Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
BMW M3 Sedan & M4 Coupe 2014: ΦαινόΜενα...

BMW M3 Sedan & M4 Coupe 2014: ΦαινόΜενα…

…και μάλιστα υπερφυσικά, παρατηρώντας τους δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων ενός straight six κινητήρα χωρητικότητας 3,0 λίτρων να προικίζουν με 431 ίππους και 550 Nm ροπής τις νέες BMW M3 και M4 Coupe.   

Γιάννης Αδάναλης

Ξημέρωμα Κυριακής και πριν ακόμα ο ήλιος βρεθεί σε θέση μάχης στον αττικό ουρανό, έχεις ήδη τσεκάρει το εισιτήριό σου για τα ξένα. Με ενδιάμεσο σταθμό το Μόναχο και τελικό προορισμό το δυτικότερο άκρο της ιβηρικής χερσονήσου, οι πέντε ώρες πτήσης που ακολουθούν φαντάζουν, ως συνήθως, ατελείωτες.

Ας είναι. Η επιστροφή σου στην Πορτογαλία μόνο ευχάριστες αναμνήσεις ξυπνά. Ο άθλος του 2004, οι διαδρομές κατά μήκος των ακτών του Ατλαντικού και οι σχεδόν ατελείωτοι αλλά πάντα φροντισμένοι αμπελώνες, ντύνουν με ένα φανταχτερό περιτύλιγμα μία ακόμη χώρα που έχει μάθει να ζει στη σκιά του ευρωπαϊκού Βορρά.

Τα μνημόνια, πάντως, δείχνουν να μην έχουν αγγίξει το resort που μας φιλοξενεί. Άλλωστε πώς μπορείς να μιλάς για στερήσεις και μέτρα λιτότητας, όταν σε ελάχιστες ώρες θα έχεις την ευκαιρία να βρεθείς στο αριστερό κάθισμα των νέων BMW M3 Sedan και M4 Coupe.

Η παράδοση είναι και πάλι με το μέρος των Γερμανών, καθώς απέναντί σου στέκεται ένα αυτοκίνητο που μετρά ήδη πέντε γενιές και σχεδόν τριάντα χρόνια ιστορίας.

Θα το ξεχωρίσεις χάρη στον ιδιαίτερο χρωματισμό του αμαξώματός του. Το υπεράνω κάθε υποψίας γαλάζιο, επιλέχθηκε για τη M3 Sedan και το εξίσου χαρακτηριστικό χρυσαφί για την M4 Coupe.

Η απουσία των πίσω θυρών και οι σχεδιαστικές αλλαγές που αυτή έχει επιβάλει δίνουν τον πρώτο λόγο στο μεγαλοπρεπές coupe, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι από το μεσαίων διαστάσεων sedan λείπουν τα απαραίτητα στοιχεία εντυπωσιασμού.

Άλλωστε, τα δύο ζεύγη των διπλών εξατμίσεων, οι τροχοί των 19 ιντσών, τα κεραμικής σύνθεσης δισκόφρενα, το αλουμινένιο καπό με το διακριτικό φούσκωμα και η ανθρακονημάτινη οροφή αποτελούν χαρακτηριστικά που θα συναντήσεις και στους δύο τύπους αμαξώματος.

Χωροταξικού… περιεχομένου είναι κατά κύριο λόγο οι διαφορές στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, καθώς εξοπλιστικά τουλάχιστον οι «δικές» μας M3 Sedan και M4 Coupe έχουν ακολουθήσει τον ίδιο ακριβώς δρόμο.

Η χορταστική σε πάχος στεφάνη του τριάκτινου τιμονιού, το δέρμα σε καθίσματα και ταμπλό, το φινίρισμα ανθρακονήματος στις επιφάνειες της κεντρικής κονσόλας, οι πλαστικοί μοχλοδιακόπτες -γνωστοί και ως paddles-, οι πολυάριθμοι διακόπτες, τα μεταλλικά πεντάλ και φυσικά το λογότυπο της «M GmbH» δημιουργούν… κλίμα, όχι πολεμικό αλλά σε κάθε περίπτωση ενδεικτικό των προδιαγραφών των αυτοκινήτων.

