Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Audi A3 Sport Sedan: Η εκδίκηση των σεντάν

Audi A3 Sport Sedan: Η εκδίκηση των σεντάν

Προσφέροντας το σχεδιαστικό κίνητρο που λείπει από τις εκδόσεις hatchback και την ίδια στιγμή εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχουν τοποθετήσει το μικρομεσαίο Audi στην κορυφή της κατηγορίας του, το A3 Sport Sedan δεν πρόκειται να αρκεστεί στον ρόλο του απλού παρατηρητή.

Γιάννης Αδάναλης

Είναι γνωστό πως ο βασικός λόγος για τον οποίο οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επέστρεψαν στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων sedan δεν σχετίζεται με τις καταναλωτικές συνήθειες των κατοίκων της γηραιάς ηπείρου.

Βέβαια, παρατηρώντας προτάσεις, όπως το Audi A3 Sport Sedan, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί και συνεπώς κατασκευαστεί με γνώμονα τις απαιτήσεων των ραγδαία αναπτυσσόμενων αγορών της Ρωσίας ή της Κίνας.

Η αλήθεια είναι ότι η πρώτη, τετράθυρη έκδοση στην ιστορία του Αudi Α3 δείχνει και είναι περισσότερο… ευρωπαϊκή απ’ ότι ίσως περίμενες, καθώς όχι μόνο δεν υστερεί απέναντι στο τρίθυρο ή πεντάθυρο A3, αλλά αντιθέτως ακολουθεί μια διαφορετική σχεδιαστική λογική, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες αποστάσεις από το μετριοπαθές παράδειγμα της τρίτης γενιάς του γερμανικού μικρομεσαίου.

Οι άνθρωποι της Audi εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα 15 επιπλέον εκατοστά μετάλλου που προστέθηκαν στο αμάξωμα του A3, εξασφαλίζοντας σε ένα κλασικό -κατά τ’ άλλα- sedan τα σχεδιαστικά χαρίσματα ενός τετράθυρου coupe.

Φυσικά από το A3 Sedan δεν λείπει η χαρακτηριστική τραπεζοειδής εισαγωγή αέρα ή τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αργά ή γρήγορα λοιπόν η προσοχή σου στρέφεται στη γραμμή της οροφής και στον τρόπο με τον οποίο το πίσω καπό ενσωματώνει μια διακριτική μεν, ευδιάκριτη δε αεροτομή.

Αυτό που δεν θα καταφέρεις να διακρίνεις παρατηρώντας τις καλοσχεδιασμένες επιφάνειες του αμαξώματος είναι οι αεροδυναμικές βελτιώσεις, καθώς μόνο με την προσθήκη καλύμματος στο δάπεδο του αυτοκινήτου, η αεροδυναμική αντίσταση περιορίστηκε κατά 12%.

Μια ακόμη… αθέατη πλευρά του A3 Sport Sedan είναι η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας (πλαίσιο) και αλουμινίου (καπό, υποπλαίσιο μπροστινής ανάρτησης), γεγονός που επέτρεψε τη διατήρηση του συνολικού βάρους σε απολύτως λογικά επίπεδα.

Τα 1.250 κιλά για μια μπερλίνα 4,46 μέτρων θα πρέπει να θεωρούνται πολλά, μιας και δεν απέχουν σημαντικά από τα νούμερα των πιο «κοντών», hatchback εκδόσεων.

Ένα θεωρητικό προβάδισμα απέναντι στα τρίθυρα και πεντάθυρα A3 συνιστά και η χωρητικότητα του διαμερίσματος αποσκευών, έστω και αν στην πράξη ίσως δυσκολευτείς να αξιοποιήσεις και τα 425 λίτρα που ανακοινώνει ο Γερμανός κατασκευαστής.

Σε κάθε περίπτωση το εσωτερικό του A3 Sport Sedan έχει να παρουσιάσει περισσότερες ομοιότητες παρά διαφορές σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Η υψηλή ποιότητα κατασκευής και ο εξοπλισμός επιβεβαιώνουν τη γαλαζοαίματη καταγωγή του, χωρίς υπερβολές ή αστοχίες που θα έβαζαν σε κίνδυνο τη σχεδιαστική απλότητα των επιμέρους επιφανειών.

