Κυριακή 05 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz S-Class Coupe Concept: Η ιστορία πίσω από την δημιουργία της

Mercedes-Benz S-Class Coupe Concept: Η ιστορία πίσω από την δημιουργία της

Ταξιδέψαμε στην Στουτγάρδη για να μιλήσουμε με τον Jan Kaul, επικεφαλής εσωτερικού σχεδιασμού της γερμανικής φίρμας και να δούμε στο "σπίτι" της την επιτομή της πολυτέλειας και του δυναμισμού στην coupe κατηγορία.

Tom Phillips

Από τα μέσα του 2014, η Mercedes-Benz S-Class Coupe θα πάρει την θέση που της αντιστοιχεί στην γκάμα της γερμανικής φίρμας, αντικαθιστώντας την CL.

Αυτή η σκέψη αποτέλεσε την καλύτερη αφορμή για να πάρουμε μια πρώτη γεύση του πρωτότυπου μοντέλου στους δρόμους της Στουτγάρδης, συνομιλώντας με τον επικεφαλής του τμήματος εσωτερικού σχεδιασμού της φίρμας, τον Jan Kaul.

Όταν η νέα Mercedes-Benz S-Class Coupe φτάσει στα σημεία πώλησης της εταιρείας, θα έχουν περάσει ήδη τέσσερα χρόνια από την στιγμή που τα πρώτα σκίτσα της έκαναν την εμφάνισή τους.

Το πρώτο μοντέλο από πηλό δημιουργήθηκε πριν περίπου δύο χρόνια, ενώ οι σχεδιαστές αφοσιώθηκαν στο concept car που παρουσιάστηκε τελικά στην έκθεση της Φρανκφούρτης, τον Σεπτέμβριο του 2012.

Η διαδικασία δημιουργίας, από τα πρώτα σκίτσα έως το ολοκληρωμένο concept car που κατασκευάστηκε από εξειδικευμένο κατασκευαστή εκτός Mercedes-Benz, διήρκεσε περίπου 10 μήνες ενώ, ακόμα δύο μήνες διήρκεσε το φινίρισμα προκειμένου να επιτευχθεί το τέλειο αποτέλεσμα.

Παράλληλα, σε εκείνο το διάστημα πραγματοποιήθηκαν οι φωτογραφίσεις και η βιντεοσκόπηση της S-Class Coupe Concept που πλαισίωσαν την παρουσία της στο stand της Φρανκφούρτης.

Η πρώτη επαφή

Το πρωτότυπο μοντέλο έχει ως αφετηρία την πλατφόρμα της υπάρχουσας CL 500, ενώ εξοπλίζεται με τον ίδιο V8 κινητήρα, χωρητικότητας 4,7 λίτρων και απόδοσης 435 ίππων, ο οποίος βρυχάται καθώς το concept car «γράφει» γύρους για την φωτογράφισή μας.

Προς το παρόν, δεν είναι δυνατόν να συμπεράνεις ο,τιδήποτε για τον τρόπο που θα κινείται στο δρόμο, καθώς η μέγιστη ταχύτητα του concept car περιορίζεται στα 30 χλμ./ώρα και δεν μπορείς να το οδηγήσεις για μεγάλη απόσταση, καθώς απουσιάζει το σύστημα ψύξης του κινητήρα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η S-Class Coupe θα είναι πολυτελέστερη από την CL. Το αντιλαμβάνεσαι άμεσα μόλις ανοίξουν οι πόρτες και αντικρίσεις το, λουσμένο στο φως από το άνοιγμα της -προαιρετικής- πανοραμικής ηλιοροφής, εσωτερικό, το πλάτος του οποίου εξασφαλίζει άφθονο χώρο στους επιβάτες της.

Σε επίπεδο τεχνολογίας, θεωρείστε την S-Class Coupe, κλώνο της νέας τετράθυρης S-Class, καθώς διαθέτει από καθίσματα με λειτουργία μασάζ έως το Magic Body Control, το οποίο διαβάζει το δρόμο και παραμετροποιεί αναλόγως την συμπεριφορά της ανάρτησης.

