Κυριακή 05 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Lexus IS 2013: Big in Japan

Lexus IS 2013: Big in Japan

Πιστό στην υβριδική παράδοση της Lexus και με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που προδίδουν την ιαπωνική του καταγωγή, το νέο IS αποτελεί μια "πράσινη" εναλλακτική στην κατηγορία των premium sedan.

Γιάννης Αδάναλης

Εν έτει 1999 η προσπάθεια της Lexus να δημιουργήσει μια πιο συμπαγή πρόταση οδήγησε στην παραγωγή του IS. Ενός premium sedan που έπεσε με το «καλημέρα» στα βαθιά, συναντώντας στον δρόμο του τις καταξιωμένες προτάσεις των γερμανόφωνων -κατά κύριο λόγο- κατασκευαστών.

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι μέχρι πρόσφατα το IS αποτελούσε την πιο προσιτή επιλογή στην γκάμα του Ιάπωνα κατασκευαστή, ουδέποτε κατάφερε να αμφισβητήσει τη δημοφιλία των SUV της Lexus.

Μη έχοντας πρόσβαση στην πολυδιαφημισμένη υβριδική τεχνολογία και μη διαθέτοντας την… ηλεκτρική ώθηση που αυτή προσφέρει, το IS αρκέστηκε στο δυναμικό του προφίλ.

Ακόμα και το 2005, όταν δηλαδή η δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου επέλεξε να ακολουθήσει μια διαφορετική σχεδιαστική οδό και να εμπλουτίσει την γκάμα της με εκδόσεις υψηλών επιδόσεων, η εικόνα δεν άλλαξε σημαντικά.

Έπρεπε να φτάσουμε στο 2013 και στην τρίτη κατά σειρά γενιά του αυτοκινήτου ώστε το IS να αποκομίσει τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας, αποτελώντας την «πράσινη» εναλλακτική σε μια κατηγορία που δεν μας έχει συνηθίσει σε υβριδικές προτάσεις.

Επενδύοντας στη μοναδικότητα των υβριδικών του χαρακτηριστικών, το νέο IS δεν δίστασε να εξωτερικεύσει τη διαφορετικότητά του. Παρατηρώντας το μπροστινό τμήμα και ειδικότερα τον σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων και της κεντρικής εισαγωγής αέρα, μπορείς να είσαι σίγουρος για την καταγωγή του.

Καταλήγοντας στο εξίσου εκκεντρικό πίσω τμήμα, οφείλεις να υπογραμμίσεις τα οκτώ επιπλέον εκατοστά που προστέθηκαν στο συνολικό μήκος του τετράθυρου αμαξώματος, το οποίο αγγίζει πλέον τα 4,66 μέτρα.

Παρά τη… γενικευμένη αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων το IS επιστρέφει ελαφρύτερο και πιο στιβαρό, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, κάτι που σε δεύτερη ανάγνωση δικαιολογεί και την ουσιαστική βελτίωση των οδηγικών του χαρακτηριστικών.

Ως είθισται, πάντως, η συνέχεια ανήκει στο πενταθέσιο εσωτερικό, το οποίο δεν θα μπορούσε από το να εκμεταλλευτεί το αυξημένο μεταξόνιο, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες της πίσω σειράς καθισμάτων.

Από τη θέση του οδηγού, ο όγκος της κεντρικής κονσόλας λειτουργεί περιοριστικά, θέτοντας αυστηρά όρια ανάμεσα στο αριστερό και το δεξί κάθισμα. Στην κεντρική κονσόλα, που μεταξύ άλλων «σκεπάζει» το τούνελ μετάδοσης, φιλοξενείται πλήθος λιγότερων ή περισσότερων χρήσιμων διακοπτών, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζει το περιστροφικό χειριστήριο του Drive Select Mode και η δεύτερη γενιά του «Remote Touch», η λειτουργία του οποίου παραπέμπει σε «ποντίκι» ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Ακόμη περισσότερους διακόπτες θα βρεις στο κεντρικό τμήμα του πολυεπίπεδου ταμπλό, οι περισσότεροι εκ των οποίων ανήκουν στο διζωνικό σύστημα κλιματισμού.

Λίγα εκατοστά ψηλότερα δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη των επτά ιντσών, η οποία φιλοξενεί όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, είτε αυτές έχουν να κάνουν με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είτε με τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου στην περίπτωση του IS 300h.

Η δεύτερη ψηφιακή οθόνη του νέου IS βρίσκεται στο κέντρο του πίνακα οργάνων, ελέγχεται από τους διακόπτες του τριάκτινου τιμονιού και εξασφαλίζει πρόσβαση στις κρίσιμες πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδίου ή ακόμα και του συστήματος δορυφορικής πλοήγησης.

Και ενώ ο εξοπλισμός, τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας, δικαιολογεί και με το παραπάνω τις premium καταβολές του αυτοκινήτου, ο σχεδιασμός σε συνδυασμό με την επιλογή συγκεκριμένων υλικών, σου υπενθυμίζει τον τρόπο με τον οποίο οι Ιάπωνες αντιλαμβάνονται την πολυτέλεια στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη του νέου IS και με δεδομένες τις παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις της ιαπωνικής μπερλίνας, ο πρώτος λόγος ανήκει στους κινητήρες.

