Seat Arona: Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο SUV της ισπανικής φίρμας

Seat Arona: Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο SUV της ισπανικής φίρμας
Τα 19 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν στο "μικρό" Seat Arona την ικανότητα να κινείται μακριά από την άσφαλτο, χωρίς παρόλα αυτά να αμφισβητεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Ο τρικύλινδρος TSI κινητήρας του 1,0 λίτρου αποτελεί μια εξαιρετική βάση πάνω στην οποία το Arona χτίζει το πλεονέκτημά του απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού  
8 φωτογραφίες
Μπορεί σε μια αγορά, όπως η ελληνική, που εξακολουθεί να ψυχορραγεί κάτω από το ψυχολογικό και συνάμα ασφυκτικό όριο των 100.000 μονάδων, το Ateca -το πρώτο SUV στη σύγχρονη ιστορία της Seat- να μην απέδωσε τα αναμενόμενα, ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν είναι από μόνο του αρκετό για να αμφισβητήσει τη δημοτικότητα που απολαμβάνουν στις ημέρες μας τα οχήματα ελευθέρου χρόνου.

Μόνο έκπληξη δεν αποτελεί, λοιπόν, το γεγονός πως έναν χρόνο μετά το λανσάρισμα του Ateca στην ευρωπαϊκή αγορά, η Seat υποδέχεται στην γκάμα της τη δεύτερη κατά σειρά πρόταση που φλερτάρει με τα χαρακτηριστικά ενός SUV.

Ο λόγος για το πολλά υποσχόμενο Arona, που παρά τον αστικό του προσανατολισμό και την απουσία συστήματος τετρακίνησης από τις προδιαγραφές του, δείχνει να υποστηρίζει και με το παραπάνω τον τίτλο του crossover.

H αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι ένα από τα στοιχεία που μαρτυρούν τον… εκδρομικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όχι όμως και το μοναδικό. Ακόμα και εκείνοι που θα σταθούν στη σχεδιαστική συγγένεια του αυτοκινήτου με το επίσης νέο Ibiza, θα αναγνωρίσουν την προσπάθεια του Αrona να διαφοροποιηθεί από την εικόνα ενός supermini, ενσωματώνοντας χαρακτηριστικά μεγαλύτερων SUV.

Δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς το ίδιο για το εσωτερικό, καθώς πέρα από τα όποια χωροταξικά οφέλη προκύπτουν από την ημίψηλη αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου, τα σχεδιαστικά όπως και τα εξοπλιστικά γνωρίσματα προέρχονται σχεδόν αυτούσια από το Ibiza.

Παρόλα αυτά οφείλεις να σταθείς και πάλι στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών και τις σύγχρονες εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που φιλοξενεί, στα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που έστω και προαιρετικά κοσμούν τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου καθώς και στα 400 λίτρα του χώρου αποσκευών που του χαρίζουν ένα απολύτως… μετρίσιμο πλεονέκτημα.

Κατά τ’ άλλα, δεδομένου ότι το Arona βασίζεται στην πλατφόρμα του Ibiza (MQB A0), υιοθετώντας μάλιστα και τα ίδια μηχανικά μέρη, οι διαφορές ανάμεσα στα δύο μοντέλα της Seat είναι δευτερεύουσας σημασίας.

Όπως αναμενόταν, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 19 εκατοστά, επέβαλλε ένα νέο setup στις αναρτήσεις χωρίς αυτό ωστόσο να οδηγήσει σε οδυνηρούς συμβιβασμούς, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την ποιότητα της κύλισης.

Αντιστοίχως, τα παραπανίσια κιλά που συνοδεύουν ένα crossover δεν αποτελούν ουσιαστικό πρόβλημα για τον τρικύλινδρο TSI κινητήρα βενζίνης του 1,0 λίτρου. Οι 115 ίπποι και τα 200 Nm ροπής σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων κινούν με αξιοπρεπές ρυθμό το αποκλειστικό δικίνητο Arona, διαμορφώνοντας παράλληλα και την πιο ισορροπημένη έκδοση της γκάμας του.

Η τελευταία συμπληρώνεται από τον «χιλιάρη» TSI των 95 ίππων, τον υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης των 1,5 λίτρων καθώς και από τον πετρελαιοκινητήρα των 1.598 κ.εκ., ο οποίος προσφέρεται σε εκδόσεις των 95 και των 115 ίππων.

Το Seat Arona είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας από τα 14.900 ευρώ (1.0 TSI 95 PS Reference). Για την έκδοση Style και τους 115 ίππους αφετηρία αποτελούν τα 15.900 ευρώ, ενώ στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του αυτοκινήτου με τους 95 ίππους τιμολογείται στα 18.250 ευρώ.
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No