Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Toyota RAV4 Hybrid 2016: Ισχύς εν τη ενώσει

Toyota RAV4 Hybrid 2016: Ισχύς εν τη ενώσει

Ένα από τα δημοφιλέστερα SUV της ευρωπαϊκής αγοράς «μπολιάζεται» με την υβριδική τεχνολογία της Toyota, αποκτώντας στην ανανεωμένη εκδοχή του μοναδικά, για την κατηγορία του, χαρακτηριστικά.

Γιάννης Αδάναλης

Η χρονιά που αφήσαμε πίσω μας ήταν με διαφορά η καλύτερη στην εικοσαετή ιστορία του Toyota RAV4. Ο λόγος, λοιπόν, για τον οποίο η ιαπωνική φίρμα επέλεξε να αναβαθμίσει τις προδιαγραφές του δημοφιλούς SUV μόλις τρία χρόνια μετά την έλευση της τέταρτης κατά σειρά γενιάς του δεν προκύπτει από τα νούμερα των πωλήσεών του.

Θετικό το 2015 ήταν το πρόσημο (+17%) και για τις πωλήσεις των υβριδικών Toyota, υπογραμμίζοντας τον ηγετικό ρόλο της ιαπωνικής φίρμας στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Ο παραπάνω συσχετισμός μόνο τυχαίος δεν είναι καθώς το RAV4 αποτελεί την τελευταία χρονικά προσθήκη στην όλο και πιο πλούσια γκάμα υβριδικών προτάσεων της Toyota.

Ακολουθώντας το πρόσφατο παράδειγμα του «αδερφού» Lexus NX 300h, τo RAV4 αποκτά, λοιπόν, μια ακόμα έκδοση
και η Toyota -σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την εμφάνιση του Prius- το πρώτο υβριδικό SUV στην ιστορία της.

Ωστόσο, το υβριδικό σύνολο που συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,5 λίτρων με ένα ή ακόμα και δύο ηλεκτρικά μοτέρ (τετρακίνητη έκδοση) δεν αποτελεί το μοναδικό καλό νέο της ημέρας.

Οι απόλυτα πετυχημένες σχεδιαστικές παρεμβάσεις στις επιφάνειες του αμαξώματος έχουν προσδώσει στο ανανεωμένο RAV4 ένα αναμφίβολα δυναμικότερο προσανατολισμό χωρίς παρόλα αυτά να έχουν αλλοιώσει το εύπεπτο και ευρέως αποδεκτό σχεδιαστικό προφίλ του.

Οι μεγαλύτερες σε αριθμό και έκταση αλλαγές παρατηρούνται στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος, καθώς ο νέος προφυλακτήρας και οι επίσης νέοι προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED δεν θυμίζουν σε τίποτα το πρόσφατο παρελθόν.

Αντιθέτως, ο ανασχεδιασμός των πίσω φωτιστικών σωμάτων, της πέμπτης πόρτας και του πίσω προφυλακτήρα έχει αποφύγει τους νεωτερισμούς,

Η ενσωμάτωση νέων εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας, η βελτίωση της ηχομόνωσης και της αντιληπτής ποιότητας φροντίζουν ώστε ο θάλαμος επιβατών να αποκτήσει τις απαραίτητες αποστάσεις από την υπό αντικατάσταση έκδοση του ιαπωνικού SUV.

Η έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Touch2 και οι εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας που διαμορφώνουν το αναβαθμισμένο Τoyota SafetySense είναι μάλλον αρκετές για να προσαρμόσουν τον εξοπλισμό στα σημερινά δεδομένα.

Χαρακτηριστικά που δεν σου επιτρέπουν να αμφισβητήσεις την ποιότητα της κατασκευής του αλλά ούτε και να αναδείξεις τις σχέσεις συγγένειας με το πολυτελέστερο Lexus NX συμπληρώνουν την εικόνα του πληθωρικού, σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, θαλάμου επιβατών.

Μιλώντας για το πρώτο υβριδικό SUV στην ιστορία της Toyota, η απόφαση των Ιαπώνων να διαθέσουν μόνον τη συγκεκριμένη έκδοση κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του ανανεωμένου RAV4 φαντάζει μάλλον δικαιολογημένη.

