Τρίτη 16 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Fiat Doblo 2015: Τρόπος να ζεις

Fiat Doblo 2015: Τρόπος να ζεις

Φρεσκάροντας τα σχεδιαστικά και εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του και αξιοποιώντας την αποδοτικότητα των κινητήριων συνόλων με τα οποία εξοπλίζεται, το Fiat Doblo συνεχίζει να προσφέρει λύσεις σε… ανήσυχους οικογενειάρχες αλλά και σε απαιτητικούς επαγγελματίες.

Γιάννης Αδάναλης

Μετρώντας ήδη 15 χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά και περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια πωλήσεων στην επιβατική εκδοχή του, το Doblo αποτελεί δίχως καμία αμφιβολία ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία της Fiat.

Ένα κεφάλαιο στις σελίδες του οποίου δεν θα βρει κανείς εκείνα τα χαρακτηριστικά που κατά κανόνα συναντάς σε ένα τυπικό μικρομεσαίο hatchback ή σε ένα πρακτικότερο MPV αντίστοιχων διαστάσεων.

Από το 2000 μέχρι και σήμερα, το Doblo ακολουθεί μια διαφορετική πορεία, έχοντας ως αφετηρία τις προδιαγραφές που του επιτρέπουν να δραστηριοποιείται ταυτόχρονα σε δύο, πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, κατηγορίες αυτοκινήτων.

Μιλώντας, λοιπόν, για ένα επιβατικό van, o ανασχεδιασμός των επιφανειών του αμαξώματος θα μπορούσε να θεωρηθεί επιβεβλημένος και την ίδια στιγμή επιτυχημένος, δημιουργώντας μια σύγχρονη και τηρουμένων των αναλογιών ελκυστική εικόνα.

Ως είθισται το μπροστινό τμήμα είναι αυτό που συγκεντρώνει τις ουσιαστικότερες παρεμβάσεις και συνεπώς εκείνο που ορίζει τις διαχωριστικές γραμμές από το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου.

Ανάλογες παρεμβάσεις μπορεί να διακρίνει κανείς και στο εσωτερικό, το οποίο επί της ουσίας επιχειρεί να υιοθετήσει τις σχεδιαστικές και εξοπλιστικές συνήθειες μιας καθαρόαιμης επιβατικής πρότασης.

Ειδικότερα, στις πλουσιότερες εκδόσεις του ανανεωμένου Doblo ένα αρκετά μεγάλο τμήμα του ταμπλό καλύπτεται από ανώτερης ποιότητας και διαφορετικού χρώματος υλικό, ενώ ο χειρισμός του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας πραγματοποιείται μέσω μιας έγχρωμης οθόνης αφής.

Στις υπόλοιπες εκδόσεις και με τον εξοπλισμό ασφαλείας να διαθέτει τα απολύτως απαραίτητα (βλέπε τέσσερις αερόσακους και ESP με σύστημα υποβοήθησης Hill Hold), θα πρέπει να αρκεστεί κανείς στους μεγαλύτερους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού, στις νέες ενδείξεις του πίνακα οργάνων και στην αισθητά αναβαθμισμένη ηχομόνωση.

Στα απολύτως μετρήσιμα πλεονεκτήματα του Fiat Doblο οφείλεις να συμπεριλάβεις και τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Για του λόγου το αληθές, στην έκδοση με το «κοντό» μεταξόνιο, το διαμέρισμα αποσκευών μετρά 790 λίτρα, ενώ οι εκτεταμένες μεταφορικές δυνατότητες της έκδοσης με το επιμηκυμένο μεταξόνιο μεταφράζονται σε 1.050 λίτρα.

Καθοριστική για την τοποθέτηση του ανανεωμένου Fiat Doblo στην κατηγορία των επιβατικών van αποτελεί η ύπαρξη εκδόσεων με τρίτη σειρά καθισμάτων και δυνατότητα φιλοξενίας έως επτά ατόμων.

Τις δικές τους απαντήσεις προσφέρουν, ωστόσο, και τα κινητήρια σύνολα, τα οποία καλούνται να υποστηρίξουν τον διττό προσανατολισμό ενός αυτοκινήτου που ξεπερνά σε μήκος τα 4,4 μέτρα και σε βάρος τα 1.400 κιλά.

