Κυριακή 19 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Peugeot 308 1.6 e-HDi: Η γαλλική, μικρομεσαία άποψη

Peugeot 308 1.6 e-HDi: Η γαλλική, μικρομεσαία άποψη

Έχοντας πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στην πρόσφατη έκθεση της Φρανκφούρτης, το Peugeot 308 θα διεκδικήσει μια θέση στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων προβάλλοντας χαρακτηριστικά που εστιάζουν στην άνεση, σε κάθε έκφανσή της, και αποσκοπούν σε ένα σύνολο που επιχειρεί με την αναβάθμισή του, να προσφέρει μια σχεδόν premium εμπειρία. 

Paul Bond

Η οδηγική εμπειρία μας με την 1.6 e-HDi έκδοση του Peugeot 308, αποτελεί την πρώτη μας επαφή με τους diesel εκπροσώπους του νέου γαλλικού μοντέλου, και ταυτόχρονα με την αποδοτικότερη έκδοση της γκάμας του.

Το τελευταίο, βέβαια, θα ισχύει για σύντομο χρονικό διάστημα και έως την έλευση της νέας BlueHDi έκδοσης των 120 ίππων, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2014.

Όπως και να έχει πάντως, τα 95 γραμμ./χλμ. ως τιμή εκκίνησης για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της 1.6 e-HDi έκδοσης, σημαίνουν ότι το 308 είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον αλλά και φθηνότερο, σε ό,τι αφορά το κόστος χρήσης, από οποιαδήποτε έκδοση του VW Golf, πλην της BlueMotion, υστερώντας ωστόσο σε «πράσινες» επιδόσεις από την πετρελαιοκίνητη D2 έκδοση του Volvo V40 η οποία εκλύει στην ατμόσφαιρα 88 γραμμ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.

Αυτό που συνέβαλε περισσότερο στην ενίσχυση των αποδοτικών χαρακτηριστικών του 308 ήταν η σημαντική μείωση του βάρους του, κατά 140 κιλά, η οποία επιτεύχθηκε τόσο χάρη στο νέο και ελαφρύτερο πλαίσιο όσο και σε μια σειρά άλλων παρεμβάσεων, όπως η κατασκευή του καπό και των φτερών από αλουμίνιο αλλά και η αξιοποίηση συνθετικών και ελαφρύτερων υλικών στο πάτωμα και στην θύρα του πορτ μπαγκάζ.

Σε ό,τι αφορά τον συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων, απόδοσης 115 ίππων, έχει ήδη κερδίσει την εκτίμηση και τα θετικά μας σχόλια από την γκάμα του 2008, καθώς πρόκειται για το ίδιο σύνολο που εξοπλίζει και το γαλλικό crossover.

Όπως σε εκείνο, έτσι και στην περίπτωση του 308 e-HDi, αποδεικνύεται εξίσου πολιτισμένος και γραμμικός στη λειτουργία του, ιδανικός για οδήγηση σε οποιαδήποτε ταχύτητα.

Οι μικρότεροι τροχοί των 17 ιντσών στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, συνέβαλαν κατά πολύ στην καλή ποιότητα κύλισης και στην άνετη μετακίνησή μας, για την οποία τα γαλλικά hatchback παραμένουν διάσημα.

Από την άλλη πλευρά, όταν οι τροχοί αντιμετωπίσουν ορισμένες από τις -μεγαλύτερες- κακοτεχνίες του οδοστρώματος, η πιθανότητα θορύβου στον πίσω άξονα διατηρείται, ωστόσο η ανάρτηση είναι σαφώς προσανατολισμένη στον παράγοντα «άνεση».

Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο αλλά η αίσθηση που παρέχει είναι περισσότερο τεχνητή από όσο θα θέλαμε και σε συνδυασμό με το «χαλαρό» χειροκίνητο κιβώτιο των έξι ταχυτήτων, δεν διευκολύνουν το 308 στο να ανταγωνιστεί τις δυναμικότερες προτάσεις της κατηγορίας του, όπως το Ford Focus, ειδικά όταν το περιβάλλον κίνησης είναι ένας επαρχιακός δρόμος με πολλές κλειστές στροφές.

Παρ’ όλα αυτά, ο μικρός κύκλος στροφής των 10,4 μέτρων σε συνδυασμό με τις μικρότερες διαστάσεις του αμαξώματος, καθιστούν το 308 ιδιαίτερα ευκολοδήγητο σε αστικές συνθήκες κίνησης.

Σε αυτό συνηγορεί ασφαλώς και η παρουσία των νέων τεχνολογιών που υιοθετεί πια η Peugeot, όπως η αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων σε χαμηλές ταχύτητες και το σύστημα ανίχνευσης εμποδίων μπροστά από το αυτοκίνητο και προειδοποίησης για ενδεχόμενο ατύχημα.

Ο νέος, απλούστερος στο σχεδιασμό του, θάλαμος επιβατών παίρνει την σκυτάλη από το 208, ωστόσο στην περίπτωση του 308 αντιλαμβάνεσαι ότι από την οθόνη αφής έως την θέση οδήγησης, όλα έχουν υλοποιηθεί με κριτήριο την υψηλότερη ποιότητα, ενώ διακρίνονται από μεγαλύτερη κατασκευαστική ακρίβεια σε σχέση με το γαλλικό supermini.

Τα ευδιάκριτα εικονίδια κάνουν ευκολότερη την πλοήγηση στις λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, ενώ ο γενναιόδωρος βασικός εξοπλισμός που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, στοιχεία όπως το σύστημα πλοήγησης και οι επιλογές των επενδύσεων στα καθίσματα, εξασφαλίζουν μια πιο premium αίσθηση.

Το στοιχείο πάντως που θα κρίνει την παρουσία του 308 στην αγορά θα είναι η πολιτική τιμολόγησής του, καθώς θα πρέπει αυτή να είναι επιθετική, τόσο ώστε το γαλλικό μοντέλο να μπορεί να αποτελέσει μια φθηνότερη εναλλακτική λύση απέναντι στο VW Golf, όσο και για να αντιπαραβληθεί ως μία ποιοτικότερη και πρακτική πρόταση έναντι μη ευρωπαϊκών μοντέλων, όπως π.χ. το Hyundai i30.

Auto Express

Sports in

Κοντά στο sold out η Φιορεντίνα για τον τελικό – Πόσα εισιτήρια απομένουν

Πολύ κοντά στο να εξαντλήσουν τα διαθέσιμα εισιτήρια για τον τελικό του Europa Conference League είναι οι οπαδοί της Φιορεντίνα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 19 Μαϊου 2024