Δευτέρα 20 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-AMG C 63 2015: Σκληρό ροκ

Mercedes-AMG C 63 2015: Σκληρό ροκ

Με μια πολύ διαφορετική και συνάμα εντυπωσιακή "μελωδία", εκείνη που με μαεστρία συνθέτουν οι οκτώ κύλινδροι ενός διπλά υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα μέγιστης απόδοσης 510 ίππων, "ντύνουν" οι Γερμανοί την ισχυρότερη ever C-Class.

Γιάννης Αδάναλης

Ο διάβολος συνήθως κρύβεται στις λεπτομέρειες, πόσο μάλλον όταν αυτές οι λεπτομέρειες φαντάζουν ικανές να μεταμορφώσουν, εν μία νυκτί, ένα φιλήσυχο sedan σε μια απρόσμενα αποτελεσματική πολεμική μηχανή.

Αν και το πολλά υποσχόμενο «άστρο» στο ρύγχος της καλογυαλισμένης C-Class δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης, κοιτώντας πίσω από τη γνώριμη, πλέον, φιγούρα της, μπορείς να δηλώσεις με σιγουριά πως η γερμανική μπερλίνα με τις τεράστιες εισαγωγές αέρα, τους τροχούς των 19 ιντσών και τις εξίσου εντυπωσιακές απολήξεις των εξατμίσεων ανήκει σε ένα πολύ διαφορετικό -αν όχι εξωτικό- είδος.

Ένα είδος που φέρει την υπογραφή της AMG και ως εκ τούτου εκείνα τα χαρακτηριστικά που περιμένει να συναντήσει κανείς σε μια κατασκευή υψηλών προδιαγραφών.

Μιλώντας για προδιαγραφές, ο πρώτος λόγος ανήκει στον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα χωρητικότητας 4,0 λίτρων. Κάτω από το καπό της νέας Μercedes-AMG C 63 αποδίδει 476 ή 510 ίππους, αν πρόκειται για την έκδοση «S», ισχύς σε κάθε περίπτωση αρκετή για να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες επιδόσεις.

Ένα αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, γνωστό και ως AMG SPEEDSHIFT MCT-7, παρεμβάλλεται μεταξύ του οκτακύλινδρου κινητήρα και των πίσω-κινητήριων τροχών, με το σύστημα μετάδοσης να συμπληρώνεται από το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Η λίστα με τις ιδιαιτερότητες της νέας C 63 δεν σταματά εδώ. Πέρα από τις παρεμβάσεις που έχει δεχθεί η ανάρτηση τόσο των μπροστινών όσο και των πίσω τροχών ώστε να καταφέρει να ανταποκριθεί στην πρόκληση της σχεδόν αστείρευτης ισχύος, η ηλεκτρονική διαχείριση των αμορτισέρ αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια παραμετροποίησης των χαρακτηριστικών κίνησης της ισχυρότερης ever C-Class.

Ανάλογο είναι και το παράδειγμα των ενεργών βάσεων του κινητήρα, οι οποίες μεταβάλλουν τη σκληρότητά τους, ευνοώντας είτε την άνεση είτε τη δυναμική της γερμανικής μπερλίνας.

Όπως και να έχει, το γύρισμα της μίζας συνιστά μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να μπει μια άνω τελεία στην απαρίθμηση των, λιγότερο ή περισσότερο, εξεζητημένων προδιαγραφών της C 63.

Ο απόκοσμος ήχος του οκτακύλινδρου κινητήρα, βγαλμένος από την εποχή των big-blocks, αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να ξεκινήσεις τη μέρα σου και ένα πανίσχυρο, στην κυριολεξία, κίνητρο για να αποχωριστείς μια ώρα αρχύτερα τις όποιες αναστολές προκαλούν οι «κρεμασμένοι» στον πίσω άξονα 510 ίπποι.

Καθοριστικό για την εξέλιξη της σχέσης μας με τη νέα Mercedes-AMG C 63 S αποδείχθηκε το απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον του «Autodromo International do Algrave».

Μια πίστα-κόσμημα που βρίσκεται σε απόσταση λίγων λεπτών από την πόλη του Πορτιμάο, μια πίστα που συνηθίζει να βάζει δύσκολα σε ανθρώπους και μηχανές με την απαιτητική χάραξη και τις… εφιαλτικές υψομετρικές διαφορές.

Το γεγονός ότι είναι η δεύτερη φορά που περνάμε τις πύλες του εν λόγω circuit σε διάστημα μερικών μηνών δεν μας δίνει το δικαίωμα να μιλήσουμε για εξοικείωση. Άλλωστε στα τέλη της προηγούμενης άνοιξης, παρέα με τις όποιες προκλήσεις μπορεί να κρύβει ο χειρισμός των BMW M3 και Μ4, κλήθηκες να αντιμετωπίσεις και την καταρρακτώδη, ανά διαστήματα, βροχή.

