Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Saab 9-3 Turbo X: Ισχύς εν τη ενώσει

Saab 9-3 Turbo X: Ισχύς εν τη ενώσει

Η υπερτροφοδοτούμενη παράδοση της Saab συναντά ένα προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, δημιουργώντας την ισχυρότερη και πληρέστερη έκδοση παραγωγής του 9-3.

Γιάννης Αδάναλης

Αφήνοντας τα πυροτεχνήματα και τους εναγκαλισμούς για τους θερμόαιμους νοτιο- ευρωπαίους, οι Σουηδοί θέλησαν να γιορτάσουν με έναν ουσιαστικότερο τρόπο τα 30 χρόνια παραγωγής υπερτροφοδοτούμενων προτάσεων.



Για το λόγο αυτό επέλεξαν το πρόσφατα ανανεωμένο 9-3, εξελίσσοντας τα επί μέρους χαρακτηριστικά του, ώστε να δημιουργήσουν μια ιδιαίτερη έκδοση περιορισμένης παραγωγής.



Το αποτέλεσμα δικαιώνει τη Saab και τις προσπάθειές της, καθώς τα 9-3 Turbo X ξεχωρίζουν από την πρώτη κιόλας στιγμή για τον επιθετικό τους σχεδιασμό και το χαρακτηριστικό μαύρο χρώμα (jet black), που με τη σειρά του παραπέμπει στο υπερτροφοδοτούμενο παρελθόν της φίρμας.



Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, δεν αρκέστηκε στο τροποποιημένο και άκρως εντυπωσιακό περίβλημα. Προχώρησε στην ουσία των πραγμάτων βελτιώνοντας την απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου V6 κινητήρα των 2,8 λίτρων.



Η ισχύς του τελευταίου έφτασε από τους 255 στους 280 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 400 Nm, γεγονός που δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης για τις επιδόσεις του υπερτροφοδοτούμενου 9-3.



Ανάλογες βελτιωτικές επεμβάσεις έχουν δεχτεί και οι αναρτήσεις, όπως άλλωστε και το σύστημα πέδησης και διεύθυνσης. Παρόλα αυτά την διαφορά στην έκδοση Turbo X του 9-3 κάνει το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, που για πρώτη φορά τοποθετείται σε μια πρόταση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.



Αποτελούμενο από ένα κεντρικό διαφορικό πολύδισκου υδραυλικού συμπλέκτη της Haldex, κατανέμει αυτόματα τη ροπή ανάμεσα στους δυο άξονες, επεξεργαζόμενο περισσότερες από 100 φορές το δευτερόλεπτο τα δεδομένα που συλλέγει από 20 διαφορετικούς αισθητήρες.



Σε περιπτώσεις πλήρους επιτάχυνσης το σύστημα τετρακίνησης της Saab μεταφέρει μέχρι και το 80% της ροπής στον πίσω άξονα, ενώ σε κανονικές συνθήκες κίνησης το ποσοστό αυτό περιορίζεται στο 5%, ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου.



Οι δυνατότητες του 9-3 Turbo X στο δρόμο ενισχύονται και από την παρουσία ενός ακόμη διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, που μεταβάλλει κατά 50% την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα.



Στην πράξη το υπερτροφοδοτούμενο Saab καταφέρνει να διαχειριστεί με ευκολία την αυξημένη ισχύ των 280 ίππων, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα (έκδοση Sport Sedan) και φτάνοντας την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.



Παρά τον δυναμικό του προσανατολισμό, ο τρόπος κίνησης του 9-3 Τurbo X παραπέμπει σε ένα σύγχρονο GT, που έχει τη δυνατότητα να καλύπτει αποστάσεις με τη μέγιστη δυνατή άνεση.



Aλλωστε το πολυτελέστατο εσωτερικό δεν αφήνει περιθώρια κριτικής, προσφέροντας σε οδηγό και συνεπιβάτες όλα τα απαραίτητα, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.



Η παραγωγή του τετρακίνητου Saab των 280 ίππων θα φτάσει τις 2.000 μονάδες, 15 από τις οποίες αναμένεται να διατεθούν στη χώρα μας.



Για όσους προλάβουν, η τιμή του Turbo X θα φτάνει τα 57.500 ευρώ, ενώ οι υπόλοιποι θα πρέπει να αρκεστούν στις επίσης τετρακίνητες εκδόσεις του 9-3 V6 Αero, που θα ξεκινούν από τα 52.500 ευρώ.

auto.in.gr

Sports in

Βαγγέλης Μαρινάκης: «Ο Ολυμπιακός ήταν η καλύτερη ομάδα στην Ευρώπη – Γράψαμε ιστορία» (vid)

Ο ηγέτης του Ολυμπιακού εξέφρασε τη χαρά του και την περηφάνια του για την κατάκτηση του Youth League από την Κ19 του πειραϊκού συλλόγου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024