Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Dacia Duster

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Dacia Duster
Το παρουσιαστικό του νέου Duster απέκτησε σαφώς πιο σύγχρονα και ελκυστικά χαρακτηριστικά, διατηρώντας παρόλα αυτά αρκετά από τα στοιχεία το απερχόμενου μοντέλου  
19 φωτογραφίες
Παρά το γεγονός ότι το Duster δεν αποτέλεσε την πιο προσιτή επιλογή της Dacia ή τη μοναδική που φλέρταρε με τις προδιαγραφές ενός crossover, ήταν εκείνη που ξεχώρισε από την γκάμα της αναγεννημένης ρουμανικής φίρμας.

Εκείνη που κατάφερε να ακολουθήσει τον παλμό της εποχής και να εξαργυρώσει στο ακέραιο τη διαρκώς αυξανόμενη δημοτικότητα των οχημάτων ελευθέρου χρόνου στη γηραιά ήπειρο.

Με αδυναμίες αλλά και προτερήματα που έλλειπαν από τις προτάσεις του ανταγωνισμού, κατέκτησε το δικό της κοινό, χτίζοντας πολύ σύντομα μια παράδοση που κανείς δεν θα μπορούσε να αγνοήσει.

Προφανώς ούτε και η ίδια η Dacia, η οποία 8 χρόνια μετά επανέρχεται με τη δεύτερη και ικανότερη σε όλα τα επίπεδα γενιά του αυτοκινήτου.

Αφετηρία της προσπάθειας εκσυγχρονισμού του Duster αποτέλεσαν οι επιφάνειες του αμαξώματος. Η συντριπτική των τελευταίων έχουν ανασχεδιαστεί, ωστόσο, σε πολύ συγκεκριμένα τμήματα μπορεί κανείς να εντοπίσει στοιχεία από την απερχόμενη γενιά του αυτοκινήτου.

Εξαιρώντας τα φωτιστικά σώματα, τα οποία ούτως ή άλλως ξεχωρίζουν αποτελώντας τη «φωτεινή» υπογραφή του δημοφιλούς Dacia, τη διαφορά κάνουν τα τονισμένα φτερά του μπροστινού τμήματος και η αξιοσημείωτη, για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά).

Αντιστοίχως, η διατήρηση των διαστάσεων στα επίπεδα της πρώτης γενιάς του επιτρέπει στο Duster να υπερασπιστεί την ευελιξία του αλλά και να διαφυλάξει την επαφή του με την κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV.

Προφανώς τo μήκος των 4,34 μέτρων δεν το καθιστούν τη μεγαλύτερη σε διαστάσεις πρόταση του συγκεκριμένου segment, αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι λείπουν από το εσωτερικό του αυτοκινήτου οι απαραίτητοι χώροι για να δικαιολογήσουν την παρουσία του σε αυτό.

Σε κάθε περίπτωση, την προσοχή σου στον θάλαμο επιβατών του νέου Duster «τραβούν» οι ανασχεδιασμένες επιφάνειες του ταμπλό και η εντυπωσιακή βελτίωση της αισθητικής αλλά και της εργονομίας ενός συνόλου που στο παρελθόν δεν είχε διακριθεί σε κανέναν από τους δύο τομείς.

Κατάκτηση για τα εξοπλιστικά δεδομένα του Duster αποτελεί η παρουσία του ηλεκτρονικού κλιματισμού ή ακόμα και του συστήματος εντοπισμού εμποδίου στην «τυφλή» περιοχή των εξωτερικών καθρεπτών (Blind Spot Assist).

Κατά τ’ άλλα, το φινίρισμα των σκληρών πλαστικών κρίνεται ικανοποιητικό ή αν προτιμάται ανάλογο της τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθεί η Dacia στο σύνολο των προτάσεών της.

Συμβιώνοντας για δύο ημέρες με το νέο Dacia Duster στους όχι ιδιαίτερα φιλόξενους δρόμους της Αττικής, αντιλαμβάνεσαι πως η μεγαλύτερη πρόοδος που έχει επιτευχθεί στη δεύτερη κατά σειρά γενιά του σχετίζεται με την άνεση.

Άνεση που δεν προκύπτει αποκλειστικά από την προσπάθεια της ρουμανικής φίρμας να βελτιώσει την ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών αλλά και από τις παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο.

Το τελευταίο ενισχύθηκε και μάλιστα σημαντικά με την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής και τον ανασχεδιασμό συγκεκριμένων τμημάτων του, επιτρέποντας στο Duster να υποστηρίζει με μεγαλύτερη αποτελεσματικότερα τον ρόλο του.

Είτε επιτυγχάνοντας στην άσφαλτο την απαραίτητη ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικής, είτε δικαιολογώντας τη φήμη του σκληροτράχηλου μακριά από αυτήν.

Μιλώντας, πάντως, για την κίνηση του αυτοκινήτου σε απαιτητικότερα τερέν, ο λόγος ανήκει στις τετρακίνητες εκδόσεις της γκάμας του. Οι τελευταίες εφοδιάζονται με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης 1,2 λίτρων και diesel και 1,5 λίτρων, αποδίδοντας 125 και 110 ίππους αντιστοίχως. Το ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης των 1,6 λίτρων διαμορφώνει την πιο προσιτή αλλά και την πιο αδύναμη επιλογή.

Και στις δύο περιπτώσεις το σύστημα μετάδοσης αποτελείται από ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να «κλειδώσει» σε αναλογία 50/50 την κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Ας σημειωθεί πως τα τετρακίνητα Duster εξοπλίζονται πλέον και με σύστημα υποβοήθησης κατάβασης.

Για τις εκδόσεις με κίνηση στους δύο τροχούς, οι επιλογές εμπλουτίζονται με τη δυνατότητα επιλογής ενός ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (διαθέσιμο στην έκδοση diesel dCi 110).

Η διάθεση του νέου Duster στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο. Παρά τις σημαντικές αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί το Duster και τον πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό (βλέπε έξι αερόσακους), η αύξηση που θα παρουσιάζουν οι τιμές πώλησης του αυτοκινήτου στη χώρα μας δεν θα είναι σημαντική.

Το νέο Dacia Duster με μια ματιά:

Διαστάσεις (μέτρα): 4,341/ 1,804 / 1,693

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,674

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.598 (SCe), 1.197 (TCe), 1.461 (dCi)

Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 115/5.500 (SCe), 125/5.500 (TCe), 110/4.000 (dCi)

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 156/4.000 (SCe), 205/2.300 (TCe), 260/1.750 (dCi)

Βάρος (κιλά): 1.179 (SCe), 1.200 (TCe), 1.205 (dCi)

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): - (SCe), 5,5 (TCe), 4,4 (dCi)

Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.):
- (SCe), 138 (TCe), 115 (dCi)

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα):
11,9 δευτ. (SCe), 10,4 (TCe), 11,8 (dCi)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):
172 (SCe), 177 (TCe), 171 (dCi)
Περισσότερες Παρουσιάσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 88.083
Δεκέμβριος 2017 — 5.396

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά το 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 10026 11,4%
NISSAN 7194 8,2%
VOLKSWAGEN 6832 7,8%
OPEL 6644 7,5%
PEUGEOT 6503 7,4%
FIAT 6366 7,2%
SUZUKI 5364 6,1%
CITROEN 4107 4,7%
HYUNDAI 4038 4,6%
MERCEDES-BENZ 3920 4,5%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Δεκέμβριος 2017
15.631.687

Publish read?
Yes
No