το αποτέλεσμα. Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που το Fiesta επιχειρεί, επιτυχώς, να υιοθετήσει τα χαρακτηριστικά ενός καθαρόαιμου “hot hatch”.

Πολύ πριν το δίλιτρο ST του 2005, το Fiesta XR2 θέλησε -εν έτει 1981- να υπερβεί τις συμπαγείς διαστάσεις του και τον αστικό του προσανατολισμό, εξασφαλίζοντας -πέρα από τις επιδόσεις- τον ενθουσιασμό όποιου είχε την τύχη να βρεθεί στο αριστερό του κάθισμα.

Τριάντα χρόνια μετά η ιστορία επαναλαμβάνεται. Φυσικά ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.597 κ.εκ. δεν θα μπορούσε να κάνει στις μέρες μας τη διαφορά. Ωστόσο, μένοντας στα 1,6 λίτρα και αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αποδοτικότητα του γνωστού, από τη μέχρι σήμερα παρουσία του στις μικρομεσαίες προτάσεις της Ford, ΕcoBoost κινητήρα, το Fiesta ST επιστρέφει αποτελεσματικότερο και την ίδια στιγμή ισχυρότερο από ποτέ.

Βέβαια το γεγονός ότι οι 182 ίπποι του 1.600άρη EcoBoost καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ στην γκάμα του δημοφιλούς Ford, αποκαλύπτει τη μισή μόνο αλήθεια.

Την άλλη μισή καλείσαι -ως συνήθως- καλείσαι να την αναζητήσεις από τη θέση του οδηγού, ακολουθώντας μία αναγνωρισμένης… αξίας διαδρομή στα ορεινά της νότιας Γαλλίας.

Ωστόσο, πολύ πριν τα καθίσματα της Recaro σε υποδεχθούν στο εσωτερικό του «μικρού» Ford, οφείλεις να αναφερθείς σε όλες εκείνες τις παρεμβάσεις που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αναλαμβάνουν την αισθητική διαφοροποίηση-αναβάθμιση της εν λόγω έκδοσης.

Τα τρία αποκλειστικά χρώματα αμαξώματος, οι ζάντες των 17 ιντσών, τα πλαϊνά skirts, η αεροτομή οροφής, ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης θα σου επιτρέψουν να αναγνωρίσεις από απόσταση την ακριβή ταυτότητα της έκδοσης.

Αντιστοίχως, στο εσωτερικό η σκυτάλη από τα εξαιρετικά, σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, τύπου bucket καθίσματα περνά στα αλουμινένια πεντάλ, το τριάκτινο τιμόνι με τα διακριτικά ST και τον επιλογέα των ταχυτήτων.

Χωρίς να χρησιμοποιεί την υπερβολή για να ξεχωρίσει, το ισχυρότερο Fiesta παραγωγής έχει διατηρήσει την ομοιογένεια των συμβατικών εκδόσεων του δημοφιλούς Ford, διατηρώντας παράλληλα «ζωντανό» τον απαιτούμενο, για κάθε τετράτροχο υψηλών επιδόσεων, οδηγοκεντρικό προσανατολισμό.

Άλλωστε είναι και ο ήχος του κινητήρα που με τη φροντίδα των μηχανικών της Ford έχει ενισχυθεί, υπενθυμίζοντας με κάθε ευκαιρία τις προδιαγραφές και επομένως τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Μιλώντας για τις προδιαγραφές του νέου Fiesta ST και αφήνοντας στην άκρη την πληθωρική απόδοση του υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, αργά ή γρήγορα συνειδητοποιείς ότι τόσο οι ρυθμίσεις του πλαισίου όσο του κιβωτίου ταχυτήτων και των ηλεκτρονικών βοηθημάτων εξυπηρετούν τον ίδιο ακριβώς σκοπό.

