Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
ΜΙΝΙ Countryman & Paceman 2014: Στο πνεύμα της εποχής

ΜΙΝΙ Countryman & Paceman 2014: Στο πνεύμα της εποχής

Με ελάχιστες τροποποιήσεις στο εξωτερικό τους περίβλημα και στα μηχανικά τους μέρη, τα MINI Cοuntryman και Paceman καταφέρνουν να διατηρηθούν στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας.

Γιάννης Αδάναλης

Έχουν περάσει σχεδόν τέσσερα χρόνια από την ημέρα που το MINI απέκτησε για πρώτη φορά στην ιστορία του ένα… συμβατικό πεντάθυρο αμάξωμα, με μήκος που ξεπερνούσε τα τέσσερα μέτρα και σύστημα τετρακίνησης που σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος δικαιολογούσε τον τίτλο του crossover.

O λόγος φυσικά για το Countryman, το πρώτο MINI που εντάχθηκε, λόγω των αυξημένων διαστάσεών του, σε οικογενειακό… προϋπολογισμό, προσπερνώντας πολύ γρήγορα τις όποιες αμφιβολίες διατυπώθηκαν για τη συμβατότητά του με το ένδοξο παρελθόν της βρετανικής φίρμας.

Πάνω στην επιτυχία του Countryman ήρθε να επενδύσει το Paceman, φροντίζοντας παράλληλα να αξιοποιήσει την απουσία των πίσω θυρών και να υιοθετήσει ένας σαφώς πιο… επιθετικό προφίλ.

Έν έτει 2014 και με την γκάμα του MINI να έχει ήδη υποδεχθεί την τρίτη κατά σειρά γενιά του Hatchback, η ανανέωση των δύο crossovers έμοιαζε επιβεβλημένη.

Στην πραγματικότητα είναι η δεύτερη φορά που η βρετανική φίρμα παρεμβαίνει στα χαρακτηριστικά των Countryman και Paceman, με σκοπό την παραμονή τους στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας.

Οι αλλαγές που ως συνήθως ξεκινούν από τις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος είναι περιορισμένες, γεγονός που με τη σειρά του έχει συμβάλλει στη διατήρηση της μέχρι σήμερα γνωστής εικόνας των δύο αυτοκινήτων.

Οι παρεμβάσεις στον σχεδιασμό του αμαξώματος έχουν γίνει με γνώμονα τη βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων και την περαιτέρω μείωση τόσο της κατανάλωσης καυσίμου όσο και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, συνεπώς πολύ γρήγορα το ενδιαφέρον σου θα στραφεί στις νέες χρωματικές επιλογές για τις εξωτερικές επιφάνειες και στις νέες ζάντες αλουμινίου που συναντάς στον κατάλογο του εξοπλισμού.

Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί πως η χρήση LED έχει επεκταθεί στους προβολείς ομίχλης, στοιχείο ωστόσο που στις περισσότερες εκδόσεις θα αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.

Στο εσωτερικό των MINI Countryman και Paceman, η αναβάθμιση της ηχομόνωσης αποτελεί την ουσιαστικότερη και ταυτόχρονα τη λιγότερο αντιληπτή μεταβολή, καθώς δεν έχουν περάσει περισσότερα από δύο χρόνια που η βρετανική φίρμα αποφάσισε να διορθώσει τα κακώς κείμενα στον θάλαμο επιβατών των δύο crossovers, μεταφέροντας τους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα στη φυσική τους θέση και βελτιώνοντας το φινίρισμα συγκεκριμένων επιφανειών του ταμπλό.

Το Countryman παραμένει η πιο χρηστική πρόταση στην γκάμα της βρετανικής φίρμας, με χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 350 λίτρα (330 λίτρα για το Paceman) και πίσω σειρά καθισμάτων που μετακινείται κατά 13 εκατοστά στον διαμήκη άξονα, μεταβάλλοντας τις… χωροταξικές ισορροπίες.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, με δεδομένο ότι οι ήδη γνωστοί κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, πληρούν πλέον τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU6, τα φώτα στρέφονται στην αύξηση ισχύος που παρουσιάζουν οι εκδόσεις Cooper S.

Ειδικότερα, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1,6 λίτρων αποδίδει 190 ίππους (από 184 ίππους στο παρελθόν), αύξηση που με τη σειρά της έχει οδηγήσει στη βελτίωση των επιδόσεων, είτε μιλάμε για τις επιταχύνσεις από στάση είτε για τα νούμερα των ρεπρίζ.