Αιχμή του δόρατος αποτελεί ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων, ο οποίος προσφέρεται σε εκδόσεις 90 και 105 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση, μάλιστα, αντί του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, μπορεί κανείς να επιλέξει μια αυτοματοποιημένη μονάδα με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων και αξιοπρεπέστατη λειτουργία.

Ανάμεσα στις επιλογές που έχει να προσφέρει η βενζινοκίνητη γκάμα του ανανεωμένου Doblo, ο πρώτος λόγος εξακολουθεί να ανήκει στην έκδοση διπλού καυσίμου (φυσικού αερίου-βενζίνης), η οποία την περασμένη χρονιά απέσπασε το 35% των πωλήσεων του ιταλικού van.

Πέρα από τα περιβαλλοντικά και οικονομοτεχνικά οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση φυσικού αερίου, καθοριστικής σημασίας για το Doblo Natural Power, το οποίο «δανείζεται» τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα T-Jet χωρητικότητας 1,4 λίτρων και απόδοσης 120 ίππων, αποτελεί το γεγονός ότι η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών καυσίμου δεν έχει οδηγήσει στον περιορισμό του θαλάμου επιβατών ή του χώρου αποσκευών.

Οι ίδιοι ακριβώς συνδυασμοί προσφέρονται και για την επαγγελματική εκδοχή του Doblo, στην οποία η Fiat έχει διατηρήσει τον κινητήρα πετρελαίου των 1,3 λίτρων απόδοσης 90 ίππων.

Περά από τις επαρκείς, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων επιδόσεις, οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις αναρτήσεις των πίσω τροχών, στα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων ή ακόμα και στα χαρακτηριστικά απόκρισης του πεντάλ του γκαζιού, εξασφαλίζουν μια σαφώς ανώτερη εμπειρία οδήγησης.

Με περισσότερες από 1.000 εργοστασιακές παραλλαγές, το Fiat Doblo δείχνει έτοιμο να προσαρμοστεί στις ανάγκες ενός επαγγελματία, μένοντας παρόλα αυτά συνεπές στις υποχρεώσεις που προκύπτουν από τις επιβατικές εκδοχές του.

Η διάθεση του στην ελληνική αγορά αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη Φεβρουαρίου, σε τιμές που δεν θα παρουσιάζουν σημαντικές αποκλίσεις από τις σημερινές.

Το ανανεωμένοFiat Dobloμε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,406/ 1,832 / 1,845

Μεταξόνιο(μέτρα):2,755

Κινητήρας(κ.εκ.): 1.368 (1.4), 1.368 (1.4 T-Jet), 1.368 (1.4 Natural Power), 1.598 (1.6 MultiJet 90PS), 1.598 (1.6 MultiJet 105PS)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):95/6000 (1.4), 120/5.000 (1.4 T-Jet), 120/5.000 (1.4 Natural Power), 90/4.000 (1.6 MultiJet 90PS), 105/4.000 (1.6 MultiJet 105PS)

Ροπήm/σ.α.λ.):127/4.500 (1.4), 206/2.000 (1.4 T-Jet), 206/2.000 (1.4 Natural Power), 290/1.500 (1.6 MultiJet 90PS), 290/1.500 (1.6 MultiJet 105PS)

Βάρος(κιλά):Aπό 1.370

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :7,2 (1.4), 7,2 (1.4 T-Jet), 4,9 kg (1.4 Natural Power), 5,5 (1.6 MultiJet 90PS), 5,2 (1.6 MultiJet 105PS)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):165 (1.4), 169 (1.4 T-Jet), 134 (1.4 Natural Power), 145 (1.6 MultiJet 90PS), 138 (1.6 MultiJet 105PS)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):15,4 (1.4), 12,3 (1.4 T-Jet), 12,3 (1.4 Natural Power), 14,9 (1.6 MultiJet 90PS), 13,4 (1.6 MultiJet 105PS)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):161 (1.4), 172 (1.4 T-Jet), 172 (1.4 Natural Power), 158 (1.6 MultiJet 90PS), 164 (1.6 MultiJet 105PS)

auto.in.gr

Sports in

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 16 Απριλίου 2024