Εξάλλου σε πολύ λίγα λεπτά, όλα τα εξοπλιστικά και μη χαρακτηριστικά του θαλάμου επιβατών «ξεθωριάζουν». Είναι η στιγμή που ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος straight six των τριών λίτρων παίρνει τις πρώτες του ανάσες και επιχειρεί να βρει ρυθμό, λίγο πάνω από το ρελαντί.

Ο ήχος του «ξερός» και την ίδια στιγμή «ρηχός», αν μάλιστα τον συγκρίνεις με το θορυβώδες «ξύπνημα» του οκτακύλινδρου συνόλου που αντικαθιστά.

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα, η ζώνη κουμπώνει σχεδόν εν κινήσει και οι ρυθμίσεις, τόσο του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, όσο του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, έχουν περάσει ήδη στο Sport Plus.

Αφήνοντας πίσω σου τα στενά δρομάκια ενός μικρού οικισμού, το βγαλμένο από ταινία καταστροφής έρημο εθνικό δίκτυο της περιοχής, με τις δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, αποτελεί το πρώτο πεδίο δοκιμής της χρυσαφί M4 Coupe.

Πότε διστακτικά, πότε με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, το πόδι σου κάμπτει την αντίσταση του δεξιού πεντάλ. Η βελόνα του ταχύμετρου ξεπερνά με ευκολία τα 200 χλμ./ώρα – και αν επιμείνεις μόνο ο «κόφτης» στα 250 χλμ./ώρα (266 χλμ./ώρα στο κοντέρ) δείχνει ικανός να σε σταματήσει.

Ο τρίλιτρος, διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 431 ίππων και των 550 Nm ροπής έχει και άλλο να δώσει, η ανάρτηση παραπέμπει με τη λειτουργία της σε GT, το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κρατά χαμηλά θόρυβο και κατανάλωση, το τιμόνι δεν χαζεύει ακόμα και στα πολλά.

Shakedown και συνέχεια με τις σχεδόν 300 στροφές της μόνιμα κατηφορικής διαδρομής που ακολουθεί. Το πλάτος του δρόμου δεν συγχωρεί λάθη και η ορατότητα από στροφή σε στροφή σπάνια θα σου δώσει την ευκαιρία να το εκμεταλλευτείς.

Οι τροχοί των 19 ιντσών με τα ειδικών προδιαγραφών ελαστικά της Michelin μοιάζουν βιδωμένοι στην άσφαλτο. Ακόμα και αν χάσεις την είσοδο της στροφής, ακόμα και αν δεν σημαδέψεις με ακρίβεια την κορυφή της, ακόμα και αν το παρακάνεις με το γκάζι, η M4 Cοupe δεν πρόκειται να σε ξαφνιάσει.

Χωρίς τα ηλεκτρονικά, η πρόσφυση του πίσω άξονα «σπάει» απότομα, αλλά σε κάθε περίπτωση ελεγχόμενα, χάρη στη βοήθεια του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο θα μεταφέρει -αν αυτό χρειαστεί- έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε έναν από τους δύο τροχούς.

Η υστέρηση χαμηλά γίνεται αισθητή μόνο αν επιλέξεις να κινηθείς με μία ταχύτητα πάνω, παρόλα αυτά η ένταση και η διάρκειά της δεν σου επιτρέπουν να αμφισβητήσεις τη γραμμικότητα του διπλά υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ.

Σεμιναριακού επιπέδου είναι και η απόδοση-αίσθηση των φρένων, ωστόσο, η πραγματική δοκιμασία για τους δίσκους κεραμικής σύνθεσης των BMW M3 και M4 Coupe ακολουθεί την επόμενη ημέρα, στο «Autódromo Internacional do Algarve», λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη του Portimao.