Για τη συμβατική έκδοση του αυτοκινήτου, η οποία μάλιστα δεν αναμένεται σύντομα στη χώρα μας, έχει επιλεγεί ένας V6 ατμοσφαιρικός κινητήρας άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2,5 λίτρων.

Η απόδοσή του αγγίζει τους 208 ίππους και τα 252 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας χωρίς κόπο τις απαραίτητες επιδόσεις στο βάρους 1.555 κιλών Lexus. Στο ύψος των περιστάσεων στέκεται και το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων, παρά το γεγονός ότι τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του δεν του επιτρέπουν να διεκδικήσει το ρόλο που του αναλογεί.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το μεγαλύτερο κέρδος για το νέο IS προέρχεται από το αριστοτεχνικά ζυγισμένο πλαίσιο και την ικανότητα της ανάρτησης να συνδυάζει την άνεση με τη δυναμική συμπεριφορά.

Το γεγονός ότι η μετάδοση της κίνησης εξακολουθεί να αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των πίσω τροχών δεν αποτελεί έκπληξη. Τη διαφορά, αυτή τη φορά, κάνει η νέα διάταξη των αναρτήσεων (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης και οι αναβαθμίσεις που έχει δεχτεί το σύστημα πέδησης.

Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό της ιαπωνικής μπερλίνας, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την συμβατική της έκδοση, εκείνη δηλαδή με τον V6 κινητήρα των 2,5 λίτρων.

Τι αλλάζει στην υβριδική εκδοχή του αυτοκινήτου; Xωρίς υπερβολή τα πάντα. Το IS 300h, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, συνδυάζει έναν νέο, τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδοντας συνδυαστικά 223 ίππους.

Το σύστημα μετάδοσης αποτελείται από ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, ενώ οι τοποθετημένες στο δάπεδο του χώρου αποσκευών μπαταρίες νικελίου-μετάλλου προσφέρουν,υπό προϋποθέσεις, τη δυνατότητα να κινηθείς με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας για περίπου 2 χιλιόμετρα.

Αντιπαραβάλλοντας, πάντως, τα νούμερα των επιδόσεων με τις τιμές της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ανακοινώνει ο Ιάπωνας κατασκευαστής, έχεις κάθε λόγο να συγχωρέσεις το υβριδικό IS 300h για την υποδεέστερη -σε σχέση με την έκδοση IS 250- άνεση ή αν προτιμάτε για το επιπλέον βάρος και τις όποιες ιδιαιτερότητες καλείσαι να διαχειριστείς είτε κινείσαι μέσα στην πόλη αξιοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό το υβριδικό σύνολο είτε καλύπτεις μεγαλύτερες αποστάσεις στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο.

Αν και η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση ολοκληρώνεται σε 8,3 δευτερόλεπτα (8,1 για το IS 250) και κατά γενική ομολογία έχεις να κάνεις με ένα σβέλτο και οδηγοκεντρικά προσανατολισμένο σύνολο, το υβριδικό IS καταναλώνει μόλις 4,3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκλύει 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Τέλος, καθοριστικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο το Lexus IS μεταφέρει τις εντολές σου στην άσφαλτο διαδραματίζει το Drive Mode Select, το οποίο σου επιτρέπει να επιλέξεις ένα από τα πέντε προγράμματα οδήγησης -συμπεριλαμβανομένου του EV στο IS 300h- και να μεταβάλλεις -έως ένα βαθμό- στοιχεία της συμπεριφοράς του.

Αναβαθμίζοντας τη συντριπτική πλειοψηφία των χαρακτηριστικών του και αμφισβητώντας στην υβριδική του έκδοση την αποδοτικότητα των πετρελαιοκίνητων ανταγωνιστών του, το νέο Lexus IS αναμένεται στη χώρα μας τον Ιούλιο με τιμή εκκίνησης τα 40.000 ευρώ (τιμή κατά προσέγγιση για την έκδοση IS 300h).

To Lexus IS 2013 με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,66/ 1,81 / 1,43

Μεταξόνιο (μέτρα):2,80

Κινητήρας (κ.εκ.):2.500 (IS 250), 2.494 (IS 300h)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):208/6.400 (IS 250), 223/4.900 (IS 300h)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):252/4.800 (IS 250), – (IS 300h)

Βάρος (κιλά):Aπό 1.555

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :8,6 (IS 250), 4,3(IS 300h)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):199 (IS 250), 99 (IS 300h)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):8,1 (IS 250), 8,3 (IS 300h)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):225 (IS 250), 200 (IS 300h)

auto.in.gr

Sports in

«Για αυτό ο Μπαρτζώκας δεν χρησιμοποίησε καθόλου τον Μόουζες Ράιτ»

Ποιος είναι ο λόγος που ο Μόουζες Ράιτ δεν έπαιξε καθόλου στο Game 4 με την Μπαρτσελόνα στο ΣΕΦ…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 05 Μαϊου 2024