Οι δύο οθόνες των 12,3 ιντσών μοιάζουν με τεράστια επίπεδη τηλεόραση ενώ τα καθίσματα είναι μεγάλα σε μέγεθος και τόσο φιλόξενα που το εσωτερικό της S-Class Coupe παραπέμπει περισσότερο σε ένα φουτουριστικό living room παρά σε σαλόνι πολυτελούς αυτοκινήτου.

Η εξομολόγηση του σχεδιαστή

Παράλληλα με την βιωματική εμπειρία μας στο εσωτερικό της S-Class Coupe, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με το σχεδιαστή Jan Kaul.

Πρόκειται για αυτόν που επέβλεψε τη δημιουργία και της παραμικρής λεπτομέρειας του πολυτελούς θαλάμου επιβατών της πρωτότυπης S-Class Coupe και θα δώσει το OK για τις λεπτομέρειες της έκδοσης παραγωγής.

Η συζήτηση μαζί του ξεκίνησε με την διαβεβαίωση εκ μέρους του ότι η εικόνα του εξωτερικού της S-Class είναι κατά 90% αντιπροσωπευτική της έκδοσης παραγωγής ενώ το εξωπραγματικό εσωτερικό της προσεγγίζει σε ποσοστό 70% το τελικό αποτέλεσμα που θα βιώσουν οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες της.

«Το μήκος του concept car -5,050 μέτρα- θα μείνει απαράλλαχτο, ωστόσο το πρωτότυπο που βλέπετε έχει δύο εκατοστά μεγαλύτερο πλάτος σε σχέση με την έκδοση παραγωγής», εξηγεί ο Γερμανός σχεδιαστής συμπληρώνοντας ότι οι υποψήφιοι πελάτες θα εκτιμήσουν τις διαφορές μεταξύ της coupe και της τετράθυρης S-Class στην οποία βασίζεται.

Παράλληλα, το χαρακτηριστικό μπροστινό τμήμα «στέκεται» τρία εκατοστά ψηλότερα, ενώ η οροφή ένα εκατοστό χαμηλότερα, δίνοντας έμφαση στις εντυπωσιακές αναλογίες του αυτοκινήτου.

Τους τροχούς των 21 ιντσών του concept car θα αντικαταστήσουν εκείνοι των 20 ιντσών στην έκδοση παραγωγής, ενώ αναμένεται μια πιο συντηρητική προσέγγιση σε ό,τι αφορά τους εξωτερικούς καθρέφτες και τις χειρολαβές.

Ωστόσο, οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες της S-Class Coupe θα έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν τη γρίλια στη μάσκα, καθώς θα υπάρχει προαιρετικά και μια πανομοιότυπη με αυτή του πρωτότυπου μοντέλου, τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω αλλά και το ιδιαίτερο, Aubeam ασημένιο χρώμα .

To συγκεκριμένο χρώμα είναι αυτό που βάφει το μονοθέσιο του Lewis Hamilton και το οποίο, σύμφωνα με τον J. Kaul, αναδεικνύει ιδανικά τη χαρακτηριστική πλευρική γραμμή όλων των Mercedes-Benz και τις καμπύλες της Coupe Concept, ιδίως στο πίσω τμήμα.

O Γερμανός σχεδιαστής, μάλιστα, δεν διστάζει να αποκαλύψει την επιρροή που δέχθηκε η S-Class Coupe Concept από τις Aston Martin V8 Vantage και Porsche 911.

Ίσως εκεί οφείλεται και η παραδοχή ότι η νέα S-Class Coupe δεν θα ακολουθήσει τον σχεδιαστικό τρόπο που υιοθετούν οι CLS και E-Class Coupe σε ό,τι αφορά το πίσω τμήμα, προκειμένου να διαχωρίσουν τη θέση τους από τις τετράθυρες εκδόσεις. Η δίθυρη S-Class θα είναι απλούστερη, υιοθετώντας μια, συνολικά, πιο sport αισθητική.

O Jan Kaul αποκαλύπτει ότι το ίδιο θα συμβεί και με τη νέα C-Class Coupe η οποία θα είναι δυναμικότερη και από το μοντέλο που θα αντικαταστήσει αλλά και από την τετράθυρη C-Class η οποία θα παρουσιαστεί στη διεθνή έκθεση του Detroit, τον Ιανουάριο του 2014.

