Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Audi Q3 1.4 ΤFSI 2015: Σε απόσταση ασφαλείας

Audi Q3 1.4 ΤFSI 2015: Σε απόσταση ασφαλείας

Με την τεχνολογία της αδρανοποίησης κυλίνδρων του TFSI κινητήρα των 1,4 λίτρων και τους 150 υπερτροφοδοτούμενους ίππους, το ανανεωμένο Audi Q3 ανακτά την απόσταση ασφαλείας που το χώριζε μέχρι σήμερα από τον ανταγωνισμό του.

Γιάννης Αδάναλης

Αναλογιζόμενοι τη στροφή που έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια οι προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού εντός αλλά και εκτός των ελληνικών συνόρων, η παρουσία του Audi Q3 στην κορυφή της κατηγορίας των premium SUV δεν προκαλεί έκπληξη.

Έκπληξη δεν προκαλεί, επίσης, πως το 2014 το Q3 κατάφερε να «πιάσει» στην ελληνική αγορά τα νούμερα του νεότερου και σαφώς πιο προσιτού Α3, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την προσθήκη ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης μικρού κυβισμού στην γκάμα του.

Παρόμοια χαρακτηριστικά διαθέτει και η ανανεωμένη εκδοχή του γερμανικού SUV, καθώς ένας TFSI κινητήρας χωρητικότητας 1,4 λίτρων εξακολουθεί να της προσφέρει ένα σαφές πλεονέκτημα απέναντι στις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Με τον κυβισμό να παραμένει στα 1.395 κ.εκ. και τη μέγιστη τιμή της ισχύος στους 150 ίππους, ο TFSI κινητήρας του ανανεωμένου Q3 κρύβει στις λεπτομέρειες την τεχνολογική ιδιαιτερότητα που τον χαρακτηρίζει.

Ο λόγος για το σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων, γνωστό και ως Cylinder On Demand, που οδηγεί στον εντυπωσιακό περιορισμό των ενεργειακών απαιτήσεων ενός κινητήρα, χωρίς να οριοθετεί την απόδοσή του.

Διατηρώντας, λοιπόν, τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής, ο TFSI των 1,4 λίτρων έχει περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου σε ποσοστό που αγγίζει το 20%.

Στην πράξη, για να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες της εν λόγω τεχνολογίας θα πρέπει να δώσεις την ευκαιρία στον κινητήρα να λειτουργήσει υπό μερικό φορτίο, αποφεύγοντας την… αλόγιστη χρήση του δεξιού πεντάλ.

Σύμφωνα με την Audi, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου φτάνει τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και τα 5,8 λίτρα/100 χλμ. για την έκδοση με το επίσης εξατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Στο περιθώριο των αναβαθμισμένων τεχνικών προδιαγραφών του, το Audi Q3 φροντίζει με διακριτικές παρεμβάσεις στον σχεδιασμό του αμαξώματος να δηλώσει τη διαφοροποίησή του από το πρόσφατο παρελθόν.

Την αρχή κάνουν οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, ωστόσο, τις εντυπώσεις κλέβουν οι νέοι προβολείς Xenon (βασικός εξοπλισμός) και η τροποποιημένη κεντρική εισαγωγή αέρα.

Παρεμβάσεις έχει δεχθεί και το εσωτερικό τμήμα του ανανεωμένου Q3, χωρίς ωστόσο να μεταβληθεί σημαντικά η εικόνα του. Εκεί τον πρώτο λόγο εξακολουθούν να έχουν τα ποιοτικά και τα εξοπλιστικά γνωρίσματα, τα οποία στο τέλος της ημέρας καλούνται να υπερασπιστούν τον τίτλο του premium.

Με τη σειρά τους, τα 460 λίτρα του χώρου αποσκευών προσδιορίζουν με ακρίβεια τις μεταφορικές δυνατότητες του Q3, οι εξωτερικές διαστάσεις του οποίου παραμένουν ουσιαστικά αμετάβλητες.

Αμετάβλητα, σε πρώτη ανάγνωση, δείχνουν και τα δυναμικά χαρακτηρίστηκα ενός SUV που τόσο στις δικίνητες όσο και στις τετρακίνητες εκδόσεις δεν πρόκειται να σου δώσει το δικαίωμα να αμφισβητήσεις τον ασφάλτινο προσανατολισμό του.

Από την άλλη, η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος φαντάζει από μόνη της αρκετή για να προσδώσει στο Q3 την ικανότητα να αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη… διαλλακτικότητα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ως εκ τούτου να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα καταστάσεις που δεν σπανίζουν στην ελληνική άσφαλτο.

Πέρα από τις αποκλειστικά δικίνητες εκδόσεις των 1.395 κ.εκ., την γκάμα του ανανεωμένου Audi Q3 συμπληρώνουν οι δίλιτροι κινητήρες βενζίνης και diesel, που ξεκινούν από τους 150 και φτάνουν τους 220 ίππους.

Αναλυτικότερα, ο δίλιτρος TFSI κινητήρας προσφέρεται σε αποκλειστικά τετρακίνητες εκδόσεις απόδοσης 180 και 220 ίππων, ενώ η πετρελαιοκίνητη γκάμα διαμορφώνεται από κινητήρες χωρητικότητας 1.968 κ.εκ. με ισχύ 150 και 184 ίππων.

Το ανανεωμένοAudi Q3με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,385/ 1,831/ 1,608

Μεταξόνιο(μέτρα):2,603

Κινητήρας(κ.εκ.): 1.395 (1.4 TFSI)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):150/5.000 (1.4 TFSI)

Ροπήm/σ.α.λ.):250/1.500 (1.4 TFSI)

Βάρος(κιλά):Aπό 1.460

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :5,5 (1.4 TFSI)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):127 (1.4 TFSI)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):9,2 (1.4 TFSI)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):204 (1.4 TFSI)

auto.in.gr

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024