Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Audi A4 2016: Η χρυσή τομή

Audi A4 2016: Η χρυσή τομή

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις, εμφανώς ποιοτικότερο και αναμφίβολα πιο αποδοτικό, το νέο Audi A4 συνδυάζει στη σωστή αναλογία χαρακτηριστικά που του εξασφαλίζουν τον τίτλο του premium.

Σαράντα πέντε χρόνια μετά την παραγωγή του πρώτου Audi 80, η παρουσία της γερμανικής φίρμας στην κατηγορία των premium sedans δεν θα μπορούσε να τεθεί υπό αμφισβήτηση.

Αμφισβήτηση, άλλωστε, δεν χωρά και το γεγονός ότι το ολοκαίνουργιο A4 «κουβαλά» περισσότερη… εξέλιξη από εκείνη που οι μεταλλικές επιφάνειές του καταφέρνουν να περιγράψουν.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων αποτελεί την πρώτη σαφή ένδειξη ότι έχεις να κάνεις με ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο και όχι με την αναδιατύπωση της ήδη γνωστής-πετυχημένης συνταγής.

Μετά το επιβλητικών διαστάσεων και προδιαγραφών Q7, το A4 του 2016 γίνεται το δεύτερο μοντέλο της Audi που «πατάει» στην πλατφόρμα MLB Evo, εξαργυρώνοντας τα οφέλη που προκύπτουν από την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας.

Παρά το μεγαλύτερο, κατά 2,5 εκατοστά, μήκος και την αύξηση του πλάτους, το γερμανικό sedan έχει απολέσει ως και 120 κιλά περιττού βάρους, γεγονός που το καθιστά την ελαφρύτερη πρόταση της κατηγορίας του.

Άξιες αναφοράς είναι και οι αεροδυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου, οι οποίες εκτός των άλλων αποτελούν ένα εξαιρετικό άλλοθι για την ατολμία που μοιάζει να έδειξαν οι σχεδιαστές του.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι από τη θέση του οδηγού τα πράγματα δείχνουν σαφώς καλύτερα, για την ακρίβεια πιο εντυπωσιακά. Δεν είναι μόνο η αναμενόμενα υψηλή ποιότητα κατασκευής που εξασφαλίζει τις απαραίτητες αποστάσεις από τις προτάσεις του εσωτερικού ή μη ανταγωνισμού αλλά και η τεχνολογία που επιτρέπει στο νέο Audi Α4 να δικαιολογήσει και με το παραπάνω τον τίτλο του… νέου.

Μπορεί το Virtual Cockpit να μην ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου παρόλα αυτά δείχνει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του. Πρόκειται για την έγχρωμη οθόνη των 12,1 ιντσών που αντικαθιστά τις αναλογικές ενδείξεις του «συμβατικού» πίνακα οργάνων, ξεχωρίζοντας με το πλήθος των πληροφοριών που είναι ικανή να φιλοξενήσει και τις δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει.

Μικρότερη σε μέγεθος αλλά εξίσου ευκρινής είναι η οθόνη που συναντάς στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Εκεί προβάλονται οι ενδείξεις του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, τα χειριστήρια του οποίου βρίσκονται αρκετά χαμηλότερα, σε απόσταση αναπνοής από τον επιλογέα των ταχυτήτων.

Είναι μάλλον απίθανο να συγκρατήσει κανείς το σύνολο των εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας με τις οποίες μπορεί να εξοπλιστεί το νέο Audi A4. Παρόλα αυτά αξίζει να σημειωθεί πως το πολύτιμο σύστημα αυτόνομης πέδησης αποτελεί, ανεξαρτήτως έκδοσης, κομμάτι του βασικού εξοπλισμού.

Ξεχωριστή σημασία για το Αudi A4 γενικότερα και για την πορεία του στην ελληνική αγορά ειδικότερα, έχει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1,4 λίτρων.

Δεν πρόκειται μόνο για το μικρότερο, σε χωρητικότητα, μοτέρ που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα στη γερμανική πρόταση, αλλά και για τον κινητήρα που διαμορφώνει την πιο προσιτή-ταιριαστή στην ελληνική πραγματικότητα έκδοση.

