Παρασκευή 03 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Toyota Yaris 2014: Νέα αρχή

Toyota Yaris 2014: Νέα αρχή

Το Toyota Yaris ενισχύει τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του, αναβαθμίζοντας τόσο τον σχεδιασμό του αμαξώματός του όσο και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά.

Γιάννης Αδάναλης

Το Toyota Yaris δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποτελώντας τη δημοφιλέστερη πρόταση του ιαπωνικού κολοσσού στην ευρωπαϊκή αγορά και σημείο αναφοράς για την ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, έχει αποδείξει με τη μέχρι σήμερα παρουσία του, πως αν μη τι άλλο διαθέτει τις απαραίτητες απαντήσεις απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού.

Απαντήσεις που για την ανανεωμένη εκδοχή του δεν προκύπτουν από τα νέα και σαφώς δυναμικότερα στοιχεία του σχεδιασμού της αλλά κυρίως από την πρόθεση της Toyota να προσαρμόσει και τις υπόλοιπες προδιαγραφές του αυτοκινήτου στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού.

Για τον σκοπό αυτό επιστρατεύθηκε η Toyota Motor Europe και ειδικότερα το κέντρο έρευνας και εξέλιξης των Βρυξελών αλλά και το σχεδιαστικό κέντρο με έδρα τη Νίκαια της Γαλλίας, όπου και ταξιδέψαμε για τη στατική παρουσίαση του αυτοκινήτου.

Το νέο «πρόσωπο» του Yaris θυμίζει έντονα τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του Aygo, με το χαρακτηριστικό «X» που σχηματίζεται στο μπροστινό του τμήμα να αποτελεί μια ξεκάθαρη ένδειξη… συγγένειας ανάμεσα στις δύο προτάσεις της Τoyota.

Τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED ενισχύουν το δυναμικό προφίλ του Yaris, το οποίο συμπληρώνεται από τον πλήρως ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα που εκτός των άλλων έχει πλησιάσει ακόμα περισσότερο στο έδαφος.

Πιο κοντά στη σημερινή εικόνα του Yaris βρίσκεται το πίσω τμήμα του αμαξώματος, καθώς οι παρεμβάσεις στον προφυλακτήρα και στα φωτιστικά σώματα δεν στάθηκαν ικανές να αλλάξουν τα σχεδιαστικά δεδομένα.

Η βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας αποτέλεσε το βασικό «στοίχημα» για τον θάλαμο επιβατών, όχι όμως και το μοναδικό. Η παρουσία νέων, ποιοτικότερων υλικών συνδυάζεται με σχεδιαστικές, εργονομικές αλλά και εξοπλιστικές αναβαθμίσεις, οδηγώντας στη δημιουργία ενός πιο φιλικού, προς τον οδηγό και τους επιβάτες, περιβάλλοντος.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η μετατόπιση της κεντρικής κονσόλας και του επιλογέα ταχυτήτων ψηλότερα κατά 2,3 και 3,3 εκατοστά αντιστοίχως, όπως άλλωστε και η αντικατάσταση της έγχρωμης οθόνης αφής του συστήματος Toyota Touch, από μία μεγαλύτερων διαστάσεων και υψηλότερης ευκρίνειας μονάδα.

Από εκεί και πέρα, οι νέες ρυθμίσεις του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης και των αναρτήσεων, η περαιτέρω μείωση του θορύβου και των κραδασμών, όπως και ο ανασχεδιασμός του πίσω, ημι-άκαμπτου άξονα, υπόσχονται μια πιο ευχάριστη εμπειρία οδήγησης.

Βελτιώσεις, ωστόσο, παρουσιάζουν και τα μέχρι σήμερα γνωστά κινητήρια σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται το Yaris.

Οι σημαντικότερες από αυτές αφορούν στο τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης χωρητικότητας ενός λίτρου, το οποίο έχει αυξήσει την θερμική αποδοτικότητά του κατά 37%, χάρη στον ανασχεδιασμό της εισαγωγής αέρα, τη μείωση της τριβής των κινούμενων μερών και της αύξησης της σχέσης συμπίεσης.

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι η απόδοσή του δεν παρουσιάζει ουσιαστικές μεταβολές, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχουν περιοριστεί από τα 110 γραμμ./χλμ. στα 99 γραμμ./χλμ. ή ακόμα και στα 95 γραμ./χλμ. με τη συμβολή του συστήματος start&stop.

Αντιστοίχως, έχοντας εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU6, το γνώριμο από το πρόσφατο παρελθόν υβριδικό σύνολο του Yaris HSD ελκύει πλέον 75 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (αντί για 79 γραμ./χλμ.), ενώ και η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου έχει περιοριστεί στα 3,3 λίτρα καυσίμου ανά χιλιόμετρο.

Χωρίς ουσιαστικές μεταβολές διατηρείται, τόσο ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 1,33 λίτρων, όσο και το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 1,4 λίτρων.

Το ανανεωμένο Toyota Yaris αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές Σεπτεμβρίου, σε εξοπλιστικές εκδόσεις που διαθέτουν, ακόμα στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος, εμφανή στοιχεία διαφοροποίησης.

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,157/ 1,976 / 1,723

Μεταξόνιο(μέτρα):2,489

Κινητήρας(κ.εκ.): 998 (1.0 VVT-i), 1.329 (1.33 Dual VVT-i), 1.364 (D-4D), 1.497 (VVT-i Hybrid)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):69/6.000 (1.0 VVT-i), 99/6.000 (1.33 Dual VVT-i), 90/3.800 (D-4D), 100 (VVT-i Hybrid)

Ροπή(Νm/σ.α.λ.): 95/4.300 (1.0 VVT-i), 125/4.000 (1.33 Dual VVT-i), 205/1.800 (D-4D), 111/3.800 (VVT-i Hybrid)

Βάρος(κιλά):Aπό 980

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,1(1.0 VVT-i), 4,8 (1.33 Dual VVT-i), 3,8 (D-4D), 3,3 (VVT-i Hybrid)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):95 (1.0 VVT-i), 109 (1.33 Dual VVT-i), 99 (D-4D), 75 (VVT-i Hybrid)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):15,3 (1.0 VVT-i), 11,7 (1.33 Dual VVT-i), 10,8 (D-4D), 165 (VVT-i Hybrid)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):155 (1.0 VVT-i), 175 (1.33 Dual VVT-i), 175 (D-4D), 165 (VVT-i Hybrid)

auto.in.gr

Sports in

Μακάμπι Τελ Αβίβ – Παναθηναϊκός 88-95: Το έκανε 2-2 και… βλέπει Βερολίνο

Ο Παναθηναϊκός έκαμψε την αντίσταση της Μακάμπι Τελ Αβίβ επικρατώντας με 95-88, ισοφάρισε τη σειρά σε 2-2 και θα παίξει την πρόκρισή του στο Final Four στο ΟΑΚΑ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 03 Μαϊου 2024