Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Audi Sport quattro concept: Φόρος τιμής

Audi Sport quattro concept: Φόρος τιμής

Με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών από τη "γέννηση" του Αudi Sport quattro, η γερμανική φίρμα φέρνει στην 65η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ένα υβριδικό πρωτότυπο 700 ίππων.

Γιάννης Αδάναλης

Έχουν περάσει 30 χρόνια από την ημέρα που η Audi παρουσίασε για πρώτη φορά το Sport quattro. Ένα αυτοκινήτο που εξελίχθηκε για τις ανάγκες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, συγκεντρώνοντας χαρακτηριστικά που το κατέτασσαν ανάμεσα στα supercars εκείνης της εποχής.

Προφανώς δεν ήταν μόνο οι 306 ίπποι του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του εκείνοι που έκαναν τη διαφορά. Στην πραγματικότητα, το προβάδισμα του Sport quattro «κρυβόταν» στα γρανάζια του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι σήμερα, το quattro έπαψε να αποτελεί μια σύνθετη και έως ένα βαθμό «εξωτική» τεχνολογία. Μετεξελίχθηκε σε φιλοσοφία, συνδέοντας άρρηκτα το όνομά της με την Audi.

Mια φιλοσοφία με παρόν και μέλλον, κρίνοντας από την εικόνα και πολύ περισσότερο τις προδιαγραφές του πρωτότυπου Sport quattro που η Audi θα αποκαλύψει για πρώτη φορά στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
{{{ moto }}}
Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται και πολύ σκέψη για να συνδέσει κανείς το υβριδικό Audi Sport quattro concept του 2013 με το βαμμένο στα χρώματα του πολέμου Sport quattro του W.Rohrl, του S.Blomgvist και της M.Mouton.

«Ψηλαφίζοντας» τις αναλογίες του αμαξώματος έχεις κιόλας ταξιδέψεις πίσω στη δεκαετία του 1980. Στην κορυφή του Pikes Pike, στις παγωμένες «ειδικές» της Φινλανδίας και στα «ιερά» χώματα του «δικού μας» Ράλι Ακρόπολις.

Με πλάτος που αγγίζει τα 2 μέτρα και ύψος που δεν ξεπερνά αυτό ενός έφηβου πυγμαίου, το Audi Sport quattro concept μοιάζει περισσότερο με πινέζα, έτοιμη να καρφωθεί μια για πάντα στην άσφαλτο, παρά με οποιαδήποτε άλλη πρόταση της γερμανικής φίρμας.

Φυσικά δεν λείπουν εκείνα τα στοιχεία που δηλώνουν την ταυτότητα του κατασκευαστή ή το γεγονός ότι έχεις να κάνεις με ένα απολύτως σύγχρονο και την ίδια στιγμή προσγειωμένο στην πραγματικότητα τετράτροχο.

Η τραπεζοειδής κεντρική εισαγωγή αέρα και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που την πλαισιώνουν είναι μερικά από αυτά. Οι αεραγωγοί στο τελείωμα των μπροστινών φτερών, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και τα αεροδυναμικά βοηθήματα που συναντάς στο μπροστινό και το πίσω τμήμα του αμαξώματος συμπληρώνουν την εικόνα ενός καθαρόαιμου πολεμιστή.

Στο λιτό αλλά σε κάθε περίπτωση εντυπωσιακό εσωτερικό τα στοιχεία που συνδέουν το παρόν με το παρελθόν της Audi λείπουν. Τα τύπου bucket καθίσματα ίσως είναι το πρώτο πράγμα που θα τραβήξει την προσοχή σου, έστω και αν η συνέχεια ανήκει ολοκληρωτικά στο πλούσιο, σε διακόπτες, “flat bottom” τιμόνι.

Πίσω του ο ψηφιακός και εξίσου σύνθετος πίνακας οργάνων φιλοξενεί, είτε απλά νούμερα είτε τρισδιάστατες ενδείξεις, προσαρμόζοντας τις πληροφορίες που φιλοξενεί στο πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις.

Σε μια μικρή «σχισμή» της κεντρικής κονσόλας φιλοξενείται το σύστημα κλιματισμού, ενώ μερικά εκατοστά χαμηλότερα το δεξί σου χέρι αναπαύεται, είτε στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων είτε στο πολυχειστήριο του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Εμπνευσμένο από το ένδοξο αγωνιστικό του παρελθόν αλλά με τους μπροστινούς τροχούς του στραμμένους προς το μέλλον, το Audi Sport quattro concept εφοδιάζεται με ένα υβριδικό σύνολο.

Η συνδυαστική του απόδοση φτάνει τους 700 ίππους και τα 800 Nm ροπής, καθώς ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 4,0 λίτρων καλείται να συνεργαστεί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 110 kW.

Αντλώντας την απαραίτητη ενέργεια από τις υδρόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου, το Audi Sport quattro concept μεταμορφώνεται σε ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο τετράτροχο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων και μηδενικές -προφανώς- εκπομπές ρύπων (EV Mode).

Βάζοντας στο παιχνίδι και τον V8 TFSI με τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου, το σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων και το start&stop, το πρωτότυπο Audi διεκδικεί τα χαρακτηριστικά ενός υβριδικού αυτοκινήτου (Hybrid Mode).

Οι επιδόσεις που υπόσχεται η σύγχρονη εκδοχή του Audi quattro -τα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 3,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα- επιτυγχάνονται με τη συνδυαστική ισχύ των 800 ίππων σε πλήρη… ανάπτυξη και το Driving Mode στη θέση Sport.

Πέρα, βέβαια, από τις αναγνωρισμένες δυνατότητες του υβριδικού συνόλου, ένα ακόμη στοιχείο που δίνει το δικαίωμα στο Audi Sport quattro να υπερασπιστεί τον τίτλο του είναι το ιδιαίτερα χαμηλό βάρος. Ο χάλυβας υψηλής ανθεκτικότητας, το αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα έχουν διατηρήσει το συνολικό βάρος του υβριδικού coupe των 4,6 μέτρων στα 1.850 κιλά.

Ακόμη και αν δεν βρεθεί στη γραμμή παραγωγής, ακόμη και αν δεν επιστρέψει στις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ακόμη και στην πρωτότυπη-φουτουριστική εκδοχή του, το Audi Sport quattro concept κρατά ζωντανό έναν από τους λιγοστούς, πλέον, θρύλους της αυτοκίνησης.

auto.in.gr

Sports in

Ο Ολυμπιακός με 2 νίκες, αλλάζει το ελληνικό ποδόσφαιρο!

Πόσο θα αλλάξουν οι συνθήκες για το ελληνικό ποδόσφαιρο στην Ευρώπη, εάν ο Ολυμπιακός κάνει το «2 στα 2» στο Conference League;

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024