Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz C 350 e 2015: Ανάμεσα σε δύο κόσμους

Mercedes-Benz C 350 e 2015: Ανάμεσα σε δύο κόσμους

H Μercedes-Benz C-Class αποκτά για πρώτη φορά στην ιστορία της μια plug-in υβριδική έκδοση, συνδυάζοντας τις επιδόσεις που εξασφαλίζουν οι 279… πράσινοι ίπποι με τα περιβαλλοντικά οφέλη που προκύπτουν από την ικανότητά της να καλύπτει αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση ή έστω τη συνδρομή της ηλεκτρικής ενέργειας.

Γιάννης Αδάναλης

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η Mercedes-Benz πρόκειται να περάσει στην παραγωγή 10 νέες plug-in υβριδικές προτάσεις, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να περιορίσει περαιτέρω το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μοντέλων της.

Η εν λόγω τεχνολογία, ωστόσο, δεν αποτελεί άγνωστη λέξη για τη Mercedes-Benz, καθώς ήδη από το 2014 η γερμανική φίρμα διαθέτει στην γκάμα της την S 500 PLUG-IN HYBRID ή αν προτιμάτε ένα επιβλητικών διαστάσεων και προδιαγραφών sedan που χάρη στο υβριδικό σύνολο με το οποίο εξοπλίζεται έχει την ικανότητα να καλύπτει, με την αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αποστάσεις που φτάνουν έως και τα 33 χιλιόμετρα.

Δύο κατηγορίες κάτω, η μικρότερη και σαφώς… ταπεινότερη C-Class ακολουθεί την ίδια ακριβώς «συνταγή», αποκτώντας για πρώτη φορά στην ιστορία της μια plug-in υβριδική έκδοση.

Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 3,0 λίτρων αντικαταστάθηκε από ένα τετρακύλινδρο σύνολο 1.991 κ.εκ., το ηλεκτρικό μοτέρ έχασε σε μέγεθος και συνεπώς σε ισχύ, με τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου να μην αποτελούν εξαίρεση, προσαρμόζοντας τις προδιαγραφές τους στα νέα δεδομένα.

Το υβριδικό σύνολο της C 350 e, όπως άλλωστε και αυτό της S 500 PLUG-IN HYBRID, συμπληρώνεται από το επτατάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο πέρα από τη διαχείριση των 279 ίππων και των 600 Nm, αναλαμβάνει την αποσύμπλεξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν η συμμετοχή του δεν κρίνεται απαραίτητη για την κίνηση του οχήματος.

Όσο σύνθετες φαντάζουν οι τεχνικές προδιαγραφές της C 350 e, τόσο απλός είναι ο τρόπος με τον οποίο η plug-in υβριδική C-Class επιχειρεί να εξωτερικεύσει τις τεχνολογικές ιδιαιτερότητες που την χαρακτηρίζουν.

Στην πραγματικότητα θα πρέπει να προσπαθήσεις ώστε να εντοπίσεις στοιχεία στις επιφάνειες του αμαξώματος που να φωτογραφίζουν την ταυτότητα της εν λόγω έκδοσης.

Πέρα από το εμφανές «C 350 e» στο δεξί άκρο του πίσω τμήματος, οι πιο υποψιασμένοι ίσως συνδέσουν την προσπάθεια… εξηλεκτρισμού της C-Class με το διακριτικό «πορτάκι» που έχει αποκτήσει μερικά εκατοστά χαμηλότερα ο πίσω προφυλακτήρας, στο σημείο στο οποίο θα κληθείς να συνδέσεις τη γερμανική μπερλίνα με το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.

Πολύ κοντά στις προδιαγραφές των συμβατικών εκδόσεων της C-Class έχει διατηρηθεί και το εσωτερικό, μιας και η προσθήκη ενός επιπλέον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ενδεχομένως να περάσει απαρατήρητη.

Αντιθέτως, ο περιορισμός του χώρου αποσκευών από τα 480 στα 335 λίτρα, εξαιτίας της παρουσίας των συσσωρευτών ιόντων-λιθίου, είναι κάτι το οποίο ακόμα και αν δεν γίνει άμεσα αντιληπτό, πρόκειται να απασχολήσει αργά ή γρήγορα τον υποψήφιο αγοραστή της C 350 e.

Μιλώντας για τις μπαταρίες, με βάρος 100 κιλών και χωρητικότητα 6,38 kWh εξασφαλίζουν αυτονομία 31 χιλιομέτρων, με τη μέγιστη διάρκεια της διαδικασίας φόρτισης να φτάνει -σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα- τις τρεις ώρες και τα δέκα λεπτά.

