Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 2015: Μοναδικό στο είδος του

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4×4 2015: Μοναδικό στο είδος του

Χαρακτηριστικά όπως ο ισχυρότερος πετρελαιοκινητήρας στα 1.600 κ.εκ., το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων καθιστούν το ανανεωμένο Honda CR-V μια μοναδική, στο είδος της, πρόταση.

Γιάννης Αδάναλης

Μια γρήγορη ματιά στις τεχνικές προδιαγραφές του ανανεωμένου Honda CR-V αρκεί ώστε να αντιληφθεί κανείς πως η αναβάθμιση των σχεδιαστικών ή των εξοπλιστικών χαρακτηριστικών του ιαπωνικού SUV αποτέλεσε απλώς την αφορμή.

Την αφορμή ώστε οι μηχανικοί της Honda να σηκώσουν ξανά τα μανίκια, δημιουργώντας μια πρόταση που δύσκολα θα καταφέρεις να συγκρίνεις με οποιοδήποτε άλλο τετράτροχο που προσεγγίζει τις διαστάσεις ή τον χαρακτήρα του CR-V.

Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, το Honda CR-V προσφέρεται στην ευρωπαϊκή τα τελευταία 17 χρονιά, μετρώντας 7,2 εκατομμύρια πωλήσεων. Στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του, τη διαφορά έκανε ένας κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων απέδιδε 120 ίππους και 300 Nm ροπής.

Με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, η έκδοση με τον 1.600άρη i-DTEC κινητήρα πρόσφερε στο CR-V ένα σαφές πλεονέκτημα απέναντι στις κατά κανόνα μεγαλύτερου κυβισμού προτάσεις του ανταγωνισμού, όχι όμως και το δικαίωμα να κινείται με την ίδια ευκολία στην άσφαλτο αλλά και σε επιφάνειες με σημαντικά χαμηλότερο συντελεστή τριβής.

Η λύση ήρθε από ένα παρόμοιο, φαινομενικά, πετρελαιοκίνητο σύνολο. Διατηρώντας τον κυβισμό στα 1,6 λίτρα και ενσωματώνοντας δύο διαφορετικού μεγέθους υπερσυμπιεστές, οι Ιάπωνες κατάφεραν να αυξήσουν τη μέγιστη τιμή της ισχύος από τους 120 στους 160 ίππους και της ροπής από τα 300 στα 350 Nm.

Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό αναλαμβάνει τη μεταφορά της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, με το σύστημα μετάδοσης να συμπληρώνει είτε ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε μια αυτόματη μονάδα εννέα σχέσεων.

Η τελευταία προέρχεται από την ZF, χωρίς ωστόσο να διαθέτει τη ραφηναρισμένη λειτουργία των οκτατάχυτων κιβωτίων με τα οποία προμηθεύει η γερμανική φίρμα άλλους κατασκευαστές.

Μάλιστα, η υπερβολικά πυκνή κλιμάκωση που συνεπάγεται η παρουσία των εννέα σχέσεων σπάνια αποδεικνύεται χρήσιμη ή έστω αξιοποιήσιμη, ακόμα και αν επιλέξει κανείς τη χειροκίνητη λειτουργία.

Στον αντίποδα, ο εξαιρετικός σε όλα τα επίπεδα επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων επιτρέπει στον οδηγό του ανανεωμένου CR-V να προσαρμοστεί με μεγαλύτερη ευκολία στις ιδιαιτερότητες της έκδοσης και να αποκτήσει ταχύτερα την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση.

Με τη σειρά τους, οι παρεμβάσεις στη γεωμετρία αλλά και στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων έχουν βελτιώσει σημαντικά την αίσθηση που αποκομίζεις από το CR-V στην άσφαλτο. Για τον ίδιο σκοπό το μετατρόχιο του μπροστινού άξονα αυξήθηκε κατά 15 χιλιοστά, η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης ενισχύθηκε κατά 8% και η ακρίβεια του τιμονιού γύρω από το «νεκρό σημείο» βελτιώθηκε.

Παράλληλα, οι Ιάπωνες αναβάθμισαν την ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών και συνεπώς την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει το ανανεωμένο CR-V στο εσωτερικό του.

Σημαντική μπορεί να θεωρηθεί και η προσθήκη ενός νέου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, καθώς και ενός ενεργού cruise control , το οποίο έχει τη δυνατότητα να προβλέπει την κίνηση των οχημάτων που βρίσκονται σε γειτονικές λωρίδες κυκλοφορίας, εξασφαλίζοντας την ομαλότερη προσαρμογή της ταχύτητας του CR-V.

Επιστρέφοντας i-DTEC κινητήρα -τον ισχυρότερο που θα συναντήσει κανείς στα 1,6 λίτρα- η προσθήκη ενός δεύτερου άξονα εξισορρόπησης έχει συντελέσει στη μείωση των κραδασμών, με τον θόρυβο παρόλα αυτά να παραμένει στα γνώριμα επίπεδα ενός κινητήρα diesel.

Αντιστοίχως, η παρουσία των δύο υπερσυμπιεστών συνυπογράφει τη γραμμική απόδοση ενός μοτέρ που δεν δυσκολεύεται να κινήσει και μάλιστα με σβέλτους ρυθμούς το 1.630 κιλών τετρακίνητο CR-V.

Η διάθεση του ανανεωμένου Honda CR-V στην αποκλειστικά τετρακίνητη έκδοση πετρελαίου των 1,6 λίτρων θα ξεκινήσει τον Μάρτιο με τιμή αφετηρίας τα 32.270 ευρώ. Σχεδόν τρεις μήνες αργότερα θα διατεθεί η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, το οποίο θα επιβαρύνει την τιμή του αυτοκινήτου κατά περίπου 3.000 ευρώ.

Το νέοHonda CR-V 1.6 iDTEC 160 PSμε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,605/ 2,096 / 1,685

Μεταξόνιο(μέτρα):2,791

Κινητήρες(κ.εκ.): 1.597

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):
160/4.000

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):
350/2.000

Βάρος(κιλά):
Aπό 1.630

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,9 (5,1 Auto 9 speed)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):129 (134 Auto 9 speed)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):9,6 (10,0 Auto 9 speed)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):
202 (197 Auto 9 speed)

Τιμή (ευρώ):32.270 (35.290 Auto 9 speed)

auto.in.gr

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024