Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ford Mondeo 2015: Ένα βήμα μπροστά

Ford Mondeo 2015: Ένα βήμα μπροστά

Αξιοποιώντας το προβάδισμα που του χαρίζουν απλόχερα οι εξαιρετικά προηγμένες εφαρμογές ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και διατηρώντας το γνώριμο οδηγοκεντρικό προφίλ του, το Ford Mondeo επιστρέφει καλύτερο από ποτέ.

Γιάννης Αδάναλης

Μπορεί η κατηγορία των μεσαίων διαστάσεων sedan ή station wagon να χάνει χρόνο με τον χρόνο τη δυναμική της, ωστόσο, η ελληνική αγορά είχε την τύχη να υποδεχθεί σε διάστημα μικρότερο των τριών μηνών δύο από τους κυριότερους εκπροσώπους της.

Με νωπές ακόμα τις μνήμες από το νέο και απρόσμενα ποιοτικό VW Passat καλείσαι να κρίνεις και ενδεχομένως να συγκρίνεις εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το προφίλ του ευθέως ανταγωνιστικού Ford Mondeo τέταρτης γενιάς.

Το καλύτερο Mondeo όλων των εποχών σύμφωνα με τους ανθρώπους της Ford, το πιο προηγμένο τεχνολογικά θα λέγαμε εμείς παρατηρώντας τον μακρύ κατάλογο των εφαρμογών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που το εξοπλίζουν.

Δραστηριοποιούμενο σε μια κατηγορία αυτοκινήτων όπου το μέγεθος εξακολουθεί να μετράει, το νέο Ford Mondeo δεν αρκέστηκε στο να διατηρήσει τις ούτως ή άλλως επαρκείς διαστάσεις του, προσθέτοντας σχεδόν δέκα εκατοστά στο συνολικό του μήκος.

Μικρότερη αύξηση, σε σχέση πάντα με το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου, παρουσιάζει το πλάτος του αμαξώματος με το ύψος να έχει περιοριστεί, συμβάλλοντας καθοριστικά στη δημιουργία μιας δυναμικότερης σιλουέτας.

Μιλώντας για τον σχεδιασμό του αμαξώματος, είναι κάτι παραπάνω από προφανές πως το μπροστινό τμήμα είναι εκείνο που αναλαμβάνει να τραβήξει τις απαραίτητες διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο χθες και το σήμερα του καταξιωμένου Ford.

Το προτεταμένο ρύγχος με τη χαρακτηριστική οβάλ εισαγωγή αέρα κάνει την αρχή, δίνοντας την ευκαιρία στις μυώδεις επιφάνειες του καπό και στους στενούς προβολείς, τεχνολογίας LED αν πρόκειται για τις εκδόσεις Titanium και Titanium Plus, να αναδείξουν τα δυναμικά γνωρίσματα του αμαξώματος.

Μια διαφορετική και σαφώς πιο «αμυντική» σχεδιαστική λογική ακολουθεί το πίσω τμήμα, διατηρώντας σχεδόν αναλλοίωτα αρκετά από τα στοιχεία του απερχόμενου μοντέλου.

Το ίδιο μπορεί να υποστηρίξει κανείς και για τον θάλαμο επιβατών, από τον οποίο λείπουν τα σχεδιαστικά και ποιοτικά γνωρίσματα που θα σου επέτρεπαν να μιλήσεις για ένα premium περιβάλλον.

Ο απλοϊκός σχεδιασμός και η αντικατάσταση των περισσότερων χειριστηρίων-διακοπτών από μια έγχρωμη οθόνη αφής ευνοούν την εργονομία, οι διαθέσιμοι χώροι δεν πρόκειται να αφήσουν κανέναν παραπονεμένο, την ίδια στιγμή που εξοπλισμός σε επίπεδο ασφάλειας και άνεσης έρχεται να υπογραμμίσει το τεχνολογικό προβάδισμα που χαρακτηρίζει την τέταρτη κατά σειρά γενιά του Mondeo.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το μεσαίων διαστάσεων Ford είναι το πρώτο τετράτροχο το οποίο διαθέτει και μάλιστα στον βασικό του εξοπλισμό πίσω ζώνες ασφαλείας με ενσωματωμένους αερόσακους, με σκοπό τη μείωση των δυνάμεων που ασκούνται στον θώρακα των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.

