Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
VW e-Mobility: Ημέρες ηλεκτροκίνησης

VW e-Mobility: Ημέρες ηλεκτροκίνησης

Η VW ξεδιπλώνει την γκάμα των ηλεκτροκίνητων προτάσεων της στην ελληνική αγορά υποδεχόμενη το πολυαναμενόμενο eGolf καθώς και την plug-in υβριδική εκδοχή του Passat.

Γιάννης Αδάναλης

Την περασμένη χρονιά οι ηλεκτροκίνητες προτάσεις που διατέθηκαν στην ελληνική αγορά, συμπεριλαμβανόμενων και των plug-in υβριδικών, ήταν μόλις 67. Πέρα από απογοητευτικός, ο διψήφιος αριθμός των κατά συνθήκη φιλικότερων προς το περιβάλλον τετράτροχων είναι και απολύτως αντιπροσωπευτικός των συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας. Η ανυπαρξία κινήτρων και η απουσία της απαραίτητης υποδομής έχουν αφήσει προτάσεις όπως το VW Golf GTE και το e-up! στο περιθώριο.

Μιλώντας για την Volkswagen, η άφιξη του ηλεκτροκίνητου Golf καθώς και της plug-in υβριδικής έκδοσης του μεγαλύτερου σε διαστάσεις Passat, διαμορφώνει μια πλήρη γκάμα… εξηλεκτρισμένων προτάσεων.

Δίχως αμφιβολία το μεγάλο νέο έχει να κάνει με την άφιξη του e-Golf, ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου hatchback η συμβατική εκδοχή του οποίου αποτελεί με διαφορά τη δημοφιλέστερη πρόταση στη γηραιά ήπειρο.

Το e-Golf διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο κινεί του μπροστινούς τροχούς αποδίδοντας 115 ίππους και 270 Nm ροπής. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χιλιόμετρα/ώρα.

Σαφώς πιο κρίσιμοι είναι οι αριθμοί που σχετίζονται με την αυτονομία του αυτοκινήτου. Οι βάρους 318 κιλών μπαταρίες ιόντων λιθίου επιτρέπουν στο μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback να καλύπτει ως και 190 χιλιόμετρα, την ίδια στιγμή που για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται από 8 ώρες (μέσω του προαιρετικά διαθέσιμου Wallbox) ως και 13 ώρες (μέσω του οικιακού δικτύου παροχής ηλεκτρικής ενέργειας).

Η πρώτη συνάντηση με το VW e-Golf δεν κρύβει εκπλήξεις. Οι σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου δεν λείπουν, ωστόσο, περιορίζονται σε δευτερεύοντα τμήματα του αμαξώματος.

Οι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αποτελούν ένα ακόμα «σημάδι» που μαρτυρά την ιδιαιτερότητα των τεχνικών προδιαγραφών του e-Golf. Άλλωστε δεν είναι μόνο οι τροχοί που συμβάλλουν στον περιορισμό της αεροδυναμικής αντίστασης. Ανάλογες παρεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε πολλά σημεία του αμαξώματος, ακόμα και στο δάπεδο, οδηγώντας στη μείωση κατά 10% του περίφημου συντελεστή οπισθέλκουσας.

Οι προβολείς LED αποτελούν μια εξαιρετική αφορμή για να αναφερθεί κανείς στην πληθώρα των εξοπλιστικών στοιχείων που συνοδεύουν το ηλεκτροκίνητο Golf. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών και το ενσωματωμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.

Το «DiscoverPro», όπως το ονομάζει η VW, είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, φιλοξενώντας ενδείξεις-πληροφορίες που σχετίζονται είτε με την αυτονομία-εμβέλεια του αυτοκινήτου είτε με τη ροή της ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι διαφοροποιημένες ενδείξεις του πίνακα οργάνων -τη θέση του στροφόμετρου έχει πάρει ένας αναλογικός δείκτης που απεικονίζει την ισχύ που απαιτείται εκείνη τη χρονική στιγμή από τον κινητήρα ή την ενέργεια που ανακτάται- και χαρκακτηριστικά όπως οι μπλε ραφές σε καθίσματα και τιμόνι ή ακόμα και ο μικρότερος κατά 40 λίτρα χώρος αποσκευών, συμπληρώνουν τον κατάλογο με τις ιδιαιτερότητες που έχει να παρουσιάσει το εσωτερικό του e-Golf.

Περνώντας από τη θεωρία στην πράξη, η απουσία θορύβου είναι το πρώτο πράγμα που κάνει το λευκό e-Golf να διαφοροποιείται από τις εκδόσεις του αυτοκινήτου που κινούνται ανάμεσά μας.

Ένα ακόμα συμπέρασμα το οποίο προέκυψε από τη σύντομη επαφή μας με το e-Golf έχει να κάνει με την ικανότητα της ανάρτησης να διαχειρίζεται το επιπλέον βάρος των συσσωρευτών.

Ακόμα και στην ελληνική άσφαλτο, τα 1.585 κιλά της γερμανικής πρότασης δεν δείχνουν ικανά να αμφισβητήσουν την ικανότητά της να προσφέρει άνεση υψηλότατου επιπέδου, αποσβένοντας το σύνολο των κακοτεχνιών του οδοστρώματος.

