Οδηγούμε στην Αυστρία

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain: Με αφετηρία και προορισμό την κορυφή

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain: Με αφετηρία και προορισμό την κορυφή
Τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά γνωρίσματα της Mercedes-Benz E-Class All-Terrain επιτρέπουν ακόμα και στον απλό παρατηρητή να διακρίνει τη διαφορετικότητά της. Ανάμεσα σε αυτά τα στοιχεία μπορεί να συμπεριλάβει κανείς και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει ως τα 15,6 εκατοστά  
8 φωτογραφίες
Αν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, η επίσημη «πρώτη» της Mercedes-Benz στην ευρύτερη κατηγορία των crossovers δημιουργεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις επιτυχίας, αφήνοντας τις καλύτερες υποσχέσεις για την όποια συνέχεια. Άλλωστε με το περίφημο «αστέρι» στο ρύγχος της, η πλέον περιπετειώδης εκδοχή της E-Class είναι «καταδικασμένη» να πρωταγωνιστήσει.

Αφετηρία για την E-Class All-Terrain, αυτή είναι πλήρης ονομασία του πρώτου κλασσικού crossover στη σύγχρονη ιστορία της Μercedes-Benz, αποτέλεσε η Estate εκδοχή της γερμανικής μπερλίνας.

Ένα επιβλητικών διαστάσεων station wagon «ντύθηκε» στα χρώματα της περιπέτειας, αυξάνοντας την απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος και υιοθετώντας εκείνα τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που σου επιτρέπουν να διακρίνεις από απόσταση την ιδιαιτερότητα των προδιαγραφών του.

Η παρουσία των σκουρόχρωμων πλαστικών προστατευτικών στα εκτεθειμένα τμήματα του αμαξώματος, οι ποδιές των προφυλακτήρων, η ανασχεδιασμένη μάσκα και οι νέες ζάντες αλουμινίου προσδίδουν στην υπεράνω κάθε υποψίας E-Class Estate περισσότερη γοητεία. Περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης όταν κληθεί να κινηθεί σε απαιτητικότερα τερέν.

Πολύ σύντομα, βέβαια, αντιλαμβάνεσαι πως η προσπάθεια σχεδιαστικής διαφοροποίησης αποτελεί μόνο την αρχή. Οι Γερμανοί δεν δίστασαν να επιστρατεύσουν κάθε τεχνολογία που θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη στον οδηγό ενός crossover, συμπληρώνοντας το αποδεδειγμένης αξίας σύστημα τετρακίνησης 4ΜΑΤΙC και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων με αερανάρτηση, γνωστή και ως AIR BODY CONTROL.

Αντικαθιστώντας, λοιπόν, τα συμβατικά ελατήρια με αεροθαλάμους, όχι μόνο επέτρεψαν στην E-Class All-Terrain να αυξομειώνει την απόσταση που τη χωρίζει από το έδαφος αλλά και να προσαρμόζει, σε συνεργασία με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, τα χαρακτηριστικά απόσβεσης.

Το πολυδιαφημισμένο ground clearance φτάνει μέχρι και τα 15,6 εκατοστά, μέγεθος που υπολείπεται εκείνο των καθαρόαιμων SUV που η Mercedes-Benz διαθέτει στην γκάμα της, στην πράξη ωστόσο αποδεικνύεται αρκετό για να υποστηρίξει την κίνηση του αυτοκινήτου μακριά από την άσφαλτο.

Το All-Terrain, ένα από τα πέντε προγράμματα οδήγησης του DYNAMIC SELECT, φροντίζει σε αυτήν την περίπτωση να προσαρμόσει αναλόγως τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των σημαντικότερων υποσυστημάτων του αυτοκινήτου και να μεγιστοποιήσει, μέχρι η ταχύτητα κίνησης να υπερβεί τα 35 χλμ./ώρα, την απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος.

Καθοριστική, σε κάθε περίπτωση, είναι η συμβολή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες μεταφέρει το 55% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα.

Κομμάτι του ίδιου παζλ μπορεί να θεωρήσει κανείς και τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου να «μπλοκάρει» τον τροχό που περιστρέφεται ανεξέλεγκτα μεταφέροντας τη ροπή σε εκείνους τους τροχούς που διατηρούν επαφή με το έδαφος.

Ο πληθωρικός σε απόδοση τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.950 κ.εκ., γνωστός από τη μέχρι τώρα παρουσία του στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου, συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τις προδιαγραφές της E-Class All-Terrain.

Οι 194 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 400 Nm ροπής υπογραμμίζουν τις ικανότητες του γερμανικού συνόλου, φροντίζοντας να κρύψουν το πραγματικό του μέγεθος και το εξίσου επιβλητικό βάρος.

To γεγονός ότι η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 8,0 δευτερόλεπτα δεν επιδέχεται κριτικής, από τη στιγμή μάλιστα που η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται, ακόμα και σε πραγματικές συνθήκες, σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Μιλώντας για μια E-Class, δεν θα μπορούσες να παραβλέψεις τις εφαρμογές ημι-αυτόνομης οδήγησης που τοποθετούνται κάτω από την ομπρέλα του Drive Pilot, όπως άλλωστε και τις εκτεταμένες μεταφορικές δυνατότητες που ένα station wagon αμάξωμα μήκους 4.95 μέτρων προσφέρει.

Η E-Class All-Terrain αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά την Άνοιξη του 2017. Η εμπορική της διάθεση θα ξεκινήσει με τον κινητήρα diesel των 2,0 λίτρων στην έκδοση 220d, ωστόσο, πολύ σύντομα στη νεοσύστατη γκάμα της θα προστεθεί και ένας δεύτερος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 3,0 λίτρων.

Η νέα Mercedes-Benz E-Class All-Terrain με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,947/ 1,861 / 1,497

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,939

Κινητήρας (κ.εκ.):  1.950 κ. εκ.

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 194/3.800

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 400/1.600
 
Βάρος (κιλά):  1.920

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 5,2

Εκπομπές CO2 (γραμμ./χλμ.): 137

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 8,0

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 232

Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No