Στην ερώτηση, για ποιον τελικά σχεδιάστηκε η S-Class Coupe, ο J. Kaul απαντά αφοπλιστικά. «Μα, για τον James Bond. Είναι ένα αυτοκίνητο διακριτικό, ιδανικό για κάποιον που δεν θέλει να τραβήξει την λάθος προσοχή».

Το εσωτερικό του είναι εξαιρετικά προσεγμένο, ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι τα στοιχεία με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι εκείνα που δεν θα υφίστανται στην έκδοση παραγωγής.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι αεραγωγοί, οι οποίοι σχεδιάστηκαν ώστε να παραπέμπουν σε προϊόντα της Apple.

Υπεύθυνο για τη δημιουργία τους είναι το κέντρο σχεδίασης της Mercedes-Benz στο Palo Alto, δίπλα στην περίφημη Silicon Valley, μια θέση που φροντίζει να κρατά τους σχεδιαστές που δουλεύουν εκεί πάντα ενημερωμένους για τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας.

Αυτό που επίσης δεν θα υπάρχει στην έκδοση παραγωγής, θα είναι οι επενδύσεις από αλουμίνιο στο εσωτερικό των θυρών και στο πάνω μέρος του ταμπλό, με τις εμπνευσμένες από τη γεωλογία γραμμές να δίνουν ένα ιδιαιτέρως καλαίσθητο και ενδιαφέρον οπτικό αποτέλεσμα.

Η έμπνευση προέρχεται από τα δημιουργήματα της διάσημης αρχιτέκτονος Zaha Hadid η οποία, αυτόν τον καιρό, συνεργάζεται με την Mercedes-Benz σε ένα project με την σαφή ονομασία «Carchitecture».

To «James Bond» μοτίβο υφίσταται και στην κεντρική οθόνη αφής με τα τέσσερα ρολόγια που απεικονίζουν διαφορετικές ζώνες ώρας, στοιχείο, που -δυστυχώς- δεν θα «επιβιώσει» στην έκδοση παραγωγής αφήνοντας χώρο για τις… ποτηροθήκες.

Ο μπλε ατμοσφαιρικός φωτισμός στο εσωτερικό του concept car θα αποτελεί προαιρετική επιλογή στην έκδοση παραγωγής, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι εσωτερικές χειρολαβές, τα ηλεκτρικά καθίσματα, οι διακόπτες των παραθύρων αλλά και το σύστημα COMAND θα είναι πανομοιότυπα όταν η S-Class Coupe βγει στην αγορά.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του concept car, αυτή η S-Class Coupe υιοθετεί τιμόνι με δύο ακτίνες αντί του τριάκτινου της S-Class σε αναζήτηση μιας δυναμικότερης αίσθησης.

Αντιθέτως, τα καθίσματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν περισσότερο πολυτελή παρά sport, κυρίως λόγω της δερμάτινης επένδυσης και των ραφών τους που σχεδιάστηκαν για να παραπέμπουν στη σχεδίαση ρούχων της Coco Chanel.

Συμπέρασμα; H S-Class Coupe αποδεικνύει την πλήρη μεταστροφή της Mercedes-Benz σε ό,τι αφορά τις σχεδιαστικές φόρμες.

Μπορεί η τελευταία A-Class να εισήγαγε την νέα κατεύθυνση που δόθηκε από τον επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας Gorden Wagener, αλλά το μείγμα της υψηλής αισθητικής και των αναφορών στην μόδα σε συνδυασμό με τις κομψές αναλογίες που προσφέρει η S-Class Coupe αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός.

Αυτά προς το παρόν! Για τις οδηγικές μας εντυπώσεις μείνετε συντονισμένοι. Ο Μάιος του 2014 απέχει μόλις 22 εβδομάδες.

Auto Express

Sports in

Η «Άντζελα» σώζει γυναίκες που απειλούνται ή κινδυνεύουν - Αυτή είναι η κωδική φράση που εκπέμπει «SOS»

Όποια γυναίκα αισθανθεί ότι κινδυνεύει σε νυχτερινή έξοδο, μπορεί να ζητήσει προστασία με μία κωδική φράση από το προσωπικό του μαγαζιού - Πώς ξεκίνησε η καμπάνια

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 05 Μαϊου 2024