Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
smart fortwo & forfour 2015: H εξέλιξη των ευφυέστερων ειδών

smart fortwo & forfour 2015: H εξέλιξη των ευφυέστερων ειδών

Αφήνοντας στο παρελθόν τις ιδιαιτερότητες που χαρακτήρισαν τις προηγούμενες γενιές τους, τα νέα smart fortwo και forfour επιβεβαιώνουν τη θεωρία που θέλει ακόμα και τα… ευφυέστερα  είδη να εξελίσσονται.

Γιάννης Αδάναλης

Από την εποχή που ο Nicolas G. Hayek, ιδρυτής της Swatch, ανακοίνωνε την πρόθεσή του να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο πόλης, συμπράττοντας για τον σκοπό αυτό με την Mercedes-Benz, μέχρι και σήμερα δεκάδες τόνοι μελανιού έχουν χυθεί στην προσπάθεια «ειδικών» και μη να αποκρυπτογραφήσουν το φαινόμενο «smart».

Το αμφιλεγόμενο τετράτροχο που ξεκίνησε την καριέρα του ως city coupe, απαντώντας στην ανάγκη των μεγάλων αστικών κέντρων για ρεαλιστικές λύσεις μετακίνησης και εξελίχθηκε σε… trend, αποκτώντας πλήθος λιγότερο ή περισσότερο επιτυχημένων παραλλαγών, εξακολουθεί -σχεδόν 15 χρόνια μετά- να μας απασχολεί.

Βέβαια, αφορμή για την επιστροφή των smart fortwo και forfour στο προσκήνιο της επικαιρότητας δεν αποτελούν οι ιδιαιτερότητες που στο πρόσφατο παρελθόν δίχασαν κοινό και κριτικούς, αλλά η άφιξη στην ευρωπαϊκή αγορά των νέων και πολλά υποσχόμενων εκδόσεών τους.

Το smart fortwo αποκτά την τρίτη κατά σειρά γενιά του, τη στιγμή που το forfour επιστρέφει στη γραμμή παραγωγής μετά από αρκετά χρόνια απουσίας.

H κοινή παρουσία τους στους δρόμους της Βαρκελώνης μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς σε αντίθεση με το παρελθόν οι ομοιότητες ανάμεσα στις δύο προτάσεις της smart είναι πολύ περισσότερες από τις διαφορές.

Στην περίπτωση του αποκλειστικά διθέσιου fortwo, ο πλήρης ανασχεδιασμός των επιφανειών του αμαξώματος έχει κόψει κάθε γέφυρα με την αμέσως προηγούμενη γενιά του, κάτι που δεν ισχύει για το «Tridion Cell», το οποίο παραμένει η «ραχοκοκαλιά» του λιλιπούτειου τετράτροχου, προσδιορίζοντας σε μεγάλο βαθμό και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του.

Με τη σειρά της, η εντυπωσιακή αύξηση του πλάτους κατά 10 εκατοστά, δημιουργεί την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με ένα πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο, κάτι που φυσικά δεν ισχύει μιας και το μήκος του αμαξώματος έχει διατηρηθεί στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου (2,69 μέτρα).

Στα 3,49 μέτρα φτάνει το μήκος του νέου smart forfour, που για πρώτη φορά υιοθετεί την αρχιτεκτονική με τον κινητήρα στον πίσω-κινητήριο άξονα. Πάντως, εκείνο που καθιστά εφικτή την ύπαρξη δύο επιπλέον θυρών και καθισμάτων, είναι το επιμηκυμένο μεταξόνιο των 2,5 μέτρων (1,88 μέτρα στην περίπτωση του fortwo).

Στο πανομοιότυπο, σε επίπεδο σχεδίασης τουλάχιστον, εσωτερικό των νέων smart, το πρώτο συμπέρασμα έχει να κάνει με την προσπάθεια της γερμανικής φίρμας να διατηρήσει τη νεανικότητα και τη φρεσκάδα των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος.

Η ποιότητα, το φινίρισμα και η συναρμογή των συνθετικών υλικών εμφανίζουν σαφή σημάδια βελτίωσης και ο εξοπλισμός έχει προσαρμοστεί στις σύγχρονες απαιτήσεις, ενσωματώνοντας όλες τις απαραίτητες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας.

Παραφωνία αποτελούν εκείνα τα μέρη που έχουν προέλθει σχεδόν αυτούσια από τη Renault, όπως άλλωστε και η τοποθέτηση του στροφόμετρου έξω από το οπτικό πεδίο του οδηγού.

