Κυριακή 05 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Subaru Outback 2.0 Diesel CVT: Επανεκκίνηση!

Subaru Outback 2.0 Diesel CVT: Επανεκκίνηση!

Πέρα από την ευκολία χρήσης που προκύπτει από τον συνδυασμό ενός επίπεδου κινητήρα diesel με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, το πολλά υποσχόμενο Outback 2.0 Diesel CVT σηματοδοτεί την επιστροφή της Subaru στο προσκήνιο της ελληνικής αγοράς.

Γιάννης Αδάναλης

Η εποχή που οι μπλε «διάβολοι» της Subaru πρωταγωνιστούσαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, δημιουργώντας πιστούς οπαδούς σε όλες τις γωνιές του πλανήτη ανήκει, πλέον, στο παρελθόν. Οι συνθήκες έχουν αλλάξει και το ζητούμενο για τη «μικρή» ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία με την ετήσια παραγωγή των 750.000 μονάδων δεν θα μπορούσε να είναι η απόλυτη κυριαρχία στις «ειδικές» του WRC.

Η δημιουργία του πρώτου επίπεδου κινητήρα diesel στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αποτέλεσε το σημαντικότερο βήμα στην προσπάθεια της Subaru να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των ημερών μας. Όχι όμως και το μοναδικό.

Σχεδόν πέντε χρόνια μετά, η ιαπωνική φίρμα δίνει συνέχεια σε αυτήν την προσπάθεια, προσαρμόζοντας στα χαρακτηριστικά του τετρακύλινδρου boxer πετρελαιοκινητήρα των 2,0 λίτρων ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Η αρχή γίνεται από το Outback, ένα αυθεντικό crossover που βασίζεται στο Legacy, αποτελώντας τη ναυαρχίδα της Subaru. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα μεσαίων διαστάσεων station wagon, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και όλα τα απαραίτητα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που πιστοποιούν τον… περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Οι ολιγαρκείς και πάντα μετρημένοι στις κινήσεις τους Ιάπωνες έχουν διατηρήσει χαμηλά τους τόνους. Ακόμη και το υπερβολικό, ίσως, μέγεθος των προβολέων ομίχλης, μπορεί να δικαιολογηθεί, τόσο από την αποστολή της έκδοσης όσο και από το… αγωνιστικό παρελθόν του κατασκευαστή της.

Λιτή και απέριττη είναι άλλωστε και η εικόνα που συναντάς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Μπορεί ο εξοπλισμός να ικανοποιεί και με το παραπάνω τις απαιτήσεις σου, ωστόσο, ο σχεδιασμός ή η ποιότητα των υλικών δύσκολα θα μπορούσαν να συγκριθούν με τις premium κατασκευές που θα κληθεί το Outback να αντιμετωπίσει.

Επιστρέφοντας στις τεχνικές προδιαγραφές της συγκεκριμένης έκδοσης, η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), έχει οδηγήσει σε μια σειρά λιγότερο ή περισσότερο σημαντικών παρεμβάσεων στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.

Με αφορμή, λοιπόν, το CVT, ο δίλιτρος κινητήρας diesel των 150 ίππων και των 350 Nm ροπής έχει βελτιώσει την αποδοτικότητά του και περιορίσει τους κραδασμούς που παράγει η λειτουργία του, ο εναλλάκτης προσαρμόστηκε στις αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις των νέων ηλεκτρονικών μονάδων διαχείρισης του κιβωτίου ταχυτήτων και του κινητήρα, ενώ το σύστημα ψύξης φροντίζει πλέον και για τη διατήρηση της ιδανικής θερμοκρασίας του συστήματος μετάδοσης.

Τον κατάλογο με τις ιδιαιτερότητες κλείνει το σύστημα τετρακίνησης. Το τελευταίο διαφοροποιείται από το παράδειγμα των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεων του αυτοκινήτου, αποτελούμενο από ένα επικυκλικό κεντρικό διαφορικό.

Υπό κανονικές συνθήκες το 55% της διαθέσιμης ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ωστόσο, αν η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του συστήματος δυναμικής ευστάθειας κρίνει απαραίτητο, το ποσοστό αυτό μπορεί να μεταβληθεί.

Στην πράξη ελάχιστα από τα παραπάνω στοιχεία πρόκειται να σε απασχολήσουν. Ο θόρυβος που περνά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μαρτυρά πως έχεις να κάνεις με έναν πετρελαιοκινητήρα, ενώ το γεγονός ότι στη θέση του συμβατικού επιλογέα βρίσκεται αυτός ενός αυτόματου κιβωτίου, απαντά και στα τελευταία ερωτήματά σου.

Η πρώτη αίσθηση από το αριστερό κάθισμα του Subaru Outback είναι ότι το πετρελαιοκίνητο crossover κουβαλά με ευκολία τα κιλά του. Εκμεταλλευόμενο, πρωτίστως, τα 350 Nm ροπής που παράγει από τις 1.600 σ.α.λ. ο επίπεδος κινητήρας των 2,0 λίτρων, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από δέκα δευτερόλεπτα, χρόνος απόλυτα ικανοποιητικός δεδομένου του προσανατολισμού και των διαστάσεών του.

Εξίσου ικανοποιητική είναι και η λειτουργία του κιβωτίου. Το CVT ανταποκρίνεται στην πίεση, έστω και αν αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να επιλέξεις τη χειροκίνητη-επτατάχυτη διαμόρφωσή του στην προσπάθεια να υιοθετήσεις ένα δυναμικότερο στιλ οδήγησης.

Για τη Subaru, ωστόσο, δεν υπάρχει μόνο το Outback. H ιαπωνική φίρμα, που επιχειρεί την επιστροφή της στην ελληνική πραγματικότητα, έχει να παρουσιάσει το νέο και εξαιρετικά ικανό Forester, ένα μικρομεσαίων διαστάσεων crossover που βασίζεται στη σημερινή γενιά του Impreza, καθώς και το πολυδιαφημισμένο πισωκίνητο coupe που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Toyota.

ΤοSubaru Outback 2.0 Diesel CVTμε μία ματιά


Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:
4,79/ 1,82 / 1,61

Κινητήρας (κ.εκ.):1.998

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):150/3.600

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):350/1.600

Βάρος (κιλά):Aπό 1.624

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):6,3

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):166

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):9,7

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):195

auto.in.gr

Sports in

Η Χιρόνα «καθάρισε» την Μπαρτσελόνα με ανατροπή και έστεψε και μαθηματικά τη Ρεάλ (4-2)

Η Χιρόνα αν και βρισκόταν πίσω στο σκορ στο ημίχρονο, τελικά έκανε την ανατροπή απέναντι στην Μπαρτσελόνα και πήρε το καταλανικό ντέρμπι (4-2).

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 05 Μαϊου 2024