Οδηγούμε στη Γερμανία

Mercedes-AMG GT R: Γεννημένος νικητής

Mercedes-AMG GT R: Γεννημένος νικητής
Η 585 ίπποι και τα 700 Nm προκύπτουν από τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο οκτακύλινδρο κινητήρα βενζίνης που εφοδιάζει και τις «πολιτικές» εκδόσεις του αυτοκινήτου. H αύξηση τη μέγιστης πίεσης υπερπλήρωσης στα 1,35 bar ήταν εκείνη που επί της ουσίας εξασφάλισε τους 28 ίππους που χωρίζουν την GT C από την GT R  
8 φωτογραφίες

Ποτέ ξανά στο παρελθόν οι δαιμόνιοι μηχανικοί της AMG δεν μετέφεραν σε ένα αυτοκίνητο δρόμου τόση αγωνιστική τεχνολογία. Ποτέ ξανά ένα τετράτροχο με τις προδιαγραφές και τις… περγαμηνές της Mercedes-AMG GT R δεν ήταν τόσο φιλικό στον υποψιασμένο χρήστη του.

Η αλήθεια είναι πως για να σταθείς με αξιώσεις πίσω από το τιμόνι της AMG GT R των 585 ίππων θα χρειαστεί να διανύσεις μια μακρά διαδρομή.

Βλέπετε, το γερμανικό sportscar, το δεύτερο στην ιστορία της Mercedes-Benz που έχει εξελιχθεί εξολοκλήρου από την AMG, προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις ισχύος, χωρίς προφανώς να συνυπολογίζει κανείς στις επιμέρους επιλογές που προσφέρει η απρόσμενα πλούσια γκάμα του, τους δύο διαφορετικούς τύπους αμαξώματος (Coupe και Roadster).

Κοινός παρονομαστής για όλες τις εκδοχές του αυτοκινήτου αποτελεί ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας των 4,0 λίτρων, το τοποθετημένο στον πίσω άξονα ημι-αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, το αλουμινένιο πλαίσιο, το χαρακτηριστικά μακρύ ρύγχος και η αποκλειστικά διθέσια διαμόρφωση.

Από την «απλή» GT των 476 ίππων στην GT S των 522 ίππων η απόσταση δεν φαντάζει μεγάλη, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση της GT C, καθώς πέρα από την διόλου ευκαταφρόνητη αύξηση στη μέγιστη τιμή της ισχύος (βλέπε 557 ίππους), στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου προστίθενται συστατικά ικανά να κάνουν τη διαφορά.

Συστατικά που δεν θα μπορούσαν να λείπουν από την κορυφαία έκδοση που «βαπτίστηκε» R, απέκτησε το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα, 585 ίππους και τον τίτλο του ταχύτερου sportscar που έχει αναμετρηθεί με την «πράσινη κόλαση» του Nurburgring.

To δικό μας πεδίο δοκιμής δεν διαθέτει την ιστορία που κουβαλούν τα 20,8 χιλιόμετρα του Nordschleife. Αν και σε γερμανικό έδαφος, αν και σε μια κατάφυτη περιοχή, η πίστα του Bilster Berg δεν συνιστά, ακόμα, μέτρο σύγκρισης για κάθε sportscar που σέβεται τον εαυτό του.

Με μήκος που οριακά υπερβαίνει τα 4 χιλιόμετρα, φαντάζει εύκολη υπόθεση για ένα αυτοκίνητο που όπως οι ίδιοι οι δημιουργοί του διαβεβαιώνουν γεννήθηκε μέσα στις πίστες.

Ο ήχος που παράγει με τη βοήθεια των απολήξεων της εξάτμισης ο bi-turbo V8 κινητήρας πλημμυρίζει τον χώρο υποδοχής. Μετά το σύντομο αλλά κατατοπιστικό briefing όλα δείχνουν έτοιμα για την εκκίνηση της δοκιμασίας.

Ο πρώτος γύρος έχει αναγνωριστικό χαρακτήρα. Ακόμα και αν δεν καταφέρεις να καταγράψεις στη μνήμη σου τις 19 στροφές της πίστας, πολλές εκ των οποίων τυφλές εξαιτίας των μεγάλων υψομετρικών διαφορών, αντιλαμβάνεσαι πως το έργο σου στο αριστερό κάθισμα της AMG GT R δεν θα είναι εύκολο.

Πόσο μάλλον όταν στον ρόλο του πλοηγού βρίσκεται ένας πραγματικός θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο τέσσερις φορές πρωταθλητής του DTM, Bernd Schneider.

Επιστρέφοντας στα καλά νέα της ημέρας, τα σύννεφα που υψώνονται στον γερμανικό ουρανό δεν έχουν κάνει πράξη τις απειλές τους. Η άσφαλτος παραμένει στεγνή, μαζί με την αυτοπεποίθησή σου που γύρο με τον γύρο σού επιτρέπει να ξεπεράσεις το αρχικό μούδιασμα.

Η ΑMG GT δεν ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των αυτοκινήτου που αποτελούν φόβητρο για τον οδηγού τους. Ωστόσο, σε σχεδόν αγωνιστικούς ρυθμούς με τη σχεδόν αγωνιστικών προδιαγραφών GT R, οι απαιτήσεις αλλάζουν.

Ακόμα και έτσι, πάντως, οι 585 ίπποι και τα 700 Nm καταλήγουν αδιαμαρτύρητα στην άσφαλτο, τα κεραμικής σύνθεσης φρένα δίνουν αξιόπιστες λύσεις χωρίς να παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης, το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εκτελεί αστραπιαία κάθε εντολή σου και τα προηγμένα «ηλεκτρονικά» γίνονται απλοί παρατηρητές όταν αισθανθείς απόλυτα ασφαλής χωρίς τη συμβολή τους.

Τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και η σταθερή πίσω αεροτομή, η τετραδιεύθυνση και τα μεγαλύτερα σε πλάτος μετατρόχια, η νέα γεωμετρία και οι τροποποιημένες ρυθμίσεις της ανάρτησης, το AMG Traction Control και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, η διαφοροποιημένη κλιμάκωση του κιβωτίου και ο αισθητά ισχυρότερος κινητήρας, είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που για πρώτη φορά συνδυάζονται σε μια AMG GT χαρίζοντας, μαζί με τις εξωπραγματικές δυνατότητες στην άσφαλτο, τον τίτλο της κορυφαίας.

Η Mercedes-AMG GT R με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): 4,551 / 2,007 / 1,284

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,630

Κινητήρας (κ.εκ.): 3.982

Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 585/6.250

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 700/1.900

Βάρος (κιλά): 1.555

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 11,4

Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 259

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 3,6 δευτ.

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 318


Περισσότερες Παρουσιάσεις
Publish read?
Yes
No