Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Fiat 124 Spider: Ραντεβού με την ιστορία

Fiat 124 Spider: Ραντεβού με την ιστορία

Σχεδόν πενήντα χρόνια μετά τη δημιουργία του θρυλικού 124 Spider, η Fiat περνά στην παραγωγή ένα αυθεντικό roadster αξιοποιώντας όχι μόνο το όνομα αλλά και τη χάρη του εμβληματικού τετράτροχου.

Γιάννης Αδάναλης

Ήταν Σεπτέμβριος του 1995 όταν η Fiat περνούσε στην παραγωγή ένα roadster με μήκος που δεν ξεπερνούσε τα 4 μέτρα και προδιαγραφές που μπορεί να μην αποτελούσαν φόβητρο για τον ανταγωνισμό του, ωστόσο, ήταν αρκετές για να υποστηρίξουν ένα πολύ συγκεκριμένο προφίλ.

Βασισμένη στο δάπεδο της πρώτης γενιάς του Punto, η «μικρή βάρκα» της Fiat ή αν προτιμάτε η Barchetta έμεινε στην παραγωγή δέκα ολόκληρα χρόνια αποτελώντας ουσιαστικά το τελευταίο σύγχρονο roadster της ιταλικής φίρμας.

Το τελευταίο μέχρι το σημερινό, καθώς εν έτει 2016 η Fiat αποφάσισε να αναβιώσει έναν ακόμα θρύλο της πλούσιας ιστορίας της, επαναφέροντας στο προσκήνιο της επικαιρότητας όχι μόνο το όνομα ενός εκ των πλέον επιτυχημένων και μακριβιότερων roadster της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και τα βασικά στοιχεία του αρχέγονου DNA του.

Μπορεί πίσω από τις καλοσχεδιασμένες μεταλλικές επιφάνειες που επιμελήθηκε το Fiat Style Centre να βρίσκεται ένα πλαίσιο που φέρει την υπογραφή της Mazda, μπορεί τα περισσότερα από τα μηχανικά μέρη να μην έχουν εξελιχθεί από χέρια Ιταλών, ωστόσο, αυτό ελάχιστα μειώνει την αξία της συνολικής προσπάθειας.

Το αντίθετο μάλιστα, καθώς ένα σχήμα που χωρίς να είναι ρετρό καταφέρνει να ξυπνά μνήμες από το ένδοξο παρελθόν συνδυάζεται με ένα εξαιρετικά ικανό πλαίσιο που εστιάζει στην ουσία και όχι στο θέαμα.

Το χαμηλό βαρος, το οποίο μετά βίας υπερβαίνει τα 1.000 κιλά, η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, το εξαιρετικό μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και φυσικά οι 140 υπερτροφοδοτούμενοι ίπποι σε συνδυασμό με τα 240 Nm ροπής του «made in Italy» 1400άρη κινητήρα, δημιουργούν μια πρόταση ικανή να σηκώσει το «ειδικό» βάρος του ονόματός της.

Ο λιτός διάκοσμος του εσωτερικού που εν μέρει οφείλεται και στην πολύ διαφορετική προσέγγιση των Ιαπώνων, καθώς και οι όποιοι χωροταξικοί συμβιβασμοί προκύπτουν από το γεγονός ότι ως ένα αυθεντικό πισωκίνητο roadster o χώρος για επιβάτες και αποσκευές δεν ανήκει ανάμεσα στις προτεραιότητες του, πολύ γρήγορα περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Μια αρκετά μεγάλη επιφάνεια του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες υλικό, μια ψηφιακή οθόνη μεγέθους 7 ιντσών δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα, με τα χειριστήρια του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ωστόσο να βρίσκονται πολύ χαμηλότερα, συμπληρώνοντας μαζί με τον επιλογέα των ταχυτήτων και το χειρόφρενο τα κενά στο τούνελ μετάδοσης.

Μην μπείτε στον κόπο να αναζητήσετε τον διακόπτη που θέτει σε λειτουργία τον ηλεκτρικό μηχανισμό αναδίπλωσης της υφασμάτινης οροφής γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει τέτοιος.

Το άνοιγμα και το κλείσιμο της οροφής γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο. Τον σωστό τρόπο για ένα roadster που δεν θέλει να καταλήξει στο τέλος της ημέρας με παραπανίσια κιλά και νωθρές επιδόσεις.