Αυτή τη φορά, πάντως, τα σύννεφα στον πορτογαλικό ουρανό δεν έκαναν πράξη τις απειλές τους. Η άσφαλτος παρέμεινε στεγνή, όπως… στεγνή παρέμεινε και η όποια αυτοπεποίθηση καταφέραμε να χτίσουμε στις ίδιες στροφές σχεδόν 9 μήνες πριν.

Οι κανόνες είναι σαφείς, γερμανικής λογικής. H C 63 των 510 ίππων θα κινηθεί στον ρυθμό του pace car, όχι για τους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους αλλά και για εκείνους που θα ακολουθήσουν.

To «RACE mode»-αποκλειστικό προνόμιο των εκδόσεων S- εξασφαλίζει ότι θα πάρουμε το μέγιστο των δυνατοτήτων από τον κινητήρα, το κιβώτιο, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης.

Με τη σειρά του, το «Sport Handling mode» στη λειτουργία του ESP, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες να ολοκληρώσουμε τις προσπάθειές μας χωρίς σημαντικές τουλάχιστον απώλειες.

Παρά τη διακριτική παρουσία τους, τα ηλεκτρονικά δεν θα μπορούσαν παρά να αποδειχθούν περιοριστικά σε ένα περιβάλλον όπως το circuit του Πορτιμάο. Μετά και τις απαραίτητες συνεννοήσεις, το «πράσινο φως» για την πλήρη απενεργοποίησή τους επιβάλλει την επιστροφή μας στο αριστερό κάθισμα της λευκής C 63.

Τo τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού και τα φρένα από τα 240 χλμ./ώρα για την Κ1 δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσουμε τους πειραματισμούς. Το ίδιο ισχύει και για την K3, στην έξοδο της οποίας ξεδιπλώνεται η πίσω ευθεία. Αντιθέτως, η Κ4 φαντάζει ιδανική, σε πλάτος, σε χάραξη, σε… εξόδους διαφυγής.

Δεν αποτελεί έκπληξη πως η σχέση των πίσω ελαστικών με την άσφαλτο διαταράσσεται με σχετική ευκολία με τους κατευθυντήριους τροχούς υπό γωνία. Αντιθέτως, έκπληξη και μάλιστα ευχάριστη αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο ο κινητήρας αντιδρά στην αύξηση ή στην ελάττωση της πίεσης του δεξιού πεντάλ.

Χωρίς ξεσπάσματα που θα μπορούσαν κάλλιστα να δικαιολογηθούν από την παρουσία των δύο υπερσυμπιεστών καυσαερίων, ο V8 κινητήρας των 4,0 λίτρων αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των ρυθμίσιμων και συνεπώς διαχείρισιμων αντιδράσεων του πλαισίου.

Θα ήταν μάλλον περιττό να μιλήσουμε για την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, του ειδικών προδιαγραφών αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων ή για την αποτελεσματικότητα των κεραμικής σύνθεσης φρένων που ξεχωρίζουν από τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού.

Με την ίδια ευκολία και ευχαρίστηση που θα σπαταλούσαμε τόνους καυσίμου και ελαστικού σε μια υψηλών προδιαγραφών αγωνιστική πίστα, με την ίδια ευκολία και ευχαρίστηση καλύπτουμε χιλιόμετρα μακριά από αυτή.

Μπορεί οι διαστάσεις ενός sedan ή station wagon στο μέγεθος της C-Class να μην δίνουν το δικαίωμα να ρισκάρουμε σε ένα στενό, επαρχιακό δίκτυο όπως αυτό της Πορτογαλίας, ωστόσο, η εντυπωσιακή ικανότητα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης να «ισιώνει» τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αψηφώντας πρωτίστως τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και δευτερευόντως τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά των 19 ιντσών, αν μη τι άλλο υπερασπίζεται την παρουσία του αυτοκινήτου σε δημόσιους δρόμους.

Η νέα MercedesAMG C 63 με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,756/ 1,839 / 1,426

Μεταξόνιο(μέτρα):2,840

Κινητήρες(κ.εκ.): 3.982 (476 PS), 3.982 (510 PS)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):476/5.500, 510/5.000

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):
650/1.750 (476 PS), 700/1.750 (510 PS)

Βάρος(κιλά):
Aπό 1.635

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :8,2 (476 PS), 8,4 (510 PS)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):192 (476 PS), 195 (510 PS)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):4,1 (476 PS), 4,0 (510 PS)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):250 (476 PS), 250 (510 PS)

auto.in.gr

Sports in

Ο «Superman» Ποντένσε έκλεισε εισιτήριο για τις 25 Ιουλίου, ο Ολυμπιακός όμως θέλει Ευρώπη στις… 25 Σεπτέμβρη (vids)

Ο Ντανιέλ Ποντένσε ανάγκασε τη Λεωφόρο να υποκλιθεί στο ταλέντο του και έκανε ήδη μια… δουλειά για τον Ολυμπιακό. Αλλά…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 20 Μαϊου 2024