Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Opel Astra 2016: Αστρογένεση

Opel Astra 2016: Αστρογένεση

Η Opel δημιουργεί από λευκό χαρτί ένα ακόμα υποψήφιο best seller, χαρίζοντας στο Astra την πέμπτη, κατά σειρά, γενιά του.

Γιάννης Αδάναλης

«Καταδικασμένο» να κερδίζει, το Opel Αstra αποτελεί -όχι τυχαία- μία από τις πλέον δημοφιλείς προτάσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks, ένα διαχρονικό best seller που κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα ήθελε να διαθέτει στις τάξεις της.

Αν και έχουν περάσει 24 χρόνια από την ημέρα που το άσημο, εκείνη την εποχή, Astra κλήθηκε να αντικαταστήσει το Kadett, οι άνθρωποι της Opel εξακολουθούν να μιλούν με τον ίδιο ενθουσιασμό για εκείνο το αυτοκίνητο που επιχείρησε και ως ένα βαθμό πέτυχε τον εκδημοκρατισμό αξιών που μέχρι τότε αποτελούσαν αποκλειστικό προνόμιο ακριβοθώρητων κατασκευών.

Παρατηρώντας το Astra του σήμερα, μπορείς ακόμα να διακρίνεις την προσπάθεια της γερμανικής φίρμας να υπερβεί τους όποιους περιορισμούς θέτουν οι ίδιες οι προδιαγραφές ενός τετράτροχου που, καλώς ή κακώς, είναι αναγκασμένο να απευθύνεται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό.

Νέο πλαίσιο, νέοι κινητήρες, νέες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σύνολο – με διαφορά το ελκυστικότερο αν το συγκρίνει κανείς με τους βασικούς ανταγωνιστές του.

Δεν είναι μόνο ο νέος σχεδιαστικός κώδικας των μεταλλικών επιφανειών που επιτρέπει στην πέμπτη, κατά σειρά, γενιά του Opel Astra να ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος των μικρομεσαίων hatchbacks αλλά και η επιλογή της γερμανικής φίρμας να αντιστρέψει μια τάση που τα αμέσως προηγούμενα χρόνια οδήγησε στην παραγωγή μεγαλύτερων και βαρύτερων προτάσεων.

Ο περιορισμός του συνολικού μήκους κατά 5 εκατοστά αλλά και του ύψους κατά 2,5 εκατοστά έχει προσδώσει στο νέο Astra ένα νεανικότερο προφίλ, χωρίς παρόλα αυτά να οριοθετεί τις μεταφορικές δυνατότητες του θαλάμου επιβατών.

Για του λόγου το αληθές, ο χώρος που αντιστοιχεί στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών είναι κατά 3,5 εκατοστά μεγαλύτερος σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, κάτι που κατά κύριο λόγο οφείλεται στον ανασχεδιασμό των μπροστινών καθισμάτων.

Παρελθόν από το εσωτερικό του Astra αποτελούν -εκτός των άλλων- οι αναρίθμητοι διακόπτες της κεντρικής κονσόλας. Μια έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους 7 ή 8 ιντσών (ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση) έχει επί της ουσίας υποκαταστήσει τον ρόλο τους, με εξαίρεση τα χειριστήρια που εξασφαλίζουν απευθείας πρόσβαση στο ηχοσύστημα, στο σύστημα κλιματισμού και σε κάποια από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του αυτοκινήτου.

Μιλώντας για τις εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, βελτιωμένο επιστρέφει το «μάτι» της Opel, το οποίο δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο από μια κάμερα που παρακολουθεί διαρκώς τον δρόμο επιτρέποντας στα συστήματα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, διατήρησης λωρίδας και αυτόματης πέδησης να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον οδηγό.

Ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού δεν σταματά εδώ, καθώς πέρα από το γνώριμο σύστημα εντοπισμού οχημάτων στη τυφλή γωνία των εξωτερικών καθρεπτών και την εξίσου χρήσιμη κάμερα οπισθοπορείας, το Astra είναι ικανό να υποστηρίξει μια σειρά υπηρεσιών (Opel OnStar), όπως η αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης και ο εντοπισμός – ακινητοποίηση του οχήματος σε περίπτωση κλοπής.

Ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του μικρομεσαίου Opel απολαμβάνουν οι προσαρμοζόμενοι προβολείς τεχνολογίας LED, το κόστος των οποίων μάλιστα δεν υπερβαίνει κατά πολύ τα 1.000 ευρώ.

Η μείωση του συνολικού βάρους έως και 200 κιλά και η παράλληλη ενίσχυση της ακαμψίας του πλαισίου περιγράφουν, με τη σειρά τους, την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην αθέατη πλευρά του νέου Astra.

Ξεκινώντας από τα 1.263 κιλά, το μικρομεσαίων διαστάσεων Opel διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και αντιδρά με μεγαλύτερη ουδετερότητα στην πίεση.

Ταυτόχρονα, επιτρέπει στους νέους κινητήρες βενζίνης και diesel με τους οποίους εξοπλίζεται να ξεδιπλώσουν χωρίς δεύτερη σκέψη τις αρετές τους, εξασφαλίζοντας όχι μόνο ανταγωνιστικές επιδόσεις αλλά και την εξίσου απαραίτητη οικονομία καυσίμου.

Εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει το τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης των 999 κ.εκ., η απόδοση του οποίου φτάνει, με τη συμβολή ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων, τους 105 ίππους και τα 170 Nm ροπής.

Παρά το γεγονός ότι η μικρότερη σε κυβισμό έκδοση στην ιστορία του Opel Astra μειονεκτεί αριθμητικά, μιας και συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης που για πρώτη φορά γνωρίσαμε στο μικρότερων διαστάσεων Corsa εξακολουθούν να εντυπωσιάζουν.

Ακόμα πιο εύκολο είναι το έργο του κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων, από τη στιγμή μάλιστα που μιλάμε για την ισχυρότερη εκδοχή του, με τους 136 ίππους και τα 320 Nm ροπής.

Τον τίτλο της αποδοτικότερης, εκπέμποντας μόλις 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, διεκδικεί η έκδοση diesel των 110 ίππων και των 300 Nm ροπής, πριν φτάσει κανείς σε εκείνη των 95 ίππων που ουσιαστικά αποτελεί τη βάση της πετρελαιοκίνητης γκάμας του νέου Astra.

H τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς για τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης των 1,4 και 1,6 λίτρων, η παρουσία των οποίων ωστόσο δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη στην ελληνική αγορά, όπου το νέο Astra θα βρεθεί πριν το τέλος του Οκτωβρίου.

Το νέοOpelΑstraμε μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,370/ 1,810 / 1,485

Μεταξόνιο(μέτρα):2,662

Κινητήρας(κ.εκ.): 999 (1.0 ECOTEC 105 PS), 1.598 (1.6 CDTI ecoFLEX 110 PS), 1.598 (1.6 CDTI ecoFLEX 136 PS)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):105/5.500 (1.0 ECOTEC 105 PS), 110/3.500 (1.6 CDTI ecoFLEX 110 PS), 136/3.500 (1.6 CDTI ecoFLEX 136 PS)

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):170/1.800 (1.0 ECOTEC 105 PS), 300/1.750 (1.6 CDTI ecoFLEX 110 PS), 320/2.000 (1.6 CDTI ecoFLEX 136 PS)

Βάρος(κιλά):
Aπό 1.263

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :5,1 (1.0 ECOTEC 105 PS), 3,4 (1.6 CDTI ecoFLEX 110 PS), 3,7 (1.6 CDTI ecoFLEX 136 PS)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):99 (1.0 ECOTEC 105 PS), 90 (1.6 CDTI ecoFLEX 110 PS), 99 (1.6 CDTI ecoFLEX 136 PS)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):11,2 (1.0 ECOTEC 105 PS), 11,0 (1.6 CDTI ecoFLEX 110 PS), 9,6 (1.6 CDTI ecoFLEX 136 PS)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):200 (1.0 ECOTEC 105 PS), 195 (1.6 CDTI ecoFLEX 110 PS), 205 (1.6 CDTI ecoFLEX 136 PS)

auto.in.gr

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024