Πρόκειται άλλωστε για την ισχυρότερη στην ευρωπαϊκή γκάμα του αυτοκινήτου, την αποδοτικότερη και σύμφωνα με τις προβλέψεις των ανθρώπων της ιαπωνικής φίρμας εκείνει που πολύ σύντομα πρόκειται να διεκδικήσει τον τίτλο της δημοφιλέστερης.

Μπορεί ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 2,5 λίτρων να αποτελεί φόβητρο –φορολογικό ή μη- για μια αγορά όπως η ελληνική, ωστόσο, η συνδυαστική λειτουργία του με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ μόνο… φόβο δεν μπορεί να προκαλέσει.

Παρά τους 197 ίππους και τα ενθαρρυντικά νούμερα των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα), από την πρώτη στιγμή γίνεται αντιληπτό πως ο σκοπός της υβριδικής εκδοχής του RAV4 είναι να προσφέρει μια… stress free εμπειρία οδήγησης.

Στο πλευρό του υβριδικού συνόλου για μια ακόμα φορά στέκεται ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, το οποίο ωστόσο διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία με έξι προεπιλεγμένες σχέσεις μετάδοσης.

Στην περίπτωσης της δικίνητης υβριδικής έκδοσης το έργο του θερμικού κινητήρα υποστηρίζει ένας και μόνο ηλεκτροκινήτηρας που τοποθετείται στο μπροστινό τμήμα και αποδίδει 105 kW.

Ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 50 kW που αναλαμβάνει την κίνηση του πίσω άξονα εξοπλίζει τις τετρακίνητες εκδόσεις του υβριδικού RAV4 υποκαθιστώντας τα μηχανικά μέρη που υπό κανονικές θα φρόντιζαν ώστε μέρος της παραγόμενης ροπής να καταλήγει στους πίσω τροχούς.

Όπως είναι φυσικό, βέβαια, το σύστημα τετρακίνησης, που η Toyota ονομάζει E-Four, δεν είναι εκείνο που θα μπορούσε να εξασφαλίσει θεαματικές εκτός δρόμου δυνατότητες, παρά μόνο την ασφαλή κίνηση του αυτοκινήτου σε τερέν με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης.

Ακόμα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένου RAV4, τα οποία έχουν τονωθεί από την ενίσχυση της ακαμψίας του πλαισίου και τις νέες ρυθμίσεις σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, μπορεί κάλλιστα να ισχυριστεί κανείς πως στην υβριδική έκδοση περνούν σε δεύτερη μοίρα για χάρη της αποδοτικότητας, η οποία περιγράφεται από το γεγονός ότι η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν υπερβαίνει τα 4,9 λίτρα/100 χλμ.

Πέρα από το υβριδικό σύνολο, το ανανεωμένο RAV4 διαθέτει δύο συμβατικότερες εκδόσεις. Η πρώτη και αποκλειστικά τετρακίνητη εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,0 λίτρων και απόδοσης 151 ίππων, ενώ η δεύτερη, αποκλειστικά δικίνητη και σαφώς πιο ενδιαφέρουσα, με έναν επίσης δίλιτρο κινητήρα diesel που φέρει την υπογραφή του BMW Group και αποδίδει 143 ίππους.

Το ανανεωμένο Toyota RAV4 διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά σε τιμές που ξεκινούν από τα 33.470 ευρώ για την υβριδική έκδοση, τα 24.871 ευρώ για τη βενζινοκίνητη έκδοση και τα 25.363 ευρώ για την έκδοση diesel.

ΤοToyotaRAV4 Hybrid 2016με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,605/ 1,845 / 1,675

Μεταξόνιο(μέτρα):2,660

Iσχύς(Ίπποι):197

Βάρος(κιλά):Aπό 1.690

Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :4,9

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):115

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):8,3

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):180

Τιμή: 33.470 ευρώ

auto.in.gr

Sports in

Μπακς: Παραμένει εκτός ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, χάνει και το Game 3 με τους Πέισερς

Χωρίς τον Γιάννη Αντετοκούνμπο θα αγωνιστούν οι Μπακς κόντρα στους Πέισερς, στο τρίτο ματς της σειράς των Play-offs, όπως ανακοίνωσαν επίσημα τα «Ελάφια»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024