Οδηγούμε στη Γερμανία

Opel Grandland X: Κωδικός "X"

Opel Grandland X: Κωδικός "X"
Το Opel Grandland X διαφοροποιείται και μάλιστα σημαντικά σε επίπεδο σχεδιασμού από το "αδερφό" Peugeot 3008 κάτι που δεν ισχύει για τις τεχνικές προδιαγραφές και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται την παρουσία του στην άσφαλτο  
12 φωτογραφίες

Παρά το γεγονός ότι το… μελάνι που επικύρωσε τη συμφωνία μεταξύ της GM και του γαλλικού ομίλου PSA να μην έχει στεγνώσει και η Opel να παραμένει στις συνειδήσεις όλων μας μια αμιγώς γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, τα πρώτα ψήγματα της γαλλογερμανικής συνεργασίας είναι ήδη ορατά.

Πριν από μερικούς μήνες, η Opel «πάτησε» πάνω στο Peugeot 2008 δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα προσιτό crossover, το γνωστό σε όλους Crossland X, ενώ σήμερα είναι η σειρά του μεγαλύτερου και ικανότερου Peugeot 3008 να αποκτήσει έναν… ετεροθαλή αδερφό στην γκάμα της γερμανικής φίρμας.

Ο λόγος για το Grandland X, που όπως προδίδει και το όνομά του αποτελεί αυτήν τη στιγμή την κορυφαία πρόταση της Opel στην ευρύτερη κατηγορία των SUV.

Γνήσιο Opel

Σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, το Grandland X έχει καταφέρει να ακολουθήσει έναν πολύ διαφορετικό δρόμο σε σχέση με τo αντίστοιχο Peugeot.

Με αυτόν τον τρόπο επιτρέπει ακόμα και στον μη υποψιασμένο παρατηρητή να αναγνωρίσει από απόσταση την ταυτότητά του, δικαιώνοντας παράλληλα τις προσδοκίες των πιστών «οπαδών» της γερμανικής και κατά κανόνα πιο συντηρητικής σχολής.

Μπορεί, λοιπόν, ο σχεδιασμός των επιφανειών του αμαξώματος να μην διαθέτει την εκκεντρικότητα που χαρακτηρίζει το Peugeot 3008, ωστόσο, δεν λείπουν εκείνα τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στο Grandland X να «κρύβει» το πραγματικό του μέγεθος (μήκος: 4,47 μέτρα) και να υιοθετεί ένα αδιαμφισβήτητα δυναμικό προφίλ.

Αντίστοιχη φυσικά είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, όπου οι «καθαρές» σχεδιαστικές γραμμές του ταμπλό έχουν πάρει τη θέση του πολυεπίπεδου cockpit του Peugeot 3008, διαμορφώνοντας ένα πιο εύπεπτο και ενδεχομένως πιο πρακτικό σύνολο.

Κεντρικός είναι ο ρόλος της έγχρωμης οθόνης αφής το μέγεθος της οποίας και οι λειτουργίες που υποστηρίζει ακολουθούν την εξοπλιστική έκδοση, απολύτως ικανοποιητική είναι η ποιότητα των υλικών και σε κάθε περίπτωση επαρκείς είναι οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές.

Στο αποκλειστικά πενταθέσιο Opel Grandland X, o χώρος αποσκευών ξεκινά από 514 λίτρα, με τον άνοιγμα της πέμπτης πόρτας να εξασφαλίζει την πλήρη αξιοποίησή τους.

Γαλλική συνταγή

Μια σύντομη ανάγνωση των τεχνικών προδιαγραφών του Grandland X φαντάζει αρκετή για να αναδείξει τη συγγενική σχέση του με το Peugeot 3008.

H γερμανική πρόταση όχι μόνο δανείζεται τη μικρομεσαίων διαστάσεων πλατφόρμα του PSA Group, γνωστή με την κωδική ονομασία EMP2, αλλά οικειοποιείται το σύνολο των μηχανικών μερών του γαλλικού SUV.

Έτσι, λοιπόν, κάτω από το καπό του τοποθετείται ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων ο οποίος με τη βοήθεια ενός στροβιλοσυμπιεστή αποδίδει 130 ίππους, ενώ εναλλακτικά προσφέρεται ο επίσης υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων στην έκδοση των 120 ίππων.

Και στις δύο εκδόσεις η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων -προαιρετικά προσφέρεται και αυτόματο κιβώτιο με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων- ενώ για εκείνους που θα θελήσουν να αξιοποιήσουν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και να κινηθούν μακριά από την άσφαλτο, η Opel προσφέρει ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που ονομάζει «IntelliGrip».

Υπό κανονικές συνθήκες, πάντως, η άνεση είναι εκείνη που έχει τον πρώτο λόγο, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια πως οι δύο διαθέσιμοι κινητήρες δεν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν έναν δυναμικότερο τρόπο κίνησης.

Άλλωστε το βάρος του γερμανικού συνόλου είναι εξαιρετικά χαμηλό για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων, κάνοντας τα πάντα να δείχνουν πιο εύκολα από ότι είναι στην πραγματικότητα.

Το Opel Grandland X προσφέρεται ήδη στην ελληνική αγορά ξεκινώντας από τα 24.500 ευρώ στην έκδοση βενζίνης των 1,2 λίτρων και από τα 26.300 ευρώ στην έκδοση diesel των 1,6 λίτρων.

Το Opel Grandland X με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): 4,447/ 1,906 / 1,609

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,675

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.199

Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 130/5.550, 120/3.500

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/1.750, 300/1.750

Βάρος (κιλά): 1.350, 1.392

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 5,1, 4,0

Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 117, 104

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 11,1 δευτ., 11,8 δευτ.

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 188, 189

Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No