Συμπερασμάτων συνέχεια, με το ηλεκτρικό μοτέρ των 115 ίππων και των 270 Nm να δείχνει από νωρίς τα… δόντια του, ακόμα και μετά την επιλογή του «φιλικότερου», ως προς την κατανάλωση ενέργειας και την αυτονομία, προγράμματος οδήγησης.

Πέρα από το “Driving Mode”, o οδηγός έχει μια ακόμα επιλογή στη διάθεσή του. Με τον επιλογέα στη θέση D, η ανάκτηση της κινητικής ενέργειας πραγματοποιείται μόνο και όταν θα πατηθεί το πεντάλ του φρένου. Αντιθέτως, στις θέσεις D1, D2 και D3 η διαδικασία της ανάκτησης της κινητικής ενέργειας ξεκινά από τη στιγμή που οδηγός θα απομακρύνει το πόδι του από το γκάζι.

Η ένταση του συγκεκριμένου φαινομένου κλιμακώνεται, περνώντας από το D1 στο D2 και πριν καταλήξει κανείς στο D3 και παράλληλα επεκτείνει την αυτονομία του αυτοκινήτου.

Αυτονομία που στην περίπτωση του Passat GTE δεν αποτελεί μέτρο σύγκρισης. Ναι μεν το μεσαίων διαστάσεων VW απέκτησε μια διαφορετική σχέση με τις πρίζες, στις οποίες μπορείς να αναθέσεις τη φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου, ωστόσο, η παρουσία του υπερτροφοδοτούμενου TSΙ κινητήρα των 1,4 λίτρων εξασφαλίζει τη δυνατότητα να καλύπτεις αποστάσεις χωρίς ουσιαστικούς περιορισμούς.

Το Passat GTE εφοδιάζεται με το γνώριμο, από την αντίστοιχη έκδοση του Golf, υβριδικό σύνολο, η συνδυαστική απόδοση του οποίου αυξήθηκε κατά 14 ίππους ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός μεγαλύτερου-βαρύτερου αμαξώματος.

Αναλυτικότερα, η plug-in υβριδική έκδοση του Passat συνδυάζει τη λειτουργία του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης με εκείνη ενός ηλεκτρικού μοτέρ. Συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις δύο μονάδες ισχύος αποτελεί το εξατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο εκτός των άλλων καλείται να διαχειριστεί τους 218 ίππους της μέγιστης συνδυαστικής ισχύος και τα 400 Nm ροπής.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα) δικαιολογούν και με το παραπάνω τον τίτλο του GT, όταν τα 50 χιλιόμετρα της «ηλεκτρικής» αυτονομίας δεν σου αφήνουν τα περιθώρια να αμφιβάλεις για την παρουσία του «Ε».

Η αλήθεια είναι πως το Passat GTE ανταποκρίνεται με την ίδια ευκολία σε δύο φαινομενικά αντιφατικούς ρόλους. Στο E-Mode συμπεριφέρεται ως μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση που σε τοπικό τουλάχιστον επίπεδο δεν παράγει ρύπους.

Στο GTE-Mode προτεραιότητα έχουν οι επιδόσεις, στο Hybrid-Mode η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου εξασφαλίζει τον αποδοτικότερο συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα, ενώ στο Battery Charge, μέρος της ενέργειας που παράγει ο θερμικός κινητήρας αξιοποιείται ώστε να πραγματοποιείται η φόρτιση των μπαταριών.

Όπως και στην περίπτωση του Golf GTE, έτσι και στο Passat ο εξοπλισμός ακολουθεί τις ιδιαιτερότητες ενός αυτοκινήτου που μπορεί να καλύπτει αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και οι εξειδικευμένες ενδείξεις του αρκούν ώστε να σε βάλουν στο κλίμα, με την κεντρικά τοποθετημένη ψηφιακή οθόνη των 6,5 ιντσών να προσφέρει μια εξίσου… κατατοπιστική εικόνα για τη λειτουργία του plug-in υβριδικού συνόλου και των υπηρεσιών-εφαρμογών που το πλαισιώνουν.

Στην ελληνική αγορά η φθηνότερη ηλεκτροκίνητη πρόταση της VW ήταν και παραμένει το e-up! κοστίζοντας 28.000 ευρώ. Για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο e-Golf απαιτούνται 38.900 ευρώ, ενώ κατά 950 ευρώ φθηνότερη, αλλά με υποδεέστερο εξοπλισμό, είναι η plug-in υβριδική έκδοση του αυτοκινήτου. Τέλος, από τα 52.000 ευρώ ξεκινά το αντίστοιχων προδιαγραφών Passat GTE, με την έκδοση Variant να είναι κατά 1.400 ευρώ ακριβότερη.

auto.in.gr

Sports in

Άρης – Ολυμπιακός 1-1: Ο Ολυμπιακός μπορούσε, ο διαιτητής δεν ήθελε

«Χειρουργείο» του Ολυμπιακού στο Κλεάνθης Βικελίδης, με τον διαιτητή να σταματάει με το έτσι θέλω τους Ερυθρόλευκους.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024