Αναλυτικότερα, νέα αμορτισέρ και ελατήρια περιόρισαν την απόσταση που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος κατά 1,5 εκατοστά, ο λόγος μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης μεταβλήθηκε εξασφαλίζοντας ακόμη μεγαλύτερη αμεσότητα, το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο απέκτησε πιο πυκνή κλιμάκωση, η γεωμετρία της ανάρτησης των μπροστινών τροχών τροποποιήθηκε, το ESP προσφέρεται με τρία προγράμματα λειτουργίας (ΟΝ, Sport Mode, OFF) και το σύστημα πέδησης αναβαθμίστηκε, διαθέτοντας τέσσερα δισκόφρενα και τακάκια υψηλής ανθεκτικότητας.

Με λίγα λόγια, ανάμεσα στις προδιαγραφές του Fiesta ST δεν θα βρεις τίποτα το… εξωτικό ή το εξεζητημένο. Ακόμη και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης -γνωστό και ως Torque Vectoring Control- είναι αυτό που για πρώτη φορά γνωρίσαμε και… εκτιμήσαμε στις μικρομεσαίες προτάσεις της φίρμας.

Σε πρώτη ανάγνωση, λοιπόν, οι 182 ίπποι και τα 240 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,6 λίτρων δεν δυσκολεύονται να επιβληθούν, «σκεπάζοντας» τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Οι επιδόσεις δικαιολογούν και με το παραπάνω τον τίτλο του «hot hatch», από τη στιγμή μάλιστα που η αίσθηση στο αριστερό κάθισμα του δημοφιλους Ford δεν σου δίνει το δικαίωμα να αμφισβητήσεις τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Σύμφωνα με αυτά, η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση ολοκληρώνεται σε 6,9 δευτερόλεπτα, όταν για το μεγαλύτερο και σαφώς ισχυρότερο Focus ST των 250 ίππων το χρονόμετρο σταματά στα 6,5 δευτερόλεπτα.

Εντυπωσιασμένος οφείλεις να δηλώσεις και από την τιμή της μέσης κατανάλωσης καυσίμου, έστω και αν τα 5,9 λίτρα/100 χλμ. είναι πολύ δύσκολο να τα «δεις» στην πράξη.

Αυτό που όχι μόνο θα δεις αλλά και θα βιώσεις από πρώτο χέρι είναι το πλαίσιο του Fiesta ST να διαχειρίζεται με περισσή ευκολία την εκρηκτικότητα του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.596 κ.εκ.

Μπορεί η ανάρτηση να «διαβάζει» περισσότερο απ’ ότι ίσως θα ήθελες τη μορφολογία του οδοστρώματος, η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης με τις 2,3 στροφές από άκρη σε άκρη να απαιτεί την εξοικείωση ενός λιγότερο έμπειρου οδηγού και η υπερβολή να μην απέχει πολύ από την ισορροπία στο γκάζι, ωστόσο, την κρίσιμη στιγμή το Fiesta ST θα σηκώσει το γάντι κάνοντας τα πράγματα να δείχνουν πιο εύκολα απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι.

Το επιθετικό setup της ανάρτησης δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να εμφανίσει υπερβολικές κλίσεις, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κάνει πιο εύκολη τη ζωή των μπροστινών τροχών, τα φρένα διαθέτουν την επιθυμητή προοδευτικότητα και το τιμόνι την ωριμότητα για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της έκδοσης.

Η δεύτερη γενιά του Fiesta ST θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας στα τέλη Απριλίου, χωρίς να έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα τα επίπεδα εξοπλισμού ή οι τιμές αυτών.

To Ford Fiesta ST 2013 με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:3,975/ 1,709 / 1,456

Μεταξόνιο (μέτρα):2,489

Κινητήρες (κ.εκ.):1.596

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):182/5.700

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):240/1.600

Βάρος (κιλά):Aπό 1.163

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):5,9

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):
138

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):6,9

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):220

auto.in.gr

Sports in

Μπαρτζωκας: Τι έλεγε για τον ΜακΚισικ στις 8/11 – Ποσό δικαιώθηκε έξι μήνες μετά (vid)

Τα λόγια του Γιώργου Μπαρτζώκα είχαν ως αποτέλεσμα την συγκεκριμένη εικόνα του Σακίλ ΜακΚίσικ στην σειρά με την Μπαρτσελόνα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024