Κατά τ’ άλλα, η κεντρική κονσόλα είναι εκείνη που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, φιλοξενώντας στην κορυφή της μια έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και χαμηλότερα τα αντισυμβατικά, αλλά εύχρηστα χειριστήρια του ηλεκτρονικού κλιματισμού.

Το αυξημένο εσωτερικό πλάτος και τα 260 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν στοιχεία που δεν θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητα σε ένα αυτοκίνητο μόλις 2,69 μέτρων, με το μεγαλύτερο, τετραθέσιο και πρακτικότερο forfour να διακρίνεται για την ευελιξία και τη δυνατότητά του να προσαρμόζεται στις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες σου.

Η άνεση και η ευελιξία, ωστόσο, συνιστούν προτερήματα και της συμπεριφοράς των νέων smart fortwo και forfour στην άσφαλτο. Στα γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα συναντάς στοιχεία από την προηγούμενη γενιά της Mercedes-Benz C-Class, ενώ για τους πίσω τροχούς επιλέχθηκε ο άξονας De Dion, ο οποίος εξαιτίας του βάρους που κουβαλά (βλέπε κινητήρα-σύστημα μετάδοσης) αλλά και της φύσης του, δείχνει πιο ευάλωτος στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Ακόμα και έτσι, πάντως, η πρόοδος που έχει επιτευχθεί τόσο στην ποιότητα της κύλισης, όσο και στην αίσθηση που αποκομίζεις από τα υποβοηθούμενα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης είναι εντυπωσιακή.

Στην πραγματικότητα είναι η πρώτη φορά που το smart fortwo μπορεί να συγκριθεί ευθέως με ένα πραγματικό αυτοκίνητο, την ώρα που το τετραθέσιο forfour διατηρεί, παρά τις θεμελιώδεις αλλαγές στην αρχιτεκτονική του, τη συγκροτημένη παρουσία του στην άσφαλτο.

Καθοριστικός στη διαμόρφωση της παραπάνω εικόνας είναι και ο συνδυασμός των τρικύλινδρων κινητήρων βενζίνης, χωρητικότητας 1,0 και 0,9 λίτρων με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων ή προαιρετικά με μία ημι-αυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Στην πρώτη περίπτωση, αυτή δηλαδή του ατμοσφαιρικού συνόλου των 999 κ.εκ. έχουμε να κάνουμε με τον κινητήρα που προέρχεται από το απερχόμενο fortwo, αποδίδοντας 60 ή 71 ίππους.

Την υπογραφή της Renault, φέρει αντιθέτως ο υπερτροφοδοτούμενος και ισχυρότερος κινητήρας των 898 κ.εκ., ο οποίος χαρίζει στα fortwo και forfour 90 ίππους και 135 Nm ροπής και σαφώς καλύτερες επιδόσεις.

H διάθεση των νέων smart στην ελληνική αγορά αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο Νοέμβριο, με την ατμοσφαιρική έκδοση των 60 ίππων του fortwo να προσφέρεται έναντι 10.000 ευρώ (τιμή κατά προσέγγιση).

Το νέο smart fortwoμε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 2,69/ 1,66 / 1,55

Μεταξόνιο(μέτρα):1,88

Κινητήρες(κ.εκ.): 999, 898

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):71/6.000, 90/5.500

Ροπήm/σ.α.λ.):91/2.850, 135/2.500

Βάρος(κιλά):Aπό 880

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,1, 4,2

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):93, 97

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):14,4, 10,4

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):151, 155

Τιμή (ευρώ): 11.450, 12.427

Το νέο smart forfourμε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 3,49/ 1,66 / 1,55

Μεταξόνιο(μέτρα):2,50

Κινητήρας(κ.εκ.): 999

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):
71/6.000, 90/5.500

Ροπήm/σ.α.λ.):91/2.850, 135/2.500

Βάρος(κιλά):Aπό 975

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,2

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):97

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):15,9

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):151

Τιμή (ευρώ): 12.087

auto.in.gr

Sports in

Κομβικό ντέρμπι στη Νέα Φιλαδέλφεια, δοκιμασία στο «Κλ. Βικελίδης» για τον Ολυμπιακό

Σπουδαίο ντέρμπι στην «Opap Arena» ανάμεσα σε ΑΕΚ και Παναθηναϊκό, με τον Ολυμπιακό να φιλοξενείται νωρίτερα από τον Άρη. Έξοδος στη Λαμία για τον ΠΑΟΚ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024