Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Fiat Panda Cross 2014: Κατακτητής... πόλεων

Fiat Panda Cross 2014: Κατακτητής… πόλεων

Με αφετηρία το ήδη γνωστό τετρακίνητο Panda τρίτης γενιάς, η Fiat δημιουργεί την ικανότερη εκτός δρόμου πρόταση στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Γιάννης Αδάναλης

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιχείρησαν στο πρόσφατο παρελθόν να «στριμώξουν» τις ιδιότητες ενός τυπικού SUV στις διαστάσεις ενός αυθεντικού αυτοκινήτου πόλης.

Ελάχιστοι, βέβαια, κατάφεραν να δημιουργήσουν κάτι περισσότερο από ένα…. κατ’ ευφημισμόν crossover, το οποίο μάλιστα δεν είχε να προσφέρει τίποτα παραπάνω από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα καλλωπιστικά στοιχεία που κατά κανόνα συναντάς σε τέτοιου είδους προτάσεις.

Πολύ διαφορετική από την παραπάνω περιγραφή είναι η περίπτωση του Fiat Panda. Το δημοφιλές τετράτροχο που για δεκαετίες αποτέλεσε την βάση στην γκάμα της ιταλικής φίρμας, απέκτησε για πρώτη φορά κίνηση στους τέσσερις τροχούς το 1983 και έως σήμερα μετρά ήδη τρεις γενιές τετρακίνητων εκδόσεων.

Στην τρίτη και τελευταία χρονικά γενιά του Panda 4×4 έχει βασιστεί και η έκδοση Cross, η οποία έρχεται να επεκτείνει ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δεξιότητες του λιλιπούτειου Fiat.

To Panda Cross θα το ξεχωρίσεις χάρη στις ιδιαιτερότητες που έχει να παρουσιάσει το παρουσιαστικό του.

Ιδιαιτερότητες που δεν προέκυψαν στην προσπάθεια σχεδιαστικής διαφοροποίησης, καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος υπηρετούν έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό.

Έτσι, λοιπόν, ο ανασχεδιασμός των προφυλακτήρων -σε συνδυασμό με την αύξηση της απόστασης από το έδαφος- έχει χαρίσει στο Panda Cross μεγαλύτερες, κατά μία μοίρα, γωνίες προσέγγισης και διαφυγής.

Αντιστοίχως, η τοποθέτηση των προβολέων ομίχλης αρκετά ψηλότερα εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή ορατότητα, ενώ ταυτόχρονα τους προφυλάσσει από μια ενδεχόμενη επαφή με το έδαφος.

Ένα εξίσου κρίσιμο εξοπλιστικό στοιχείο για την κίνηση του Panda Cross, εντός ή εκτός δρόμου, αποτελούν τα ελαστικά Mud & Snow, τα οποία «ντύνουν» τους τροχούς των 15 ιντσών, όπως άλλωστε και οι προστατευτικές ποδιές στο δάπεδο του αμαξώματος.

Διαφοροποιήσεις παρουσιάζει και ο θάλαμος επιβατών, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλουν τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του. Οι νέοι χρωματισμοί στο ταμπλό και η χρήση ποιοτικότερων επενδύσεων στα καθίσματα και στις πόρτες υπενθυμίζουν ότι έχεις να κάνεις με την κορυφαία επιλογή στην γκάμα του Panda, κάτι που πολύ σύντομα έρχεται να επιβεβαιώσει και η πληρότητα του εξοπλισμού.

Ο περιστροφικός διακόπτης στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μέσω του οποίου καλείσαι να επιλέξεις το πρόγραμμα λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης ή να ενεργοποιήσεις το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης, αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που μαρτυρά τη διαφορετικότητα του Panda Cross.

Αν και για τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, το λογισμικό που καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας του παρουσιάζει αλλαγές.

Αναλυτικότερα, στη θέση «Auto» το ποσοστό της ροπής που καταλήγει υπό κανονικές συνθήκες στους πίσω τροχούς δεν ξεπερνά το 2% και μεταβάλλεται μόνο αν η ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης του συστήματος τετρακίνησης «διαβάσει» απώλεια πρόσφυσης.

Παρόμοια είναι και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του προγράμματος «Off-road», μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση η απόκριση του κεντρικού διαφορικού είναι ταχύτερη, ενώ τίθεται σε λειτουργία και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Το ELD (Electronic Locking Differential), όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται, εντοπίζει με τη βοήθεια των αισθητήρων του ESP τους τροχούς που παρουσιάζουν απώλεια πρόσφυσης και τους επιβραδύνει, ώστε η ροπή να καταλήγει σε εκείνους τους τροχούς που διατηρούν την επαφή τους με το οδόστρωμα.

Κατά τ’ άλλα το Panda Cross διατηρεί τη διάταξη των αναρτήσεων του συμβατικού Panda 4×4 (γόνατα McPherson εμπρός και ημι-άκαμπτος άξονας πίσω), όπως άλλωστε και τους κινητήρες βενζίνης (0,9 ΤwinAir) και diesel (1.3 MultiJet) χαμηλού κυβισμού, οι οποίοι ωστόσο έχουν αυξήσει τη μέγιστη τιμή της ισχύος τους κατά πέντε ίππους.

Αυτό σημαίνει ότι ο δικύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 875 κ.εκ. παράγει στην περίπτωση του Panda Cross 90 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας των 1.248 κ.εκ. αποδίδει 80 ίππους και προσφέρεται με κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Στην πράξη και οι δύο εκδόσεις του Panda Cross διαθέτουν την ικανότητα να κινούνται με αξιοπρεπείς ρυθμούς στην άσφαλτο, με τον ΤwinAir να ξεχωρίζει για τις καλύτερες επιδόσεις και τον MultiJet να διακρίνεται για τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Στην άσφαλτο οι αυξημένες κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα υπό πίεση υποβαθμίζονται από την εντυπωσιακή βελτίωση της ποιότητας κύλισης, ενώ στο χώμα το Panda Cross εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το χαμηλό βάρος και τις συμπαγείς διαστάσεις του, ξεπερνώντας σε ικανότητες πολύ μεγαλύτερα και ακριβότερα SUV.

Στη χώρα μας το νέο Panda Cross αναμένεται στα τέλη Οκτωβρίου με τιμές που θα ξεκινούν για την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,3 λίτρων από τα 17.830 ευρώ, συνυπολογίζοντας το όφελος που απόσυρσης, όχι όμως και την επιπλέον έκπτωση που θα το συνοδεύσει από το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του.

ToνέοFiatPanda Cross με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 3,71/ 1,66 / 1,88

Μεταξόνιο (μέτρα):2,3

Κινητήρες (κ.εκ.):875 TwinAir, 1.248 MultiJet

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):90/5.500 TwinAir, 80/5.250 MultiJet

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):145/1.900 TwinAir, 190/1.500 MultiJet

Βάρος (κιλά):Aπό 1.090

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,9TwinAir, 4,7 MultiJet

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.):125 TwinAir, 114 MultiJet

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):12,1 TwinAir, 14,5 MultiJet

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):160 TwinAir, 167 MultiJet

auto.in.gr

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024