Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Jaguar XE 2015: Πρεμιέρα στο Λονδίνο, παρουσίαση στο Παρίσι

Jaguar XE 2015: Πρεμιέρα στο Λονδίνο, παρουσίαση στο Παρίσι

Οι Βρετανοί παρουσιάζουν την σημαντικότερη Jaguar των τελευταίων ετών, η οποία, χάρη σε μια νέα ελαφριά αλουμινένια πλατφόρμα, τη νέα γενιά κινητήρων 2,0 λίτρων, τον πλούσιο gadget εξοπλισμό και τη δυναμική μιας μικρής τετράθυρης σιλουέτας, φιλοδοξεί να σπάσει το γερμανικό premium μονοπώλιο της κατηγορίας.

Η βρετανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου που την φέρνει σε μια κατηγορία που, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, κυριαρχείται από τους Γερμανούς κατασκευαστές .

O λόγος για την μικρότερη τετράθυρη Jaguar, XE, η οποία, αφού ολοκλήρωσε τις… πτήσεις της πάνω από τη βρετανική πρωτεύουσα, πραγματοποίησε το παγκόσμιο ντεμπούτο της σε μια λαμπρή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Earl’s Court του Λονδίνου.

Στη συνέχεια, η ΧΕ θα οδηγηθεί στο Παρίσι και στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου που ξεκινά εκεί στις 2 Οκτωβρίου και όπου οι Βρετανοί επιφυλάσσονται να ανακοινώσουν τις πλήρεις τεχνικές προδιαγραφές της.

Προς το παρόν, η μικρή τετράθυρη Jaguar συστήνεται μέσω μίας από τις ισχυρότερες εκδόσεις της μελλοντικής γκάμας της, ΧΕ S η οποία αναλαμβάνει να εξοικειώσει το κοινό με την εμφάνιση, και όχι μόνο, του νέου βρετανικού μοντέλου.

Παρά το μικρό της μέγεθος, για τα τετράθυρα δεδομένα της φίρμας, η ΧΕ είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Jaguar, χάρη στα οικεία σχεδιαστικά μοτίβα των Βρετανών τα οποία εμπλουτίζονται προς όφελος μιας δυναμικότερης αλλά και νεανικότερης όψης.

Έτσι, η ΧΕ ξεχωρίζει από την επιθετικότερη αισθητική προσέγγιση στα στοιχεία που συνθέτουν το μπροστινό της τμήμα με τα στενά φωτιστικά σώματα, τη γρίλια με το περίγραμμα και το έντονα καμπύλο καπό με τις πτυχώσεις να δίνουν το στίγμα.

Σε προφίλ, το έντονο τόξο της οροφής, τα ανάγλυφα πλευρικά τμήματα, το αεροδυναμικό βοήθημα στην κορυφή του πορτ μπαγκάζ και οι λεπτομέρειες από χρώμιο συνεχίζουν στο ίδιο δυναμικό μοτίβο, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν η διπλή απόληξη της εξάτμισης και οι τροχοί των 20 ιντσών.

Περνώντας στο εσωτερικό, κυριαρχεί μια απλή λογική η οποία όμως θα μπορεί να εμπλουτιστεί με την πληθώρα επιλογών σε επενδύσεις και υλικά που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, περιλαμβάνοντας ύφασμα και δέρμα σε διάφορους χρωματισμούς και υφές σε συνδυασμό με γυαλιστερό πλαστικό, ματ αλουμίνιο έως και ξύλο για τις υπόλοιπες επιφάνειες, όπως επισημαίνει η Jaguar.

Το σημαντικότερο, ωστόσο στοιχείο του θαλάμου επιβατών δεν είναι η αισθητική του, αλλά ο τεχνολογικός-gadget εξοπλισμός του καθώς η νέα ΧΕ πρέπει να προσελκύσει τη γενιά του ipad, συστήνοντας τη Jaguar σε ένα νεανικότερο κοινό.

Έτσι, στα τεχνολογικά καλούδια συγκαταλέγονται laser head-up display σε συνδυασμό με το νέο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης InControl με οθόνη αφής οχτώ ιντσών, το οποίο προσφέρει δυνατότητα διασύνδεσης συσκευών μέσω Bluetooth και USB ενώ λειτουργεί και ως Wi-Fi hotspot.

Παράλληλα, μια σειρά εφαρμογών σχεδιασμένων τόσο για χρήστες συσκευών με λειτουργικά Android και iOS επιτρέπουν την διαχείριση περιφερειακών συστημάτων του αυτοκινήτου όπως ο κλιματισμός και το κλείδωμα εξ αποστάσεως.

Η ΧΕ βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα με υψηλή «περιεκτικότητα» σε αλουμίνιο που φτάνει το 75%, στοιχείο που αναγάγει την ΧΕ ως την ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη τετράθυρη Jaguar, αλλά και την μοναδική στην κατηγορία της με monocoque πλαίσιο κατασκευασμένο, κατά κύριο λόγο, από αλουμίνιο.

Νέα είναι και η ανάρτηση της ΧΕ καθώς αντί της συνήθους διάταξης με γόνατα MacPherson εμπρός, η Jaguar έχει προτιμήσει διπλά ψαλίδια για τον μπροστινό άξονα.

Στον πίσω άξονα, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι Βρετανοί, η «απλή» ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων «…δεν ήταν αρκετή για τις απαιτήσεις σε επίπεδο δυναμισμού» και έτσι, προτιμήθηκε μια αναβαθμισμένη εκδοχή της συγκεκριμένης διάταξης, με την τοποθέτηση ανεξάρτητης ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων η οποία επιγράφεται Integral Link.

Τις προδιαγραφές της ΧΕ συμπληρώνει το νέο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης καθώς και το καινοτόμο σύστημα All Surface Progress Control, το οποίο, σε ταχύτητες από 3,5 έως και 30 χλμ./ώρα παρεμβαίνει στα φρένα και στη λειτουργία του κινητήρα στοχεύοντας στην καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Το προφίλ ασφάλειας συμπληρώνουν το σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας και το σύστημα αυτόματης πέδησης σε περίπτωση επικείμενου ατυχήματος.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η Jaguar επιφυλάσσεται για τη παρισινή έκθεση να αποκαλύψει τις προδιαγραφές των νέων τετρακύλινδρων μοτέρ με χωρητικότητα 2,0 λίτρων που αναμένεται να έχουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην γκάμα, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή σχέση ισχύος-αποδοτικότητας.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο αποδοτικότερος diesel της νέας γενιάς κινητήρων θα απαιτεί μόλις 3,7 λίτρα/100 χλμ. περιορίζοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 99 γρ./χλμ.

Όσο για την κορυφαία της έκδοση, την ΧΕ S, αυτή εξοπλίζεται με ένα V6 μοτέρ 3,0 λίτρων που αποδίδει 340 ίππους, 450 Nm ροπής και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων επιτρέποντας στην τετράθυρη Jaguar να επιταχύνει από 0-96 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα και να φτάνει την μέγιστη ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.

auto.in.gr

Sports in

Φοβερό βίντεο: Η γκολάρα του Μπακούλα από την κερκίδα!

Η καταπληκτική γκολάρα του Μπακούλα σε ένα απολαυστικό βίντεο από την κερκίδα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024