Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Chevrolet Trax: Ανακαλύπτοντας τα SUV

Chevrolet Trax: Ανακαλύπτοντας τα SUV

Αν και δεν πρόκειται για το πρώτο SUV που υιοθετεί τις συμπαγείς διαστάσεις ενός αυτοκινήτου πόλης, το Trax δείχνει ικανό να καλύψει το χαμένο έδαφος, ξεχωρίζοντας χάρη σε εκείνα τα σχεδιαστικά ή μη χαρακτηριστικά  που μαρτυρούν τη μακρινή αλλά υπαρκτή αμερικανική καταγωγή του.  

Γιάννης Αδάναλης

Θα πρέπει να ταξιδέψεις πίσω στη δεκαετία του 1930 και συγκεκριμένα στο 1938 ώστε να «συναντήσεις» το αυτοκίνητο που σύμφωνα με τους ανθρώπους της Chevrolet αποτελεί τον μακρινό πρόγονο των σύγχρονων SUV.

Ακόμη και αν δεν καταφέρεις, πάντως, να εντοπίσεις τη «συγγένεια» του Chevrolet Suburban με τα σημερινά οχήματα ελευθέρου χρόνου, δύσκολα θα μπορέσεις να αμφισβητήσεις τη μακρά παράδοση που διαθέτει η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στην ευρύτερη κατηγορία των SUV.

Ακολουθώντας τις δραστηριότητες της Chevrolet στην ευρωπαϊκή ήπειρο η ιστορία αλλάζει, καθώς το Captiva είναι αυτό που διεκδικεί τον τίτλο του πρώτου αλλά και του μοναδικού -μέχρι σήμερα- εκπροσώπου της φίρμας στην εν λόγω κατηγορία αυτοκινήτων.

Ανατρέποντας τα προγνωστικά και επιβάλλοντας τον δικό του νόμο σε συγγενικές ή μη προτάσεις, το Captiva υπενθύμισε με την επιβλητική παρουσία του, την επιστροφή του θρυλικού «σταυρού» στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου.

Βέβαια στην Ευρώπη της ύφεσης και της γενικότερης… συρρίκνωσης των μεγεθών, ένα SUV με τις προδιαγραφές του Captiva ίσως να μην είχε, σήμερα, την ίδια τύχη.

Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο, η Chevrolet έθεσε νέους, φιλόδοξους στόχους, προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού SUV στις διαστάσεις και το προφίλ ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης.

Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,25 μέτρα, το Trax ελάχιστα απέχει από τις προδιαγραφές ενός super mini. Οφείλεις, λοιπόν, να εστιάσεις στην αυξημένη απόσταση που διατηρεί από το έδαφος -16,8 εκατοστά για τις τετρακίνητες εκδόσεις και 15,8 εκατοστά για τις δικίνητες- ώστε να επιβεβαιώσεις τη διαφορετικότητά του.

Αντιστοίχως, οι όποιες ομοιότητες με το «αδελφό» Opel Mokka θα πρέπει να αναζητηθούν πίσω από τις μπροστινές κολόνες, καθώς τόσο τα φωτιστικά σώματα όσο και η κεντρική εισαγωγή αέρα εξασφαλίζουν στο Trax έναν διαφορετικό σχεδιαστικό «αέρα».

Την εικόνα συμπληρώνουν τα γνώριμα, για ένα SUV, πλαστικά προστατευτικά τα οποία καλύπτουν τις εκτεθειμένες επιφάνειες του αμαξώματος, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός ελκυστικότερου συνόλου.

Αντιθέτως, την αδυναμία τους να ξεφύγουν από την πεπατημένη μαρτυρούν οι επιφάνειες του θαλάμου επιβατών. Ο σχεδιασμός τους επιχειρεί ανεπιτυχώς να διαφοροποιηθεί από το παράδειγμα του Opel Mokka και τα υλικά μάλλον υστερούν σε σχέση με αυτά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο γερμανικό SUV.