Σύμφωνα με την ιταλική φίρμα η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,5 δευτερόλεπτα, τιμή που αν μη τι άλλον είναι αρκετή για να περιγράψει τη «σπιρτάδα» του 124 Spider στην άσφαλτο.

Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις δουλεύουν σωστά ακόμα και σε μέτριας ποιότητας οδοστρώμα, το πλαίσιο δεν πρόκειται να σου δώσει το δικαίωμα να αμφισβητήσεις την ακαμψία του και ο πίσω άξονας τη δυνατότητα να εξαντλήσεις με την ευκολία που ενδεχομένως θα περίμενες τα περιθώρια πρόσφυση των κινητήριων τροχών.

Οι τριάντα επιπλέον ίπποι και τα 10 Nm ροπής του MultiAir κινητήρα, τα σκληρότερα ελατήρια και τα αμορτισέρ της Bilstein, τα μπροστινά δισκόφρενα της Brembo, οι ενισχυμένες αντιστρεπτικές δοκοί και το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης έρχονται να προσθέσουν στην έκδοση Abarth όσα μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι λείπουν από το συμβατικό 124 Spider.

Η αρχή γίνεται από τις παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τόσο στις επιφάνειες του αμαξώματος όσο και σε εκείνες του θαλάμου επιβατών, ώστε το ιταλικό roadster να αποκτήσει έναν διαφορετικό προσανατολισμό.

Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ο πίσω ένας άκρως επιθετικό αεροδυναμικό διαχύτη καθώς και τα ακροβολισμένα στα δύο άκρα του απολήξεις των εξατμίσεων.

Αντιστοίχως, στον θάλαμο επιβατών τα δερμάτινα καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη είναι εκείνα που αναλαμβάνουν να σε μυήσουν στον μαγικό κόσμο της Abarth, χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά πως αυτή αποτελεί και τη μοναδική παρέμβαση που έχει πραγματοποιηθεί από την ιταλική φίρμα.

Μεταξύ άλλων αποκλειστικό προνόμιο του Abarth 124 Spider αποτελεί το Drive Mode Selector που χαρίζει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο προγράμματα οδήγησης, όπως και ο χαρακτηριστικός ήχος που παράγει το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων «Record Monza».

Mε το βάρος των 1.060 κιλών να κατανέμεται ισόποσα ανάμεσα στους δύο άξονες και τους 170 ίππους του MultiAir κινητήρα της Fiat να σε οδηγούν από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα, το Abarth 124 Spider δεν είναι απλώς μια από τις ταχύτερες προτάσεις της ιταλικής φίρμας αλλά με διαφορά η απολαυστικότερη.

Στη χώρα μας το Fiat 124 Spider αναμένεται να φτάσει τον προσεχή Σεπτέμβριο με την τιμή του να ξεκινά από τα 31.000 ευρώ. Η επιβάρυνση για την έκδοση Abarth της ιταλικής πρότασης αναμένεται να ξεπεράσει τα 10.000 ευρώ, βάζοντας δύσκολα σε όσους θελήσουν να αποκτήσουν ένα ταχύτερο και αποτελεσματικότερο roadster.

Τα νέα Fiat 124 Spider και Abarth 124 Spiderμε μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,054/ 1,740 / 1,233

Μεταξόνιο(μέτρα):2,310

Κινητήρας(κ.εκ.): 1.368 κ.εκ., 1.368 κ.εκ (Abarth)

Iσχύς(Ίπποι/σ.α.λ.):140/5.000, 170/5.500 (Abarth)

Ροπή(Νm/σ.α.λ.):240/2.250, 250/2.500 (Abarth)

Βάρος(κιλά): 1.050, 1.060

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :-, 6,4(Abarth)

Εκπομπές CO2 (γραμμ./χλμ.):-, 148 (Abarth)

Επιτάχυνση(0-100χλμ./ώρα):7,5, 6,8 (Abarth)

Τελικήταχύτητα(χλμ./ώρα):215, 232 (Abarth)

auto.in.gr

Sports in

Η Φενέρμπαχτσε σκέφτεται να αποχωρήσει από το πρωτάθλημα Τουρκίας

Η Φενέρμπαχτσε συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο και εξετάζει το ενδεχόμενο αποχώρησης από το πρωτάθλημα, μετά τα επεισόδια στην Τραπεζούντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024