Η εμπειρία της ηλεκτροκίνησης έστω και αν αυτή δεν διαρκεί περισσότερο από μερικές δεκάδες χιλιόμετρα, είναι εκείνη που σε κερδίζει από τη στιγμή που θα βρεθείς στο αριστερό κάθισμα της plug-in υβριδικής C-Class.

Σίγουρα οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα) που υπόσχεται η συνδυαστική λειτουργία του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης και του ηλεκτρικού μοτέρ, αποτελούν την εγγύηση ότι η C 350 e έχει διατηρήσει στο ακέραιο τα δυναμικά χαρακτηριστικά της, παρόλα αυτά είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι ο προσανατολισμός της συγκεκριμένης έκδοσης είναι πολύ διαφορετικός από τις, ανάλογης ισχύος, μη υβριδικές εκδόσεις της C-Class.

Η μηδενική κατανάλωση καυσίμου και οι μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν είναι τα μοναδικά οφέλη που προκύπτουν από την ικανότητα της γερμανικής μπερλίνας να κινείται έστω και για 31 χιλιόμετρα με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 60 kW και τα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας των μπαταριών ιόντων-λιθίου.

Η απουσία θορύβου ή κραδασμού που εξασφαλίζει ο προσωρινός… παροπλισμός του κινητήρα εσωτερικής καύσης ενισχύει περαιτέρω την άνεση στο εσωτερικό της C-Class.

Την ίδια στιγμή, η αερανάρτηση, η οποία αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού της συγκεκριμένης έκδοσης, επιτρέπει στο πλαίσιο να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη ευκολία το επιπλέον βάρος των 300 κιλών, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο και την ποιότητα της κύλισης.

Εκτός των άλλων, στον βασικό εξοπλισμό συναντάς και το πρωτοεμφανιζόμενο πεντάλ γκαζιού με χαρακτηριστικά ανάδρασης, το οποίο βοηθά τον οδηγό να υιοθετήσει έναν αποδοτικότερο τρόπο οδήγησης.

Αρχικά το πεντάλ γκαζιού ανθίσταται σε εκείνο το σημείο που ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει το μέγιστο των δυνατοτήτων του, αποτρέποντας επί της ουσίας τον οδηγό να αυξήσει περαιτέρω την πίεση που ασκεί στο δεξί πεντάλ και να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα βενζίνης.

Αντιστοίχως, ο διπλός παλμός που παράγει το δεξί πεντάλ της C 350 e αποτελεί την ένδειξη ότι ο οδηγός θα πρέπει να απομακρύνει το πόδι από το γκάζι, καθώς η ροή-ταχύτητα κίνησης των προπορευόμενων οχημάτων δεν απαιτεί πλέον τη συμμετοχή του υβριδικού συνόλου. Για τη συγκεκριμένη λειτουργία, η μονάδα ελέγχου του πεντάλ γκαζιού αξιοποιεί τις πληροφορίες που συγκεντρώνει από το ραντάρ.

Πολύτιμα αποδεικνύονται και τα δεδομένα του συστήματος δορυφορικής πλοήγησης, καθώς ανάλογα με τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσει το αυτοκίνητο, η υβριδική μονάδα προσαρμόζει τη λειτουργία της με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας και συνεπώς της ικανότητας της C 350 e να καλύπτει αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση αυτής.

Πέρα από την αυγή μιας νέας, υβριδικής εποχής που αργά ή γρήγορα πρόκειται να οδηγήσει στη μηδενικών ρύπων αυτοκίνηση, η Mercedes-Benz C 350 e αποτελεί μια ρεαλιστική πρόταση, με προδιαγραφές και χαρακτηριστικά απολύτως προσαρμοσμένα στις ανάγκες του σήμερα.

H Mercedes-Benz C 350 e με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,686/ 1,810 / 1,444

Μεταξόνιο(μέτρα):2,840

Κινητήρας(κ.εκ.): 1.991

Συνδυαστική ισχύς(Ίπποι):279

Συνδυαστική Ροπή(Νm):600

Βάρος(κιλά):Aπό 1.780

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :2,4

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):54

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):5,9

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):250

Τιμή (ευρώ): 54.500

auto.in.gr

Sports in

Παναθηναϊκός – Μακάμπι Τελ Αβίβ 87-91: Τον «κρέμασε» ο Σλούκας, έκαναν το 0-1 οι Ισραηλινοί

Με το… καλημέρα πλεονέκτημα αντίο για τους πράσινους. έχασαν ξανά από τη Μακάμπι (87-91) που αγωνία για τον Μπόλντγουιν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024