Πάντως, τα ισχυρότερα Countryman/Paceman εξακολουθούν να φέρουν τα διακριτικά «John Cooper Works», καθώς σε αυτή την περίπτωση η απόδοση του τετρακύλινδρου μοτέρ των 1,6 λίτρων φτάνει τους 218 ίππους και τα 280 Nm ροπής.

Στον αντίποδα, οι εκδόσεις Cooper εφοδιάζονται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 122 ίππων, ενώ στην περίπτωση του Countryman υπάρχει και η έκδοση One, όπου ο εν λόγω κινητήρας παράγει 98 ίππους.

Xωρίς ουσιαστικές αλλαγές έχει διατηρηθεί και η πετρελαιοκίνητη γκάμα των crossovers της ΜΙΝΙ, με τους κινητήρες diesel των 1,6 και 2,0 λίτρων να ξεκινούν από τους 90 ίππους (One D Countryman) και να φτάνουν τους 143 ίππους στις εκδόσεις Cooper SD.

Κρίνοντας από τη σύντομη επαφή μας με τις δύο ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης των ανανεωμένων ΜΙΝΙ Countryman και Paceman, πολύ δύσκολα θα καταφέρει να αμφισβητήσει κανείς τον ασφάλτινο προσανατολισμό δύο crossovers, που με 190 και 218 ίππους φροντίζουν να συνοδεύσουν τις εκρηκτικές επιδόσεις τους με την ανάλογη συμπεριφορά.

Μάλιστα, η παρουσία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης (προαιρετικός εξοπλισμός στις εκδόσεις Cooper S και βασικός εξοπλισμός στα JCW Countryman και Paceman), αποτελεί μία ακόμα κρίσιμη… λεπτομέρεια που θα σου επιτρέψει να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα και του πλαισίου, είτε έχεις να αντιμετωπίσεις τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες του ευρωπαϊκού Βορρά είτε την μονίμως απαιτητική ελληνική άσφαλτο.

ToMINIPacemanμεμίαματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,114/ 1,786 / 1,518

Μεταξόνιο (μέτρα):2,596

Κινητήρες (κ.εκ.):1.598 (Cooper), 1.598 (Cooper S), 1.598 (JCW), 1.598 (Cooper D), 1.995 (Cooper SD)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):122/6.000 (Cooper), 190/5.500 (Cooper S), 218/6.000 (JCW), 112/4.000 (Cooper D), 143/4.000 (Cooper SD)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):160/4.250 (Cooper), 240/1.600 (Cooper S), 280/1.900 (JCW), 270/1.750 (Cooper D), 305/1.750(Cooper SD)

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :5,9 (Cooper), 6,1 (Cooper S), 7,1 (JCW), 4,2 (Cooper D), 4,6 (Cooper SD)

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.):137 (Cooper), 139 (Cooper S), 165 (JCW), 111 (Cooper D), 119 (Cooper SD)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):10,3 (Cooper), 7,4 (Cooper S), 6,8 (JCW), 10,8 (Cooper D), 9,1 (Cooper SD)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):193 (Cooper), 220 (Cooper S), 229 (JCW), 188 (Cooper D), 202 (Cooper SD)

ToMINICountrymanμεμίαματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,097/ 1,789 / 1,561

Μεταξόνιο (μέτρα):2,596

Κινητήρες (κ.εκ.):1.598 (One), 1.598 (Cooper), 1.598 (Cooper S), 1.598 (JCW), 1.598 (One D), 1.598 (Cooper D), 1.995 (Cooper SD)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):98/6.000 (One), 122/6.000 (Cooper), 190/5.500 (Cooper S), 90/4.000 (One D), 218/6.000 (JCW), 112/4.000 (Cooper D), 143/4.000 (Cooper SD)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):153/3.000 (One), 160/4.250 (Cooper), 240/1.600 (Cooper S), 280/1.900 (JCW) ,215/1.750 (One D), 270/1.750 (Cooper D), 305/1.750(Cooper SD)

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :5,7 (One), 5,9 (Cooper), 6,0 (Cooper S), 7,1 (JCW), 4,2 (One D), 4,2 (Cooper D), 4,5 (Cooper SD)

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.):134 (One), 137 (Cooper), 139 (Cooper S), 111 (One D), 165 (JCW), 111 (Cooper D), 119 (Cooper SD)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):11,9 (One), 10,4 (Cooper), 7,5 (Cooper S), 6,9 (JCW), 12,9 (One D), 10,9 (Cooper D), 9,2 (Cooper SD)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):175 (One), 191 (Cooper), 218 (Cooper S), 228 (JCW), 186 (Cooper D), 200 (Cooper SD)

auto.in.gr

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024