Πέρα από τους αερόσακους για τις πίσω ζώνες ασφαλείας, τα ενεργά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, το σύστημα διασύνδεσης SYNC2, το Adaptive Cruise Control και το Active City Stop με δυνατότητα εντοπισμού πεζών, το νέο Mondeo έχει να παρουσιάσει μια σειρά, αθέατων μεν πρωτοποριακών δε, χαρακτηριστικών.

Μπορεί η προσπάθεια περιορισμού του συνολικού βάρους να αποτελεί μια συνήθης πρακτική, ωστόσο, η χρήση μαγνησίου για αυτόν ακριβώς τον σκοπό δεν είναι κάτι που θα συναντήσεις σε προτάσεις του ίδιου βεληνεκούς.

Παρά τον πρόσθετο εξοπλισμό και την αύξηση των διαστάσεών του, το νέο Mondeo έχει περιορίσει το βάρος κατά 25 κιλά, με την ακαμψία του πλαισίου να έχει ενισχυθεί κατά 10%.

Ένα ακόμα πρωτοποριακό, για τα δεδομένα της εν λόγω κατηγορίας, χαρακτηριστικό αποτελεί ο 1000άρης κινητήρας βενζίνης τεχνολογίας EcoBoost, που στην έκδοση των 125 ίππων τοποθετείται στη βάση της γκάμας του αυτοκινήτου.

Με 160 ίππους και 260 Nm ροπής, ο EcoBoost των 1.498 κ.εκ. φαντάζει μια πιο… ορθολογική επιλογή, πριν φτάσει κανείς στον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων που στις εκδόσεις Econetic εξασφαλίζει, μεταξύ άλλων, τη μη καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Μένοντας στη συγκεκριμένη έκδοση, την οποία είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε επί ελληνικού εδάφους, είναι κάτι περισσότερο από προφανές ότι οι 115 ίπποι και τα 270 Nm ροπής του κινητήρα diesel των 1.560 κ.εκ. δεν βρίσκονται εκεί για να χαρίσουν στο βάρους 1.500 κιλών Mondeo εκρηκτικές επιδόσεις.

Από την άλλη αυτό δεν σημαίνει ότι ο ρυθμός με τον οποίο κινείται η μικρότερη σε κυβισμό και ισχύ έκδοσης diesel μπορεί να αμφισβητήσει τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του Mondeo.

Η ανασχεδιασμένη τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα ανάρτηση δείχνει πως έχει κατακτήσει την απαιτούμενη ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της δυναμικής συμπεριφοράς, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης δεν θα σου δώσει το δικαίωμα να αναρωτηθείς για τη θέση των μπροστινών τροχών και το πλαίσιο την αίσθηση πως τα λιγότερο ή περισσότερο σύνθετα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού μπορούν να φανούν χρήσιμα.

Με τιμή εκκίνησης τα 21.705 ευρώ για την έκδοση βενζίνης του 1,0 λίτρου και τα 23.635 ευρώ για την έκδοση diesel των 1,6 λίτρων, το νέο Ford Mondeo μπορεί εκτός των άλλων να υπερηφανεύεται για την υψηλή σχέση τιμής-αξίας της τέταρτης κατά σειρά γενιάς του.

Το νέο Ford Mondeoμε μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,871/ 1,911/ 1,482

Μεταξόνιο(μέτρα):2,850

Κινητήρας(κ.εκ.): 998 (1.0 EcoBoost), 1.498 (1.5 EcoBoost), 1.560 (1.6 TDCi)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):125/6.000 (1.0 EcoBoost), 160/6.000 (1.5 EcoBoost), 115/3.600 (1.6 TDCi)

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):170/1.500 (1.0 EcoBoost), 240/1.500 (1.5 EcoBoost), 270/3.600 (1.6 TDCi)

Βάρος(κιλά):Aπό 1.476

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :5,1 (1.0 EcoBoost), 5,8 (1.5 EcoBoost), 4,2 (1.6 TDCi)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):119 (1.0 EcoBoost), 134 (1.5 EcoBoost), 109 (1.6 TDCi)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):12,0 (1.0 EcoBoost), 9,2 (1.5 EcoBoost), 12,1 (1.6 TDCi)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):200 (1.0 EcoBoost), 222 (1.5 EcoBoost), 192 (1.6 TDCi)

Tιμή (ευρώ): 21.705 (1.0 EcoBoost), 22.635 (1.5 EcoBoost), 23.635 (1.6 TDCi)

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024