Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
ΒΜW M Division Event: It’s a kind of Magic

ΒΜW M Division Event: It’s a kind of Magic

Τη μοναδική ικανότητα να μεταμορφώνει ένα συμβατικό τετράτροχο σε μία "πολεμική" κατασκευή, επιβεβαίωσε το M Division της BMW, συγκεντρώνοντας όλες ανεξαιρέτως τις προτάσεις του στο ιστορικό Wachauring.

Γιάννης Αδάναλης

Για τους ανθρώπους του Wachauring, της μικρής αλλά ιστορικής πίστας στην κοιλάδα του Melk – μια ανάσα από τις όχθες του Δούναβη, το ανοιξιάτικο πρωινό της Πέμπτης 11 Απριλίου δεν δείχνει να διαφέρει από αυτό της αμέσως προηγούμενης ημέρας.

Τι και αν στο pit lane συνωστιζόταν μια ντουζίνα από οκτακύλινδρα μοτέρ, τι και αν η αποστολή τους απέναντι στο… ανυπότακτο ελληνικό πνεύμα θα μπορούσε να αποδειχθεί πιο δύσκολη απ’ ότι είχαν, αρχικώς, εκτιμήσει.

Η δική μας ημέρα, πάντως, ξεκίνησε μακριά από τις εγκαταστάσεις του Wachauring. Μετά το σύντομο αλλά περιεκτικό briefing και γνωρίζοντας με ακρίβεια τι πρόκειται αλλά και τι δεν πρόκειται να ακολουθήσει, βρίσκεσαι «δεμένος» στο αριστερό κάθισμα της M6 Cabrio αναζητώντας τη διαδρομή που θα αναδείξει τις δυνατότητες ενός σπάνιου -εντός ή εκτός εισαγωγικών- αυτοκινήτου.

Μάταια. Έστω και αν αδιαφορούσες για τα απαράβατα όρια ταχύτητας, το περιορισμένο πλάτος του δρόμου δεν θα μπορούσε να «χωρέσει» τους 560 ίππους του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα των 4,4 λίτρων.

Ακόμα και έτσι, πάντως, οφείλεις να δηλώσεις εντυπωσιασμένος από την παροιμιώδη ακαμψία του πλαισίου, την αμεσότητα του επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, τις ανυπέρβλητες επιδόσεις αλλά και από το πλήθος των ρυθμίσεων που επιτρέπουν σε αυτό το υπερ-ηχητικό soft-top cabrio να προσαρμόζεται με χαρακτηριστική ευκολία σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Τα συμπεράσματα κοινά, ακόμη και όταν στη θέση της υφασμάτινης οροφής βρεθεί η ανθρακονημάτινη επιφάνεια, η οποία συνιστά τη βασική αλλά όχι και τη μοναδική διαφορά ανάμεσα στην cabrio και την coupe εκδοχή του αυτοκινήτου.

Η επιστροφή -χωρίς απώλειες- στο ελεγχόμενο περιβάλλον του Wachauring δίνει το έναυσμα για τη συνέχεια. Στο τιμόνι της «μικρής» αλλά εξίσου εκρηκτικής M 135i, οι απαιτήσεις αλλάζουν.

Αυτή τη φορά δεν έχεις να αντιμετωπίσεις τις απρόβλεπτες συνθήκες ενός δημόσιου δρόμου αλλά το τολμηρό, ομολογουμένως, εγχείρημα της βαυαρικής φίρμας να «στριμώξει» τους 320 ίππους ενός υπερτροφοδοτούμενου straight six κινητήρα στις συμπαγείς διαστάσεις ενός μικρομεσαίου και παραδοσιακά πισωκίνητου hatchback.

Επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα, η M135i απαντά με τον καλύτερο τρόπο σε όσους επιχείρησαν να αμφισβητήσουν τη θέση της ανάμεσα σε εκείνα τα τετράτροχα που φέρουν το εξελικτικό αποτύπωμα του M Division της BMW.

Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα και τις δοκιμασίες που εξελίσσονται σε συνθήκες μηδενικής πρόσφυσης σε ειδικά διαμορφωμένα τμήματα της πίστας να ολοκληρώνονται, η στιγμή που θα βρεθείς στη γραμμή της εκκίνησης δεν αργεί να έρθει.

Η αρχή γίνεται με την οκτακύλινδρη M3 των 420 ίππων, στην έκδοση με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ένας συνδυασμός γνώριμος από το παρελθόν, ο οποίος κάθε φορά βρίσκει και έναν διαφορετικό τρόπο για να σε εντυπωσιάσει.

Πολύ διαφορετικά αποδείχθηκαν τα χαρακτηριστικά των X5 M και X6 M, καθώς η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αλλά και το επιπλέον βάρος που συνήθως «κουβαλά» ένα SUV δεν τους επέτρεψαν να διακριθούν σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Μπροστά τους ακόμη και η M5 με την ίδια ισχύ -560 ίππους- αλλά σαφώς πιο εξελιγμένα χαρακτηριστικά, φαντάζει «παιχνιδάκι» έστω και αν αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να… επικαλεσθείς την προγενέστερη εμπειρία σου στο αριστερό της κάθισμα ώστε να δικαιολογήσεις την όποια οικειότητα νιώθεις απέναντί της.

Ένα άλλο πρόσωπο και όχι αυτό του Gran Turismo με ή χωρίς σταθερή οροφή, αποκάλυψε η M6. Παρά τη φθορά των ελαστικών, τη σύντομη βροχή και την αλλαγή στη φορά-χάραξη της πίστας, η πιο εντυπωσιακή πρόταση στη σημερινή γκάμα της BMW ανέδειξε εκείνα τα χαρακτηριστικά που περιμένεις να συναντήσεις σε ένα αυτοκίνητο υπερ-υψηλών επιδόσεων.

Η εμπειρία; Σίγουρα δεν ανήκει ανάμεσα σε εκείνες που θα περιέγραφες στα εγγόνια σου, ωστόσο, όπως σωστά επισήμανε ο επικεφαλής του τμήματος εταιρικής επικοινωνίας κεντρο-ανατολικής Ευρώπης της BMW, Nίκος Ταγκούλης, ευκαιρίες όπως αυτές δεν παρουσιάζονται κάθε ημέρα.

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός στο Final Four: Πόσο δίνει να το σηκώσουν στο Βερολίνο…

Το Final Four θα έχει διπλή ελληνική εκπροσώπηση, καθώς Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός κατάφεραν να προκριθούν στο Βερολίνο – Οι αποδόσεις για τον νικητή της Euroleague έχουν μεγάλο ενδιαφέρον

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024