Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
ΒMW Σειρά 3 & Χ1 2015: Ιστορίες επιτυχίας

ΒMW Σειρά 3 & Χ1 2015: Ιστορίες επιτυχίας

Η BMW ενισχύει την παρουσία της σε δύο πολύ διαφορετικές κατηγορίες, επικαιροποιώντας τις προδιαγραφές της καταξιωμένης Σειράς 3 και αντικαθιστώντας τη μέχρι σήμερα γνωστή Χ1 με τη δεύτερη -καλύτερη σε όλα- γενιά του δημοφιλούς crossover.

Παρατηρώντας την προσφάτως ανανεωμένη Σειρά 3 από απόσταση είναι μάλλον δύσκολο να διακρίνεις ουσιαστικές διαφορές στον σχεδιασμό της. Μια παράδοση ετών που θέλει τη βαυαρική φίρμα να παρεμβαίνει με διακριτικότητα στις σχεδιαστικές και όχι μόνο προδιαγραφές των μοντέλων που επιχειρεί να επικαιροποιήσει συνεχίζεται.

Οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν αλλαγές στον μπροστινό προφυλακτήρα ή ακόμα και στα φωτιστικά σώματα, καμία από αυτές, ωστόσο, δεν δείχνει ικανή να αλλοιώσει τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του βαυαρικού σεντάν.

Στην ενίσχυση της αντιληπτής ποιότητας αποσκοπούν κατά κύριο λόγο οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ως εκ τούτου περιορίζονται στην αντικατάσταση των υλικών που καλύπτουν συγκεκριμένες επιφάνειες του ταμπλό.

Η αναβάθμιση του βασικού εξοπλισμού (μεταξύ άλλων προστέθηκαν ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών, αισθητήρας βροχής και φωτός, Bluetooth και η Κλήση Έκτακτης Ανάγκης) είναι ένα ακόμα στοιχείο που θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς, ακόμα και αν δεν μπει στη διαδικασία να δικαιολογήσει την κατά 1.200 ευρώ υψηλότερη τιμή του αυτοκινήτου.

Πολύ σύντομα, λοιπόν, η συζήτηση περνά στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου και ειδικότερα στο νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων. Φυσικά πρόκειται για το τρικύλινδρο σύνολο που έχουμε ήδη γνωρίσει στην BMW Σειρά 2 Active Tourer και το οποίο καλείται να αντικαταστήσει το αντίστοιχης ισχύος (136 ίπποι) τετρακύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1,6 λίτρων.

Πέρα από τον πρώτο τρικύλινδρο κινητήρα στη μακρόχρονη ιστορία της, η Σειρά 3 εξακολουθεί να προσφέρεται στην έκδοση 320i EfficientDynamics με τον TwinPower Turbo κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων, ο οποίος στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 170 ίππους και συνδυάζεται κατά αποκλειστικότητα με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

Την βενζινοκίνητη γκάμα της «τριάρας» συμπληρώνουν οι δίλιτροι κινητήρες απόδοσης 184 (320i) και 252 ίππων (330i), πριν φτάσει κανείς στην εξακύλινδρη 340i των 326 ίππων.

Για εκείνους που θα επιλέξουν μια πετρελαιοκίνητη έκδοση, οι κινητήρες χωρητικότητας δύο λίτρων ξεκινούν από τους 116 ίππους (316d) και φτάνουν έως και τους 218 ίππους (325d). Έξι κυλίνδρους χωρητικότητας 2.993 κ.εκ. διαθέτουν οι κορυφαίες diesel εκδόσεις της ανανεωμένης Σειράς 3 απόδοσης 258 και 313 ίππων.

Εκκινώντας από τα 29.470 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης), η αναβαθμισμένη εκδοχή της Σειράς 3 όχι μόνο δεν έχει αμβλύνει τον οδηγοκεντρικό της προσανατολισμό αλλά αντιθέτως με αφετηρία τους, κατά κανόνα, ισχυρότερους-αποδοτικότερους κινητήρες βενζίνης και diesel έχει φροντίσει να ενισχύσει τη θέση της απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού.

Παράλληλα με την ανανεωμένη Σειρά 3, την πρώτη εμφάνισή της επί ελληνικού εδάφους πραγματοποίησε και η δεύτερη γενιά της Χ1. Το βαυαρικό crossover δεν θυμίζει σε τίποτα το πρόσφατο παρελθόν, γεγονός που δεν οφείλεται μόνο στον πλήρη ανασχεδιασμό του αμαξώματος αλλά και στη διαφοροποίηση των εξωτερικών διαστάσεων.

Βασισμένη στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα που δανείζεται από τη Σειρά 2 Active Tourer και Gran Tourer, η νέα X1 έχει περιορίσει κατά 1,5 εκατοστό το μήκος της, σε αντίθεση με το πλάτος και το ύψος του αμαξώματος που έχουν αυξηθεί.

Μεταξύ άλλων, η νέα αρχιτεκτονική της X1 έχει επιτρέψει την καλύτερη αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αύξηση του χώρου αποσκευών από τα 420 στα 505 λίτρα, την ίδια στιγμή που η απόσταση ανάμεσα στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών και τα μπροστινά καθίσματα μπορεί να φτάσει έως και τα 6,5 εκατοστά.

Κατά τ’ άλλα, τα σχεδιαστικά όπως άλλωστε και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του θαλάμου επιβατών ακολουθούν τα υψηλά στάνταρ της βαυαρικής φίρμας, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες αποστάσεις από το αμφιλεγόμενο δείγμα γραφής της πρώτης γενιάς του αυτοκινήτου.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη της νέας BMW X1, η παρουσία των τρικύλινδρων κινητήρων βενζίνης και diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρων κλέβει, όπως ήταν αναμενόμενο, την παράσταση.

Στην πρώτη περίπτωση ο βενζινοκινητήρας των 1.499 κ.εκ. αποδίδει 136 ίππους και 220 Nm ροπής, τα οποία καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων.

Στην αποδοτικότητα, η οποία περιγράφεται από τη μέση κατανάλωση των 3,9 λίτρων καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, επενδύει η πετρελαιοκίνητη και αποκλειστικά δικίνητη έκδοση των 1.496 κ.εκ., η απόδοση της οποίας φτάνει τους 116 ίππους και τα 270 Nm ροπής.

Δίλιτροι κινητήρες βενζίνης και diesel με ισχύ από 150 έως και 231 ίππους δίνουν τη συνέχεια, φέρνοντας μαζί τους τόσο το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης xDrive όσο και το εξαιρετικό, σε όλα τα επίπεδα, αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

Στη χώρα μας, η διάθεση των τρικύλινδρων εκδόσεων πρόκειται να ξεκινήσει τον Νοέμβριο. Μέχρι τότε εκδόσεις, όπως η xDrive 20d με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, τους 190 ίππους και τα 400 Nm ροπής, φροντίζουν ώστε η X1 να διεκδικεί εκ νέου τον τίτλο του κορυφαίου crossover στην κλάση της.

auto.in.gr

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024