Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Honda CR-V 1.6 i-DTEC: Εξορθολογισμός

Honda CR-V 1.6 i-DTEC: Εξορθολογισμός

Ένας εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων βάζει για τα καλά στο παιχνίδι την τέταρτη κατά σειρά γενιά του δημοφιλέστατου στο πρόσφατο παρελθόν Honda CR-V.

Γιάννης Αδάναλης

Φαντάζει περιττό να περιγράψει ή ακόμη και να εξηγήσει κανείς τη δυναμική που έχει αναπτύξει η πετρελαιοκίνηση στη χώρα μας και ειδικότερα σε κατηγορίες αυτοκινήτων όπως αυτή των πάλαι ποτέ κραταιών οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Εξίσου περιττή, βέβαια, φαντάζει και η αναδρομή στο γεμάτο επιτυχίες παρελθόν του Honda CR-V. Το ιαπωνικό SUV μετρά ήδη 4 γενιές και σχεδόν είκοσι χρόνια παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά, έχοντας αποδείξει τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει.

Αν και δεν διακρίθηκε ποτέ για τις εκτός δρόμου ικανότητές του, φρόντιζε πάντα να σε αποζημιώνει με τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο. Η ευρυχωρία και η πρακτικότητα αποτέλεσαν, με τη σειρά τους, τα βασικά γνωρίσματα του εσωτερικού, το οποίο εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την ποιότητα της κατασκευής του.

Ουσιαστικά, αυτό που μέχρι σήμερα έλλειπε από το Honda CR-V ήταν ένας μεσαίου κυβισμού κινητήρας, ο οποίος με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα μπορούσε να υποστηρίξει το ξεκάθαρα, πλέον, ευρωπαϊκό προφίλ του.

Στην εποχή του downsizing, o δίλτρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 155 ίππων δεν θα μπορούσε να σταθεί σε μια αγορά, όπως η ελληνική, ενώ για τους ίδιους-φορολογικούς λόγους, εκτός πλάνων βρέθηκε και ο κινητήρας diesel χωρητικότητας 2,2 λίτρων.

Η συνέχεια, βέβαια, για το δημοφιλές SUV της Honda μοιάζει πολύ διαφορετική. Από την πλήρη αφάνεια, το CR-V τέταρτης γενιάς διεκδικεί τον ρόλο του πρωταγωνιστη, κρύβοντας κάτω από το καπό του έναν κινητήρα diesel με μοναδικά, χωρίς υπερβολή, χαρακτηριστικά.

Ουσιαστικά πρόκειται για το μηχανικό σύνολο που για πρώτη φορά γνωρίσαμε στο επίσης νέο Honda Civic. Τετρακύλινδρος με χωρητικότητα 1,6 λίτρων αλλά και απόδοση που εξασφαλίζει ακόμη και στο βαρύτερο CR-V αξιοπρεπείς επιδόσεις, ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές στην κλάση του.

Δεν είναι μόνο οι 120 ίπποι ή τα 300 Nm ροπής που του επιτρέπουν να κοιτά αφ υψηλού τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού, αλλά κυρίως τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του.

Γραμμικός ακόμη και μέχρι το όριο λειτουργίας του και χωρίς το σύνηθες ξέσπασμα λίγο πάνω από το ρελαντί, σου δίνει την ευκαιρία να προσαρμόσεις τον ρυθμό σου όπως ακριβώς θα έκανες και σε μια βενζινοκίνητη πρόταση.

Το χαμηλότερο -κατά 47 κιλά σε σχέση με το μοτέρ των 2,2 λίτρων- βάρος του, επέτρεψε στους μηχανικούς της Honda να παρέμβουν στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου.

Αντιστοίχως, το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς έχει να προσφέρει περισσότερα απ’ όσα στην πραγματικότητα στερεί, εξασφαλίζοντας -μεταξύ άλλων- τον πολυπόθητο περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, το πετρελαιοκίνητο CR-V των 1,6 λίτρων δεν απαιτεί περισσότερα από 4,5 λίτρα καυσίμου για να καλύψει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων, την ίδια στιγμή που οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φτάνουν μολις τα 119 γρ./χλμ.

Όσο για τις επιδόσεις, οι 120 ίπποι και τα 300 Nm ροπής σου επιτρέπουν, αν μη τι άλλο, να κινείσαι με αξιοπρεπείς ρυθμούς, ακόμη και όταν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου βρεθούν περισσότεροι από δύο επιβάτες.

Στην απόλυτη ισορροπία των χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου CR-V καθοριστική είναι η συμβολή της αίσθησης-ακρίβειας τόσο του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης όσων και των υπολοίπων χειριστηρίων (βλέπε επιλογέας μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων).

Με το καλήμερα, όχι μόνο έχεις προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες του αυτοκινήτου, αλλά έχεις αναδείξει-αξιοποιήσει τις δυνατότητες του συνδυασμού κινητήρα-πλαισίου.

Το Honda CR-V με τον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων θα διατεθεί στην ελληνική αγορά τον προσεχή Οκτώβριο σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις (Comfort/Elegance) και τιμή εκκίνησης τα 26.000 ευρώ (τιμή κατά προσέγγιση με όφελος απόσυρσης).

Το Honda CRV 1.6 iDTEC με μία ματιά


Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:
4,57/ 1,82 / 1,69

Κινητήρες (κ.εκ.):1.597

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):120/4.000

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):300/2.000

Βάρος (κιλά):Aπό 1.541

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):4,5

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):119

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):11,2

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):182

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός στο Final Four: Πόσο δίνει να το σηκώσουν στο Βερολίνο…

Το Final Four θα έχει διπλή ελληνική εκπροσώπηση, καθώς Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός κατάφεραν να προκριθούν στο Βερολίνο – Οι αποδόσεις για τον νικητή της Euroleague έχουν μεγάλο ενδιαφέρον

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024