Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ford Focus 2015:  Από θέση ισχύος

Ford Focus 2015: Από θέση ισχύος

Το ανανεωμένο Focus υιοθετεί τη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, συνδυάζοντας την παρουσία αποδοτικότερων κινητήρων στην γκάμα του με την περαιτέρω βελτίωση της συμπεριφοράς του στην άσφαλτο.

Γιάννης Αδάναλης

Κάθε τριάντα δευτερόλεπτα που περνούν ένα νέο Focus αφήνει τις γραμμές παραγωγής της Ford, αναζητώντας την τύχη του εντός και εκτός ευρωπαϊκών συνόρων.

Όντας το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητο της Ford, το Focus τρίτης γενιάς παράγεται σε οκτώ διαφορετικές γωνιές του πλανήτη, με ρυθμό που προσεγγίζει τις 1,5 εκατομμύρια μονάδες ετησίως.

Από θέση ισχύος, λοιπόν, το μικρομεσαίων διαστάσεων Ford με το ένδοξο παρελθόν και το πολλά υποσχόμενο μέλλον, μεταβάλλει τις σχεδιαστικές του συνήθειες και παράλληλα ενισχύει, με τη χρήση αποδοτικότερων κινητήρων και στοχευμένων παρεμβάσεων στις ρυθμίσεις του πλαισίου, την παρουσία του στην άσφαλτο.

Σε επίπεδο σχεδίασης, το μπροστινό τμήμα είναι εκείνο που αναλαμβάνει να θέσει τις απαραίτητες διαχωριστικές γραμμές σε σχέση με τη σημερινή έκδοση του αυτοκινήτου, ενσωματώνοντας τη χαρακτηριστική, πλέον, οβάλ κεντρική εισαγωγή αέρα που συναντάς σε κάθε νέα πρόταση της Ford.

Τη δυναμικότερη και σαφώς ελκυστικότερη εικόνα συμπληρώνουν τα εξίσου αναγνωρίσιμα φωτιστικά σώματα, το νέο καπό και ο πλήρως ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας.

Περισσότερες ομοιότητες με το μέχρι σήμερα γνωστό Ford Focus θα εντοπίσεις στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, όπως άλλωστε και στο εσωτερικό.

Μπορεί η κεντρική κονσόλα να μην διαθέτει, πλέον, αναρίθμητους διακόπτες και το φινίρισμα συγκεκριμένων επιφανειών να έχει αναβαθμιστεί, ωστόσο, η βασική σχεδιαστική λογική παραμένει η ίδια.

Στις πλουσιότερες εκδόσεις, η έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους οκτώ ιντσών αποτελεί την αφετηρία εκλογίκευσης της σύνθετης, μέχρι σήμερα, εργονομίας του Ford Focus.

Καλοδεχούμενη είναι και η προσθήκη επιπλέον υποδοχών για μικροαντικείμενα, καθώς και η αναβάθμιση των αποθηκευτικών δυνατοτήτων εκείνων που διατήρησαν τη θέση τους.

Μένοντας, πάντως, στα χωροταξικά δεδομένα του ανανεωμένου Ford Focus, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο όγκος του χώρου αποσκευών παρέμεινε σταθερός στα 316 λίτρα, τιμή που τον τοποθετεί αρκετά κάτω από τα συνήθη επίπεδα της κατηγορίας.

Αντιθέτως, ο πλουσιότερος εξοπλισμός –το SYNC 2 που επιτρέπει τον φωνητικό έλεγχο όλων των εφαρμογών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα- και η εντυπωσιακή βελτίωση της ηχομόνωσης, αποτελούν στοιχεία που αναδεικνύουν την άνεση στο εσωτερικό του ανανεωμένου Ford Focus.

Στην αθέατη πλευρά του, ανήκουν και οι ενισχύσεις που έχει δεχθεί το πλαίσιο με σκοπό την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας του μπροστινού, κατά κύριο λόγο, τμήματος, όπως άλλωστε και οι παρεμβάσεις στις ρυθμίσεις τόσο του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης όσο και των αναρτήσεων.

Στην πρώτη περίπτωση, οι άνθρωποι της Ford εργάστηκαν ώστε να περιορίσουν τα «νεκρά» σημεία του τιμονιού αλλά και τη δύναμη που απαιτείται για την κίνηση του, ενώ στη δεύτερη, η τοποθέτηση σκληρότερων ελαστικών συνδέσμων πραγματοποιήθηκε με σκοπό τη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε την καθοριστική παρουσία του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, όπως και τη νέα λειτουργία του ESP που ουσιαστικά προβλέπει την αποσταθεροποίηση του πλαισίου, δρώντας προληπτικά ώστε να την αποτρέψει.

