Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Daihatsu Terios 2006: Ιδιο, μόνο στο όνομα

Daihatsu Terios 2006: Ιδιο, μόνο στο όνομα

Μιχάλης Κατωπόδης H όψη του θυμίζει έντονα «μίνι RAV4», αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό. Το νέο Terios πραγματοποιεί μία στροφή 180 μοιρών σε σχέση με το παρελθόν, πετώντας από πάνω του το αδιάφορο, σχεδιαστικά, προσωπείο αλλά και οτιδήποτε μεμπτό χαρακτήριζε τον προκάτοχό του. Με μήκος που ξεπερνάει πλέον τα τέσσερα μέτρα, πλάτος αυξημένο κατά […]

Μιχάλης Κατωπόδης

H όψη του θυμίζει έντονα «μίνι RAV4», αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό. Το νέο Terios πραγματοποιεί μία στροφή 180 μοιρών σε σχέση με το παρελθόν, πετώντας από πάνω του το αδιάφορο, σχεδιαστικά, προσωπείο αλλά και οτιδήποτε μεμπτό χαρακτήριζε τον προκάτοχό του.



Με μήκος που ξεπερνάει πλέον τα τέσσερα μέτρα, πλάτος αυξημένο κατά 14 εκατοστά και ακόμα μεγαλύτερο μεταξόνιο, το SUV -ή καλύτερα ATV, All Terrain Vehicle– της Daihatsu ξεφεύγει από τη λογική του compact, ανεβαίνει ένα σκαλί και επαναπροσδιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται.



Για την εξωτερική σχεδίαση τα σχόλια περιττεύουν, καθώς το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του. Η πραγματική, ωστόσο, αποκάλυψη έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό του, που δεν θυμίζουν σε τίποτα το απερχόμενο μοντέλο.



Ο οδηγός, ο συνοδηγός και δύο ακόμα ενήλικες θα μετακινηθούν με κάθε άνεση, τη στιγμή που ένας τρίτος επιβάτης δεν είναι πλέον απαγορευτικός για την πίσω σειρά καθισμάτων. Το διαμέρισμα των αποσκευών από την άλλη, έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε μέγεθος, από τα 205 στα 395 λίτρα, τιμή που αυξάνεται ακόμα περισσότερο με την αναδίπλωση των πίσω θέσεων.



Η εργονομία του ταμπλό έχει βελτιωθεί κατακόρυφα αν και, από αισθητικής απόψεως, το ιαπωνικής τεχνοτροπίας αποτέλεσμα δύσκολα θα ενθουσιάσει. Η ίδια λογική αντανακλάται επίσης και στη θέση οδήγησης, όπου το τιμόνι ρυθμίζεται μεν καθ΄ ύψος, ακόμα όμως και στην υψηλότερη θέση του αποδεικνύεται χαμηλό για έναν οδηγό μέσου αναστήματος.



Ένας ακόμη τομέας όπου έχουν σημειωθεί σημαντικές αλλαγές είναι αυτός της οδικής συμπεριφοράς. Το νέο σύστημα ανάρτησης, με τα γόνατα McPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω εξασφάλισε εκείνο το πολυπόθητο «ασφάλτινο» πρόσωπο που έλειπε από την πρώτη γενιά.



Αν και οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν αισθητές, ο φόβος και το άγχος που προκαλούσαν οι αντιδράσεις του προηγούμενου μοντέλου σε όποιον αποφάσιζε να το πιέσει λίγο παραπάνω, αποτελούν πια μία κακή ανάμνηση. Η αστάθεια και η απρόβλεπτη συμπεριφορά υπό συνθήκες πίεσης έχουν αντικατασταθεί από την ουδετερότητα και μία φιλικότητα που σίγουρα θα εκτιμηθεί δεόντως.



Το σύστημα διεύθυνσης, δυστυχώς, παραμένει πολύστροφο και αργό, έχει όμως γρήγορη επαναφορά και εξασφαλίζει ένα κύκλο στροφής μόλις 9,8 μέτρα, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη ευελιξία εντός και εκτός πόλεων.



Η τοποθέτηση ενός νέου μηχανικού συνόλου 1.495 κ.εκ. κάτω από το καπό υπόσχεται βελτίωση των επιδόσεων, στην πράξη όμως το αυξημένο βάρος των 1.170 κιλών του αυτοκινήτου θα ανακόψει κάπως τη «φόρα» των 105 ίππων. Την κατάσταση θα σώσει κυρίως το «νεύρο» που γίνεται αισθητό από τις χαμηλές στροφές και, ενίοτε, η προσφυγή στον -σχετικά ελαστικό- επιλογέα των πέντε σχέσεων.



Υπό κανονικές συνθήκες ο κινητήρας υπόσχεται μειωμένη κατανάλωση, παρουσιάζει όμως μία τραχύτητα στη λειτουργία του που θα σκιάσει ελαφρά τα συνολικά καλά επίπεδα άνεσης και κύλισης.



Ανεξαρτήτως εδαφικού αναγλύφου, το αυτοκίνητο παραμένει ευχάριστο, εύκολα ελεγχόμενο και δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες κατά την κίνησή του εκτός δρόμου. Η Daihatsu, ευτυχώς, δεν έκανε καμία υποχώρηση εδώ, προικίζοντας το μοντέλο της με ένα πλήρες σύστημα τετρακίνησης, ανάλογο της προηγούμενης γενιάς.


<P class=MsoNo

auto.in.gr

Sports in

Εξελίξεις με Ιωαννίδη – Τι γίνεται με Σεβίλλη και Γουέστ Χαμ

Νέο δημοσίευμα για τον Φώτη Ιωαννίδη, το οποίο αναφέρεται στη Σεβίλλη, τη Γουέστ Χαμ και τον μεγάλο ανταγωνισμό για τον επιθετικό του Παναθηναϊκού

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024