Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Suzuki Vitara 2015: Η αναγέννηση ενός θρύλου

Suzuki Vitara 2015: Η αναγέννηση ενός θρύλου

Το Suzuki Vitara επιστρέφει στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής αγοράς, εντυπωσιάζοντας όχι με τις ανυπέρβλητες εκτός δρόμου ικανότητές του αλλά με τα απρόσμενα προσιτά χαρακτηριστικά του.

Γιάννης Αδάναλης

Μιλώντας για το Suzuki Vitara οφείλεις να «ταξιδέψεις» πίσω στον χρόνο, σε μια προσπάθεια να σκιαγραφήσεις το προφίλ ενός αυτοκινήτου που στα τέλη της δεκαετίας του 1980 έθεσε τον ακρογωνιαίο λίθο της κατηγορίας των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Εξίσου ικανό σε άσφαλτο και χώμα, με γήινα και την ίδια στιγμή σύγχρονα χαρακτηριστικά, το Vitara πρώτης γενιάς απέκτησε πολύ σύντομα το δικό του, φανατικό κοινό, φτάνοντας σχεδόν δέκα χρόνια μετά το ξεκίνημα της εμπορικής του πορείας τα 1,1 εκατομμύρια πωλήσεων.

Στοιχεία όπως ο διττός προσανατολισμός, οι συμπαγείς διαστάσεις, το χαμηλό βάρος και οι απρόσμενα προσιτές προδιαγραφές συναντά κανείς και στο Vitara του 2015.

Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,2 μέτρα και βάρος που στις δικίνητες εκδόσεις κινείται στα επίπεδα ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης, το νέο crossover της Suzuki παραπέμπει ευθέως στον μακρινό πρόγονό του.

Μόνο τυχαία δεν είναι άλλωστε η επιλογή της ιαπωνικής φίρμας, να διαφοροποιηθεί πλήρως από το πρόσφατο σχεδιαστικό παράδειγμα του «αδελφού» S-Cross, προικίζοντας το νέο Vitara με ένα δυναμικότερο προφίλ.

Από το ιαπωνικό crossover δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα απαραίτητα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος, όπως και τα ενδεικτικά του χαρακτήρα του επιπλέον εκατοστά απόστασης από το έδαφος.

Λιτός σε βαθμό παρεξηγήσεως είναι ο διάκοσμος στο εσωτερικό, μιας και η παρουσία των βαμμένων στο χρώμα του αμαξώματος επιφανειών του ταμπλό, δεν είναι αρκετή για να βελτιώσει την αίσθηση που αποκομίζει κανείς από τα φθηνά-σκληρά πλαστικά που τις πλαισιώνουν.

Στις πλουσιότερες εκδόσεις, η έγχρωμη οθόνη αφής των επτά ιντσών καθώς και τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το ενεργό cruise control και το Radar Brake Support, αντισταθμίζουν χωρίς παρόλα αυτά να δικαιολογούν τους ποιοτικούς συμβιβασμούς που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του νέου Vitara.

Στο περιθώριο των ποιοτικών και των εξοπλιστικών γνωρισμάτων του νέου ιαπωνικού crossover, η ικανότητα της πίσω σειράς καθισμάτων να φιλοξενεί με άνεση δύο ενήλικες, καθώς και τα 375 λίτρα του χώρου αποσκευών υπογραμμίζουν, αν μη τι άλλο, την άριστη εκμετάλλευση των εξωτερικών διαστάσεων του αμαξώματος.

Έχοντας υιοθετήσει την πλατφόρμα και το σύνολο των μηχανικών μερών του S-Cross, το νέο Vitara δεν κρύβει εκπλήξεις κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειές του. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 120 ίππων αποτελεί τη βάση για τις πιο προσιτές εκδόσεις στη γκάμα του.

Στους 120 ίππους φτάνει η μέγιστη ισχύς και του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων, ωστόσο, η παρουσία του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων και πολύ περισσότερο των 320 Nm ροπής, δημιουργούν μια πιο ικανή σε κάθε επίπεδο πρόταση.

Από το S-Cross προέρχεται και το σύστημα τετρακίνησης (ALL GRIP), έχοντας παρόλα αυτά υποστεί τις απαραίτητες βελτιώσεις ώστε να μεταβάλλει ταχύτερα και συνεπώς αποτελεσματικότερα την κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.

Κατά τ’ άλλα ο οδηγός εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα (Auto, Sport, Snow, Lock), προσαρμόζοντας, στο μέτρο του δυνατού, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης στις συνθήκες κίνησης, την ίδια στιγμή που το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης και εκκίνησης σε ανωφέρεια υπόσχονται ακόμα μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια

Σε κάθε περίπτωση, το χαμηλό βάρος (από 1.075 κιλά) κάνει το έργο του οδηγού πιο εύκολο, επιτρέποντας ακόμα στον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης με τους 120 ίππους και τα 156 Nm ροπής να κινεί με αξιοπρεπείς ρυθμούς το ιαπωνικό crossover.

Στο περιορισμένο βάρος μπορεί κανείς να πιστώσει τόσο τις χαμηλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου όσο και την ικανότητα της ανάρτησης να ισορροπεί με επιτυχία ανάμεσα στο ασφάλτινο προφίλ που οφείλει να διατηρεί κάθε σύγχρονο crossover και στις όποιες εκτός δρόμου ικανότητες μπορεί να εξασφαλίσει η απόσταση των 18,5 εκατοστών που χωρίζει τις επιφάνειες του αμαξώματος από το έδαφος σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικά των τετρακίνητων εκδόσεων.

Με αφετηρία τα 15.560 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης για τη δικίνητη έκδοση βενζίνης), το νέο Suzuki Vitara σου δίνει το δικαίωμα να προσπεράσεις το μέτριο ποιοτικά δείγμα γραφής του εσωτερικού, κάτι το οποίο δεν μπορείς να ισχυριστείς για τις σαφώς ακριβότερες και κατά κύριο λόγο τετρακίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου.

auto.in.gr

Sports in

Μπάγερν Μονάχου – Άρσεναλ 1-0: Ο Κίμιχ έστειλε τους Βαυαρούς στα ημιτελικά

Η γκολάρα του Κίμιχ ήταν αρκετή για την Μπάγερν που νίκησε με 1-0 την Άρσεναλ και προκρίθηκε στα ημιτελικά του Champions League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024