Με μια γρήγορη ματιά στα εξοπλιστικά στοιχεία, ξεχωρίζει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το City Emergency Brake Function και το Adaptive Cruise Control.

Τόσο στον θάλαμο επιβατών όσο και στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές που θα μπορούσαν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, να αλλάξουν τις ισορροπίες στην γκάμα του Audi A3.

Παρά το γεγονός ότι οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων στο sedan αμάξωμα έχουν διαμορφωθεί ώστε να ευνοείται η άνεση και παρά τις προσωρινές(;) ελλείψεις από το οπλοστάσιο των κινητήρων βενζίνης -για την ώρα δεν διατίθεται ο TFSI των 1,2 λίτρων- η εικόνα παραμένει η ίδια.

Το πλαίσιο ανταποκρίνεται σε κάθε είδους… χρήση, το κιβώτιο -είτε μιλάμε για το μηχανικό των έξι σχέσεων είτε για το ημι-αυτόματο διπλού συμπλέκτη με τις επτά σχέσεις (S-tronic)- δεν θα αποτελέσει εμπόδιο στα πλάνα σου, ενώ από τα χαρακτηριστικά των ισχυρότερων εκδόσεων δεν λείπουν στοιχεία, όπως το σύστημα τετρακίνησης quattro και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση.

Επιστρέφοντας στα κινητήρια σύνολα και αναλογιζόμενοι τις ανάγκες τις ελληνικής αγοράς, σίγουρα ο κινητήρας diesel των 1.598 κ.εκ. με τους 105 ίππους και την κατανάλωση των 3,8 λίτρων καυσίμου ανά 100 χλμ. δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.

Πραγματικό πασπαρτού, ο 1.4 ΤFSI με τους 140 ίππους και το σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων επιβεβαιώνει με κάθε ευκαιρία την τεχνολογική -και όχι μόνο- υπεροχή του. Υπερ-αποδοτικός και εκρηκτικός όταν βυθίσεις το πεντάλ του γκαζιού δεν σταματά να σε εντυπωσιάζει.

Την γκάμα του τετράθυρου A3 συμπληρώνει ο «συμβατικός» TFSI κινητήρας χωρητικότητας 1,4 λίτρων και απόδοσης 125 ίππων, ενώ για τους απαιτητικότερους ο TFSI των 1,8 λίτρων και των 180 ίππων φαντάζει μονόδρομος.

Εκτός φορολογικών… πλάνων βρίσκεται ο δίλιτρος κινητήρας diesel με τους 150 ίππους -στο μέλλον θα υπάρξει και έκδοση 184 ίππων-, ενώ στην κορυφή της γκάμας του μικρομεσαίου sedan θα τοποθετηθεί η επίσης δίλιτρη έκδοση S3 των 300 ίππων.

ToAudi A3 Sport Sedanμε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,456/ 1,796 / 1,416

Μεταξόνιο (μέτρα):2,637

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.395 (1.4 ΤFSI), 1.798(1.8 TFSI), 1.968 (2.0 TDI)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):140/5.000 (1.4 TFSI), 180/5.100 (1.8 TFSI), 150 (2.0 TDI)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 250/1.500 (1.4 TFSI), 250/1.250 (1.8 TFSI), 320/1.750 (2.0 TDI)

Βάρος (κιλά):Aπό 1.250

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,7(1.4 TFSI), 5,6 (1.8 TFSI), 4,1 (2.0 TDI)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):109 (1.4 TFSI), 129 (1.8 TFSI), 107 (2.0 TDI)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):8,4 (1.4 TFSI), 7,3 (1.8 TFSI), 8,7 (2.0 TDI)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):217 (1.4 TFSI), 235 (1.8 TFSI), 220 (2.0 TDI)

auto.in.gr

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024