Τα σύννεφα που στέκονται απειλητικά πάνω από το κεφάλι σου δείχνουν έτοιμα να επιβεβαιώσουν τις μετεωρολογικές προβλέψεις και να δώσουν τις μικρής διάρκειας νεροποντές.

Ο θεός της Πορτογαλίας δεν στάθηκε αυτή τη φορά στο πλευρό των Ελλήνων, ξεσπώντας το μένος του, λίγα λεπτά πριν πατήσεις στο τερέν ενός εξαιρετικού αλλά ιδιαίτερα απαιτητικού circuit.

Οι δύο γύροι πίσω από το pace car δεν προσφέρουν την απαραίτητη εξοικείωση με τις ιδιαιτερότητες της πίστας. Το σπρέι στο παρμπρίζ και το νερό στη άσφαλτο επιβάλλουν έναν άλλο ρυθμό και σίγουρα μια πολύ διαφορετική προσέγγιση.

Γλιστράς παντού ή σχεδόν παντού, καθώς οι υψομετρικές διαφορές επιτρέπουν σε ορισμένα κομμάτια της πίστας να κρατούν μικρότερες ποσότητες νερού. Τέσσερις γύροι -ο ένας εκ των οποίων για να κρυώσεις ό,τι δεν ζέστανες ποτέ- πεταμένοι. Θα ακολουθήσουν άλλοι τόσοι, στο τιμόνι της M4 Coupe αυτή φορά.

Η βροχή έχει κοπάσει και το νερό στη μέχρι πρότινος διψασμένη άσφαλτο του «Autódromo Internacional do Algarve» είναι σαφώς λιγότερο.

Η πρώτη δεξιά μετά την «κομμένη», για λόγους ασφαλείας, ευθεία δεν είναι ενδεικτική των συνθηκών που επικρατούν εκείνη τη χρονική στιγμή στην πίστα. Θα μείνεις στο γκάζι για μία ακόμα μέτρια δεξιά και στη συνέχεια φρένα και δύο κάτω για την K3.

Τα «μούτρα» ανοίγουν, μέχρι οι μπροστινοί τροχοί να βρουν πρόσφυση ή μέχρι να επιστρέψεις στο γκάζι, «διώχνοντας» το πίσω τμήμα. Το σκηνικό επαναλαμβάνεται στην Κ6 και στην Κ13. Ενδιάμεσα, χασίματα και τυφλές στροφές που σε φέρνουν αντιμέτωπο με τους χειρότερους φόβους σου.

Κάθε γύρος που περνά, τα πράγματα βελτιώνονται. Δεν το λες στεγνό, αλλά τα σημεία που κρατούν νερό γίνονται όλο και λιγότερα. Ο ρυθμός αυξάνεται, η αυτοπεποίθησή σου αποκαθίσταται και η μάχη της επιβίωσης κερδίζεται. Ο πόλεμος; Ως συνήθως θα κριθεί επί ελληνικού εδάφους, όταν οι Μ3 Sedan και M4 Coupe πατήσουν σε αυτό.

Οι BMW M3 Sedan και M4 Coupe με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,671/ 1,877 / 1,424 (M3 Sedan) – 4,671/ 1,870 / 1,383 (Μ4 Coupe)

Μεταξόνιο(μέτρα):2,812

Κινητήρας(κ.εκ.): 2.979

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):431/5.500

Ροπή(Νm/σ.α.λ.): 550/1.850

Βάρος(κιλά):Aπό 1.497

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :8,8 (8,3 M DCT)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):204 (194 M DCT)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):4,3 (4,1 M DCT)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):250 (περιορίζεται ηλεκτρονικά)

auto.in.gr

Sports in

«Μονόδρομος» το VAR και στο μπάσκετ – Εφαρμογή στο τελευταίο κρίσιμο δίλεπτο και για όλες τις αποφάσεις

Μια είναι η λύση για να μπει τέλος σε «εμετικές» διαιτησίες, όπως αυτή που είδαμε στο Ολυμπιακός - Μπαρτσελόνα το βράδυ της Τρίτης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024