Περνώντας στην αντεπίθεση, η ιδιόρρυθμη διάταξη του πίνακα οργάνων, ο οποίος στα πρότυπα του Spark συνδυάζει τις αναλογικές με τις ψηφιακές ενδείξεις, όσο και η λειτουργία του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας «ΜyLink» (βασικός εξοπλισμός από την έκδοση LT), αποτελούν δύο εξαιρετικούς λόγους για να δεις με άλλο μάτι την πρόταση της Chevrolet.

Άλλωστε με τον εξοπλισμό να προσφέρει όλα τα απαραίτητα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, τους χώρους να κινούνται στα επίπεδα ενός μικρομεσαίου hatchback και την πρακτικότητα να ορίζεται από το πλήθος των θηκών για μικροαντικείμενα και την παρουσία πρίζας 220V στην πίσω σειρά καθισμάτων, το Trax δεν θα σου δώσει το δικαίωμα να αισθανθείς μειονεκτικά πίσω από το τιμόνι του.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το επιπλέον κίνητρο έρχεται από τους αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης ή diesel που διαμορφώνουν την γκάμα του και προφανώς από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, όπου αυτό διατίθεται.

Την αρχή στην γκάμα του Trax κάνει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων. Με απόδοση 115 ίππων και 155 Nm ροπής, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, εφοδιάζοντας εκδόσεις με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης των 1,4 λίτρων, καθώς πέρα από την υψηλότερη απόδοση (140 ίπποι και 200 Nm ροπής) και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, στις προδιαγραφές της συναντάς και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο αναλαμβάνει να μεταφέρει μέρος της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα.

Αποδίδοντας 130 ίππους και 300 Nm ροπής, ο μοναδικός -μέχρι στιγμής- πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,7 λίτρων προσφέρεται, είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων σε δικίνητους ή τετρακίνητους συνδυασμούς είτε με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων σε αποκλειστικά δικίνητες εκδόσεις.

Βέβαια, πολύ πριν μπεις στη διαδικασία να επιλέξεις την έκδοση που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες σου, θα ήταν φρόνιμο να γνωρίζεις ότι αλλαγές στο setup τόσο των αναρτήσεων όσο και του συστήματος διεύθυνσης φροντίζουν ώστε το Trax να αποκτήσει τον δικό του χαρακτήρα.

Κόντρα στην αίσθηση της… χαλαρότητας που χαρακτηρίζει το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, οι αναρτήσεις (γόνατα McPherson μπροστά και ημι-άκαμπτος άξονας πίσω) διατηρούν μια λιγότερο διαλλακτική στάση, την ίδια στιγμή που ο επιλογέας του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου δεν πρόκειται να ενθουσιάσει με την ακρίβειά του.

Αναζητώντας έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων και με δεδομένη την απουσία ουσιαστικών διαφορών στα νούμερα των επιδόσεων, η έκδοση diesel είναι αυτή που έχει τον πρώτο λόγο.

Αν το ζητούμενο, βέβαια, είναι το χαμηλότερο κόστος απόκτησης, το Trax με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,4 λίτρων φαντάζει ως η ιδανική επιλογή.

Το νέο SUV της Chevrolet αναμένεται στη χώρα μας τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τα 19.900 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) στην αποκλειστικά δικίνητη έκδοση βενζίνης των 1,6 λίτρων. Με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και ισχύ 140 ίππων, το Trax θα προσφέρεται έναντι 21.940 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης), ενώ από τα 25.350 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) θα ξεκινούν οι εκδόσεις diesel.

ToChevrolet Trax με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,25/ 1,77 / 1,67

Μεταξόνιο (μέτρα):2,55

Κινητήρας (κ.εκ.):1.598 (1.6), 1.364 (1.4Τ), 1.686 (1.7D)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):115/6.200 (1.6), 140/4.900 (1.4Τ), 130/4.000 (1.7D)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):155/4.000 (1.6), 200/1.850 (1.4Τ), 300/2.000 (1.7D)

Βάρος (κιλά):Aπό 1.379

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :6,5 (1.6), 6,4(1.4Τ), 4,5 (1.7D)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):153 (1.6), 149 (1.4Τ), 120 (1.7D)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):12,3 (1.6), 9,8 (1.4Τ), 9,6 (1.7D)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):173 (1.6), 194 (1.4Τ), 183 (1.7D)

auto.in.gr

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024