Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Suzuki Baleno 2016: Δεύτερη ευκαιρία

Suzuki Baleno 2016: Δεύτερη ευκαιρία

Το Baleno επιστρέφει στις προθήκες της Suzuki, διεκδικώντας χάρη στις ανταγωνιστικές προδιαγραφές του και το προσιτό προφίλ, μια θέση ανάμεσα στις εμπορικότερες προτάσεις της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.  

Γιάννης Αδάναλης

Το πέρασμά του από την ευρωπαϊκή αγορά υπήρξε σύντομο (1995-2002) αν και κατά γενική ομολογία επιτυχημένο. Πλαισιώνοντας ως ένα μεγαλύτερων διαστάσεων hatchback το καταξιωμένο Swift, το άσημο εκείνη την εποχή Baleno σύντομα απέκτησε δύο ακόμα τύπους αμαξώματος (sedan και station wagon) και αυτομάτως τον τίτλο του «οικογενειακού» στην τότε γκάμα της Suzuki.

Σχεδόν δεκαπέντε χρόνια μετά τον άδοξο τερματισμό της εμπορικής πορείας του, το Baleno επιστρέφει με παρόμοια αποστολή, καθώς πέρα από τον καμπυλόγραμμο σχεδιασμό των μεταλλικών επιφανειών του πεντάθυρου κατά αποκλειστικότητα αμαξώματός του, μπορείς και πάλι να επικαλεστείς τις αισθητά μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του ώστε να τραβήξεις τις απαραίτητες διαχωριστικές γραμμές από ό,τι έχει να παρουσιάσει μέχρι σήμερα η τρίτη κατά σειρά γενιά του Swift.

Ξεδιπλώνοντας τις προδιαγραφές του νέου Baleno, πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεσαι πως η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει βασιστεί το ιαπωνικό supermini είναι εκείνη που επί της ουσίας ορίζει την τύχη του.

Το χαμηλότερο βάρος και η ενισχυμένη ακαμψία συνιστούν τα βασικά χαρακτηριστικά της, τα οποία στην πράξη μεταφράζονται σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα και σε δεξιότητες που υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις σου από ένα αυτοκίνητο πόλης.

Με χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 355 λίτρα, το Baleno θέτει τον πήχη στην κατηγορία των… μεγάλων μικρών, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το μήκος των 3,99 μέτρων.

Επαρκείς είναι και οι χώροι στον θάλαμο επιβατών, όπου η πληρότητα του εξοπλισμού καλείται να αντισταθμίσει το έλλειμμα ποιότητας που παρουσιάζουν οι συνθετικές επιφάνειες στο ταμπλό.

Μένοντας στα στοιχεία του εξοπλισμού, αξίζει να σημειωθεί πως το Baleno προσφέρει, έστω και προαιρετικά, ό,τι θα μπορούσε κανείς να ζητήσει από προτάσεις ανώτερων κατηγοριών. Είτε αυτό λέγεται σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής και εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας είτε σύστημα αποφυγής συγκρούσεων και ενεργό cruise control.

Εξίσου κρίσιμη για την εμπορική πορεία του αυτοκινήτου είναι και η παρουσία ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου και απόδοσης 112 ίππων.

Πρόκειται για το ισχυρότερο σύνολο της νεοσύστατης γκάμας του ιαπωνικού hatchback και δίχως αμφιβολία για εκείνο που κινεί με τη μεγαλύτερη ευκολία τα 980 κιλά του.

Χάρη στην προθυμία που δείχνει από χαμηλά και τη γραμμική του απόδοση, ξεπερνά την αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, συνδυάζοντας ανταγωνιστικές επιδόσεις και αξιοσημείωτα χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις.

Άλλωστε στην περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου ποντάρει τόσο η ατμοσφαιρική έκδοση βενζίνης των 1,2 λίτρων, που εκτός των άλλων είναι και η πιο προσιτή, όσο και η έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύνολο της Suzuki.

Στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τη βελτιωμένη εκδοχή του τετρακύλινδρου κινητήρα που τοποθετείται στο Swift και αποδίδει 90 ίππους. Ο 1.2 DUALJET, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, διαθέτει δύο μπεκ ψεκασμού σε κάθε θάλαμο καύσης, καταναλώνει σε μικτές συνθήκες μόλις 4,0 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. και συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων είτε με αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Σε ό,τι αφορά στο υβριδικό σύνολο της Suzuki, μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια που αντλεί την απαιτούμενη ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου αναλαμβάνει την υποβοήθηση του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1,2 λίτρων, εξασφαλίζοντας την περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμου σε αστικές συνθήκες κίνησης. Η ισχύς του υβριδικού συνόλου όπως άλλωστε και οι επιδόσεις που αυτό προσφέρει διατηρούνται στα επίπεδα της «συμβατικής» έκδοσης DUALJET.

Σβέλτο με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 998 κ.εκ. και σε κάθε περίπτωση ευέλικτο και φιλικό προς τον μέσο χρήστη, το νέο Baleno ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ελληνικής ασφάλτου, δίνοντας με τις «μαλακές» ρυθμίσεις των αναρτήσεών του προτεραιότητα στην άνεση

Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές που κρύβει στο εσωτερικό του, η πληρότητα του εξοπλισμού καθώς και η αποδοτικότητα των κινητήριων συνόλων αποτελούν τα βασικά προτερήματά του απέναντι στους ουκ ολίγους ανταγωνιστές που καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει.

Με τιμή εκκίνησης τα 11.340 ευρώ και τη μακράν πιο ενδιαφέρουσα υπετροφοδουτούμενη έκδοση να προσφέρεται έναντι 12.660 ευρώ αποτελεί μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική για τους θιασώτες της ιαπωνικής σχολής.

auto.in.gr

Sports in

Έτοιμος (και) για το Διηπειρωτικό ο Ολυμπιακός!

Αν η Κ19 των «ερυθρολεύκων» κατακτήσει του Τσάμπιονς Λιγκ Νέων θα παίξει στον τελικό του Ιντερκοντινεντάλ κόντρα στη Φλαμένγκο για το Παγκόσμιο Στέμμα!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024