Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
VW Passat 2015: Υπέρβαση

VW Passat 2015: Υπέρβαση

Με ποιοτικά χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στις προδιαγραφές μιας premium μπερλίνας και τεχνολογία βγαλμένη από το μέλλον, το νέο VW Passat μετρά τις δυνάμεις του απέναντι σε ανώτερης… πάστας ανταγωνιστές.

Γιάννης Αδάναλης

Μετά από τέσσερις δεκαετίες στους ευρωπαϊκούς δρόμους, η μακροβιότερη -μετά το θρυλικό «σκαθάρι»- πρόταση στην ιστορία της Volkswagen πραγματοποιεί αυτό που οι αμέσως προηγούμενες γενιές της είχαν υποσχεθεί.

Ο λόγος για το νέο Passat, τα ποιοτικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά του οποίου το τοποθετούν και επισήμως, πλέον, απέναντι σε προτάσεις που έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση όλων ως premium.

Η υπέρβαση που επιχειρεί το VW Passat όγδοης γενιάς έχει αφετηρία τον σχεδιασμό του αμαξώματός του και ειδικότερα το μπροστινό τμήμα με τις παράλληλες προς το έδαφος γρίλιες που διακοσμούν τις εισαγωγές αέρα.

Στην επιβλητική όψη του συμβάλλουν καθοριστικά τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, καθώς και η αισθητή διαφοροποίηση των αναλογιών του.

Η αύξηση στο συνολικό πλάτος του αμαξώματος κατά 1,7 εκατοστά γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτή, όπως αντιληπτά γίνονται και τα σχεδόν 8 εκατοστά που έχουν προστεθεί στο μήκος του μεταξονίου.

Αντίθετη πορεία έχει ακολουθήσει το ύψος, εξασφαλίζοντας στο νέο Passat πρωτίστως ένα δυναμικότερο προφίλ και δευτερευόντως βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις.

Η αίσθηση, πάντως, πως έχεις να κάνεις με ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο επιβεβαιώνεται από τη στιγμή που θα βρεθείς στον θάλαμο επιβατών και ειδικότερα στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Με δεδομένη την άνεση αλλά και την πρακτικότητα που εξασφαλίζουν τα 586 λίτρα του χώρου αποσκευών (650 λίτρα στη περίπτωση του Passat Variant), την προσοχή σου κερδίζουν οι επιφάνειες του ταμπλό.

Ακόμα και αν προσπαθήσεις πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να εντοπίσεις ατέλειες που να σχετίζονται με το φινίρισμα ή τη συναρμογή των συνθετικών υλικών, που αν μη τι άλλο διακρίνονται για την ποιότητά τους.

Η παράλληλη προς το έδαφος φάσα που διατρέχει από άκρη σε άκρη το ταμπλό, πέρα από ένα ενδιαφέρον διακοσμητικό στοιχείο, φιλοξενεί σε όλο το μήκος της τις απολήξεις των αεραγωγών του συστήματος κλιματισμού, γεγονός που με τη σειρά του εξασφαλίζει την ταχύτερη και κυρίως την ομαλότερη επίτευξη της επιθυμητής θερμοκρασίας στο εσωτερικό.

Χαμηλότερα, ο λόγος περνά στα νέας γενιάς συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της VW, ο έλεγχος των οποίων πραγματοποιείται μέσω συμβατικών χειριστηρίων αλλά και της έγχρωμης οθόνης αφής μεγέθους 6,5 ιντσών.

Από τον βασικό εξοπλισμό του νέου Passat δεν λείπουν, φυσικά, εκείνα τα στοιχεία που εγγυώνται τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών.

Βέβαια, επιλέγοντας την έκδοση Comfortline, το Front Assist με τη λειτουργία City Emergency Braking φροντίζει για την αποτροπή συγκρούσεων με το προπορευόμενο όχημα ή με πεζό μέχρι την ταχύτητα των 65 χλμ./ώρα, ενώ στην κορυφαία έκδοση Highline στον εξοπλιστικό κατάλογο του αυτοκινήτου προστίθεται -μεταξύ άλλων- το εξίσου προηγμένο Adaptive Cruise Control.

Φτάνοντας στα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Passat, ο περιορισμός του συνολικού βάρους που εξασφαλίζει η χρήση της πλατφόρμας με την κωδική ονομασία MQB, δίνει την ευκαιρία στο μεσαίων διαστάσεων VW να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω από τους κινητήρες βενζίνης και diesel με τους οποίος εξοπλίζεται.