Κρίνοντας από τη σύντομη επαφή μας με το ανανεωμένο Focus, η ισχύς των 182 ίππων που προέρχεται, πλέον, από ένα νέο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων, δεν φαντάζει ικανή να αμφισβητήσει τις ικανότητες του πλαισίου.

Το ίδιο μπορείς κάλλιστα να ισχυριστείς και για τον δίλιτρο κινητήρα diesel, καθώς οι 150 ίπποι και τα 370 Nm ροπής μεταφέρονται με υποδειγματικό τρόπο στην άσφαλτο.

Πέρα από το νέο EcoBoost κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων, απόδοσης 150 ή 182 ίππων, η γκάμα του ανανεωμένου Focus υποδέχεται έναν αντίστοιχης χωρητικότητας πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος θα προσφέρεται σε εκδόσεις των 95 και των 120 ίππων.

Δύο εκδόσεις ισχύος, απόδοσης 100 και 125 ίππων, θα διαθέτει και ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης του ενός λίτρου, ο οποίος θα συνεχίσει να αποτελεί τη βάση στην πολυσύνθετη γκάμα του μικρομεσαίου Ford.

Η παρουσία του εξατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη ως μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού στις περισσότερες εκδόσεις βενζίνης προσθέτει ακόμα περισσότερες επιλογές, την ίδια στιγμή που εφαρμογές όπως το σύστημα start&stop, τα ενεργά αεροδυναμικά πτερύγια και η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, εγγυώνται τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα.


Το Ford Focus 5d με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,358/ 1,823 / 1,484

Μεταξόνιο(μέτρα):2,648

Κινητήρας(κ.εκ.): 998 (1.0 EcoBoost 100 PS), 998 (1.0 EcoBoost 125 PS), 1.499 (1.5 EcoBoost 150 PS), 1.499 (1.5 EcoBoost 182 PS ), 1.499 (1.5 TDCi 95 PS), 1.499 (1.5 TDCi 120 PS), 1.997 (2.0 TDCi)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):100/6.000 (1.0 EcoBoost 100 PS), 125/6.000 (1.0 EcoBoost 125 PS), 150/6.000 (1.5 EcoBoost 150 PS), 182/6000 (1.5 EcoBoost 182 PS), 95/3.600 (1.5 TDCi 95 PS), 120/3.600 (1.5 TDCi 120 PS), 150/3750 (2.0 TDCi)

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):170/1.400 (1.0 EcoBoost 100 PS), 170/1.400 (1.0 EcoBoost 125 PS), 240/1.600 (1.5 EcoBoost 150 PS), 240/1.600 (1.5 EcoBoost 182 PS), 270/1.500 (1.5 TDCi 95 PS), 270/1.500 (1.5 TDCi 120 PS), 370/2000 (2.0 TDCi)

Βάρος(κιλά):Aπό 1.276

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,6 (1.0 EcoBoost 100 PS), 4,7 (1.0 EcoBoost 125 PS), 5,5 (1.5 EcoBoost 150 PS), 5,5 (1.5 EcoBoost 182 PS), 3,8 (1.5 TDCi 95 PS), 3,8 (1.5 TDCi 120 PS), 4,0 (2.0 TDCi)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):105 (1.0 EcoBoost 100 PS), 108 (1.0 EcoBoost 125 PS), 127 (1.5 EcoBoost 150 PS), 127 (1.5 EcoBoost 182 PS), 98 (1.5 TDCi 95 PS), 98 (1.5 TDCi 120 PS), 105 (2.0 TDCi)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):12,5 (1.0 EcoBoost 100 PS), 11,8 (1.0 EcoBoost 125 PS), 8,2 (1.5 EcoBoost 150 PS), 8,0 (1.5 EcoBoost 182 PS), 10,4 (1.5 TDCi 95 PS), 9,2 (1.5 TDCi 120 PS), 8,1 (2.0 TDCi)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):187 (1.0 EcoBoost 100 PS), 195 (1.0 EcoBoost 125 PS), 212 (1.5 EcoBoost 150 PS), 224 (1.5 EcoBoost 182 PS), 182 (1.5 TDCi 95 PS), 195 (1.5 TDCi 120 PS), 212 (2.0 TDCi)

auto.in.gr

Sports in

«Βόμβα» του ESPN για τον Γιάννη Αντετοκούνμπο!

Ρεπορτάζ που… ταράζει τα νερά για Γιάννη Αντετοκούνμπο και Μιλγουόκι Μπακς

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024