Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz S-Class 2014: Δημιουργώντας το καλύτερο αυτοκίνητο του πλανήτη

Mercedes-Benz S-Class 2014: Δημιουργώντας το καλύτερο αυτοκίνητο του πλανήτη

Επεκτείνοντας τα σύνορα της τεχνολογίας, της άνεσης και της πολυτέλειας, η Mercedes-Benz S-Class θέτει νέα στάνταρ στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Γιάννης Αδάναλης

Η παρουσίαση κάθε νέας Mercedes-Benz S-Class αποτελεί μια ξεχωριστή στιγμή για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Όχι απαραίτητα γιατί η γερμανική μπερλίνα αποτελεί το πιο πετυχημένο εμπορικά αυτοκίνητο στην κατηγορία του, αλλά γιατί είναι αυτή που θέτει ξανά και ξανά νέα, υψηλότερα στάνταρ σε σχεδόν όλους τους τομείς στους οποίους «δραστηριοποιείται».

Είτε σταθείς στον σχεδιασμό του αμαξώματος, είτε χαθείς ανάμεσα στο πλήθος των συστημάτων ενεργητικής ή παθητικής ασφάλειας, είτε καλομάθεις στην άνεση και την πολυτέλεια του εσωτερικού, για ένα πράγμα μπορείς να είσαι σίγουρος. Για τις κορυφαίες προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου που δημιουργήθηκε με σκοπό να αποτελέσει το καλύτερο του πλανήτη.

Όχι τυχαία, λοιπόν, η νέα Mercedes-Benz αποτελεί το πρώτο τετράτροχο ευρείας παραγωγής που έχει υποκαταστήσει όλους του συμβατικούς λαμπτήρες με LED, όπως και το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που εξοπλίζεται με ένα σύστημα, το οποίο πρώτα «σκανάρει» τη μορφολογία του οδοστρώματος και στη συνέχεια προσαρμόζει τη λειτουργία της ανάρτησης.

Παρά τις αναλογίες μιας κλασικής μπερλίνας και όλες εκείνες τις σχεδιαστικές επιλογές που σου επιτρέπουν να αναγνωρίζεις με την πρώτη ματιά την ταυτότητα της, η νέα S-Class έχει υιοθετήσει ένα δυναμικότερο προφίλ.

Μάλιστα, κρίνοντας από τις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος μπορείς με ασφάλεια να ισχυριστείς πως επιχειρεί να υιοθετήσει στοιχεία, τόσο από τις μικρομεσαίες προτάσεις της γερμανικής φίρμας (βλ. B-Class και A-Class) όσο και από την εκθαμβωτική CLA.

Στο τέλος της ημέρας, πάντως, ίσως να έχει μεγαλύτερη σημασία να σταθείς στις εκπληκτικές αεροδυναμικές επιδόσεις της (0.24 cd ή 0.23 cd στην έκδοση S 300 ΒlueTEC HYBRID) παρά στις όποιες σχεδιαστικές επιλογές έχουν πραγματοποιηθεί.

Αντιστοίχως, θεωρώντας δεδομένη την κορυφαία ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό, τις εντυπώσεις «κλέβουν» οι εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που φιλοξενούνται σε αυτό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της τεχνολογίας που «κουβαλά» η νέα S-Class είναι οι δύο TFT οθόνες υψηλής ανάλυσης μεγέθους 12,3 ιντσών. Η πρώτη -από αριστερά- είναι αυτή που προβάλεις όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θα αντλούσες και από έναν συμβατικό πίνακα οργάνων, ενώ η δεύτερη συμπληρώνει τη λειτουργία και τον χειρισμό των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Οι μεγαλύτερες, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, διαστάσεις στο εσωτερικό, τα καθίσματα με τις εκτεταμένες δυνατότητες… μασάζ και το εξίσου προηγμένο τεχνολογικά σύστημα κλιματισμού υπογραμμίζουν την άνεση που μπορεί να προσφέρει στους επιβάτες της η νέα S-Class, στον βασικό εξοπλισμό της οποίας περιλαμβάνονται τόσο τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (ADS PLUS) όσο και η αερανάρτηση (AIRMATIC).

Σε επίπεδο ασφάλειας, οι εφαρμογές που τοποθετούνται κάτω από την «ομπρέλα» του PRE-SAFE -όπως το σύστημα αποτροπής συγκρούσεων με οχήματα ή πεζούς- θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως μέτρα πρόληψης, σε αντίθεση με το ανθεκτικότερο πλαίσιο και συγκεκριμένα με τον κλωβό ασφαλείας που δημιουργείται γύρω από τους επιβάτες χάρη στη χρήση ατσαλιού υπερ-υψηλής ανθεκτικότητας, το οποίο ενισχύει ακόμη περισσότερο την παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου.

Φτάνοντας στους κινητήρες με τους οποίους η νέα S-Class θα ξεκινήσει την εμπορική της πορεία εντός και εκτός ευρωπαϊκών συνόρων, ο πρώτος λόγος ανήκει στους υβριδικούς συνδυασμούς.

Ο πρώτος, ο οποίος διαμορφώνει την έκδοση S 400 HYBRID, ξυπνά μνήμες από το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου, συνδυάζοντας έναν εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 3,5 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και αποδίδοντας 306 ίππους.

Στην πιο οικονομική έκδοση στην ιστορία της S-Class αναδεικνύεται η δεύτερη, κατά σειρά, υβριδική έκδοση, που ως βάση της χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα μόλις 2.143 κ.εκ.

Ειδικότερα, η S 300 BlueTEC HYBRID αποδίδει 204 ίππους και 500 Nm ροπής, χωρίς ωστόσο η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να ξεπερνά τα 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Για την ώρα, την γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνει ένας οκτακύλινδρος κινητήρας βενζίνης 4,7 λίτρων με απόδοση 455 ίππους (S 500) και ένας ακόμη πετρελαιοκινητήρας με χωρητικότητα 3,0 λίτρων και ισχύ 258 ίππων (S 350 BlueTEC).

Η νέα S-Class αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στους επόμενους μήνες, με την τιμή της στην Γερμανία να ξεκινά από τα 79.789 ευρώ (έκδοση S 350 BlueTEC)

auto.in.gr

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Θα κάνουμε τα πάντα για να δώσουμε χαρά στον κόσμο μας – Με μυαλό και ψυχή για να γράψουμε ιστορία»

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ μίλησε για τη μεγάλη αναμέτρηση του Ολυμπιακού με την Άστον Βίλα - Ιμπόρα: «Πρέπει να έχουμε δίψα, όρεξη, φιλοδοξία. Αυτά είναι τα όπλα μας».

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024