Αποδίδοντας 150 ίππους και 250 Nm ροπής, συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με ημι-αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Οι επιδόσεις και στις δύο περιπτώσεις κρίνονται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές, αν και στην περίπτωση του πυκνότερου σε κλιμάκωση S tronic, η υστέρηση που το συγκεκριμένο σύνολο παρουσιάζει κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. περιορίζεται αισθητά.

Πληθωρικότερη είναι η παρουσία-απόδοση του δίλιτρου κινητήρα diesel, καθώς με τους 150 ίππους και πολύ περισσότερο με τα 320 Nm ροπής κινεί με μεγαλύτερη ευκολία τα περίπου 1.400 κιλά του δημοφιλούς Audi. Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου υποχωρεί, ανάλογα με τον πρόσθετο εξοπλισμό, ακόμα και κάτω από τα 4,0 λίτρα/100 χλμ.

Πέρα από τη δεδομένη αποδοτικότητα των εκδόσεων του, το νέο Audi A4 ξεχωρίζει και για την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει στους επιβάτες του. Η ανασχεδιασμένη ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, είτε κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη είτε καλύπτεις μεγαλύτερες αποστάσεις μακριά από αυτήν. Η εικόνα δεν αλλάζει ούτε στο επαρχιακό δίκτυο, όπου το γερμανικό sedan ελέγχει με μαεστρία το βάρος του.

Σε αντίθεση με την ανάρτηση, η οποία προαιρετικά διατίθεται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, περιθώρια βελτίωσης διαθέτει το νέο, μεταβλητού λόγου και υποβοήθησης, σύστημα διεύθυνσης.

Μάλιστα, σε εκείνες τις εκδόσεις από τον βασικό εξοπλισμό των οποίων λείπει το Drive Select και μαζί με αυτό η δυνατότητα επιλογής οδηγικού προφίλ, οι πληροφορίες που καταλήγουν στα χέρια σου δεν αρκούν ώστε να υποστηρίξουν έναν σαφώς πιο γρήγορο και πιο απαιτητικό ρυθμό.

Το Audi A4 αναζητά εκ νέου την ιδανική δοσολογία ανάμεσα στην άνεση που οφείλει να προσφέρει ένα premium sedan και στα δυναμικά χαρακτηριστικά που αναζητά το δίχως καμία αμφιβολία απαιτητικό κοινό του, επιτυγχάνοντας στη σωστή έκδοση και με τον σωστό εξοπλισμό την απόλυτη ισορροπία.

Το νέοAudi A4με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,726/ 1,842 / 1,427

Μεταξόνιο(μέτρα):2,726

Κινητήρας(κ.εκ.): 1.395 (1.4 TSI), 1.984 (2.0 TSI quattro S tronic), 1.968 (2.0 TDI), 1.968 (2.0 TDI)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):150/5.000 (1.4 TSI), 252/5.000 (2.0 TSI quattro S tronic), 150/3.250 (2.0 TDI), 190/3.800 (2.0 TDI)

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):250/1.500 (1.4 TSI), 370/1.600 (2.0 TSI quattro S tronic), 320/1.500 (2.0 TDI), 400/1.750 (2.0 TDI)

Βάρος(κιλά):Aπό 1.320

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :5,2 (1.4 TSI), 5,7 (2.0 TSI quattro S tronic), 3,8 (2.0 TDI), 4,3 (2.0 TDI)

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):123 (1.4 TSI), 129 (2.0 TSI quattro S tronic), 99 (2.0 TDI), 111 (2.0 TDI)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):8,7 (1.4 TSI), 6,3 (2.0 TSI quattro S tronic), 7,7 (2.0 TDI)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):210 (1.4 TSI), 250 (2.0 TSI quattro S tronic), 221 (2.0 TDI), 240 (2.0 TDI)

Τιμή (ευρώ): 32.500 (1.4 TSI), 51.200 (2.0 TSI quattro S tronic), 41.400 (2.0 TDI), 44.600 (2.0 TDI) – χωρίς όφελος απόσυρσης

auto.in.gr

Sports in

Η Φενέρμπαχτσε σκέφτεται να αποχωρήσει από το πρωτάθλημα Τουρκίας

Η Φενέρμπαχτσε συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο και εξετάζει το ενδεχόμενο αποχώρησης από το πρωτάθλημα, μετά τα επεισόδια στην Τραπεζούντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024