Ανάμεσα σε αυτούς ξεχωρίζει ο TSI βενζινοκινητήρας απόδοσης 150 ίππων, ο οποίος διαθέτει σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων αλλά και την αποδεδειγμένη στην πράξη δυνατότητα να κινεί με σβέλτους ρυθμούς τα 1.387 κιλά του νέου Passat.

Με 125 ίππους και 200 Nm ροπής προσφέρεται ο συμβατικών προδιαγραφών TSI κινητήρας των 1,4 λίτρων, ενώ για όσους η επιλογή ενός πετρελαιοκινητήρα αποτελεί στις ημέρες μας μονόδρομο, η γκάμα του νέου Passat προσφέρει λύσεις που ξεκινούν από τα 1,6 λίτρα και τους 120 ίππους.

Η αποτελεσματικότητα της ηχομόνωσης αλλά και η ικανότητα της ανάρτησης να διατηρεί τους κραδασμούς που οφείλονται στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος μακριά από τον θάλαμο επιβατών, συνιστούν τα σημαντικότερα εφόδια για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στο εθνικό δίκτυο.

Στους κατά κανόνα απαιτητικότερους επαρχιακούς δρόμους της χώρας μας, η συμπεριφορά του Passat διατηρεί λίγο έως πολύ τα παραπάνω χαρακτηριστικά, έστω και αν υπό πίεση οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής του TSI κινητήρα των 1,4 λίτρων εξαντλούν με μεγαλύτερη, απ’ ότι θα περίμενες, ευκολία τα περιθώρια πρόσφυσης των μπροστινών-κινητήριων τροχών.

Η υποστροφή, λοιπόν, δεν αποτελεί άγνωστη λέξη για το νέο VW Passat, με τις ισορροπίες να αποκαθίστανται σχετικά γρήγορα και εύκολα με ή χωρίς την παρέμβαση των ηλεκτρονικών.

Σε ό,τι έχει να κάνει, τέλος, με την κατανάλωση καυσίμου, σε περίπτωση που οι συνθήκες ή ο ρυθμός κίνησης δεν δώσουν την ευκαιρία στον TSI κινητήρα των 1,4 λίτρων να αξιοποιήσει τη λειτουργία αδρανοποίησης κυλίνδρων, η μέση τιμή δύσκολα θα περιοριστεί κάτω από τα 8 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Οι εκδόσεις βενζίνης του νέου VW Passat ξεκινούν στην ελληνική αγορά από τα 20.440 ευρώ, όταν για την έκδοση πετρελαίου των 1,6 λίτρων απαιτούνται 23.170 ευρώ (τιμές με όφελος απόσυρσης).

Το νέοVW Passatμε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,767/ 1,832 / 1,456

Μεταξόνιο(μέτρα):2,791

Κινητήρες(κ.εκ.): 1.395 (1.4 ΤSI 125 PS), 1.395 (1.4 ΤSI 150 PS), 1.598 (1.6 TDI 120 PS)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):125/5.000 (1.4 ΤSI 125 PS), 150/5.000 (1.4 ΤSI 150 PS), 120/3.500 (1.6 TDI 120 PS)

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):200/1.400 (1.4 ΤSI 125 PS), 250/1.500 (1.4 ΤSI 150 PS), 250/1.750 (1.6 TDI 120 PS)

Βάρος(κιλά):
Aπό 1.292

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :5,4 (1.4 ΤSI 125 PS), 4,9 (1.4 ΤSI 150 PS), 4,1 (1.6 TDI 120 PS)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):125 (1.4 ΤSI 125 PS), 115 (1.4 ΤSI 150 PS), 108 (1.6 TDI 120 PS)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):9,7 (1.4 ΤSI 125 PS), 8,4 (1.4 ΤSI 150 PS), 10,8 (1.6 TDI 120 PS)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):208 (1.4 ΤSI 125 PS), 220 (1.4 ΤSI 150 PS), 206 (1.6 TDI 120 PS)

Τιμή (ευρώ): 20.440 (1.4 ΤSI 125 PS), 23.940 (1.4 ΤSI 150 PS), 23.170 (1.6 TDI 120 PS)

auto.in.gr

Sports in

Ρόι Κιν: «Έπινα πάρα πολύ όταν ήμουν στη Γιουνάιτεντ – Ήταν ντροπή»

Ο Ρόι Κιν μίλησε για τη περίοδο που βρισκόταν στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τις κακές συνήθειες που είχε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024