Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ford Focus RS 500: Το μαύρο διαμάντι

Ford Focus RS 500: Το μαύρο διαμάντι

Με μια πανίσχυρη έκδοση 350 ίππων σηματοδοτεί η Ford το πρώιμο τέλος της παραγωγής του εκθαμβωτικού Focus RS.

Γιάννης Αδάναλης

Οτιδήποτε καλό σε αυτόν τον κόσμο τελειώνει γρήγορα, δίνοντας τη θέση του στη μίζερη ελληνική πραγματικότητα, όπου το δημόσιο χρέος, τα spreads και οι φόροι πολυτελείας δίνουν τη χαριστική βολή στην άοσμη, άχρωμη και πάνω απ΄όλα άχαρη καθημερινότητά σου.

Ακόμη και η παραγωγική διαδικασία του Focus RS δείχνει να έχει προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα. Σύντομη -σχεδόν στιγμιαία- άφησε με την όρεξη όσους θέλησαν να αποκτήσουν ένα πολύτιμο ελιξίριο νεότητας, που εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να υπερασπίζεται τον τίτλο του ισχυρότερου τετράτροχου με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Μετά την παραγωγή 11.000 μονάδων το Focus RS ανήκει πια στο παρελθόν, έστω και αν η περιορισμένης παραγωγής έκδοση των 350 ίππων θα βρίσκεται πάντα εκεί για να σου θυμίζει το εντυπωσιακό, ομολογουμένως πέρασμα του μικρομεσαίου Ford από την ελληνική άσφαλτο.

Μόλις πεντακόσιοι θα είναι οι τυχεροί στην ευρωπαϊκή ήπειρο που θα αποκτήσουν το κλειδί του Focus RS 500. Πέντε από αυτούς θα κυκλοφορούν ανάμεσά μας, δηλώνοντας την Ελλάδα ως τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

Εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων το RS 500 θα εξοπλίζεται με το μέχρι σήμερα γνωστό πεντακύλινδρο turbo κινητήρα των 2,5 λίτρων, ο οποίος έχει δεχτεί -όπως ήταν φυσικό- τις απαιτούμενες τροποποιήσεις.

Συγκεκριμένα ο εναλλάκτης νερού-αέρα έχει αυξήσει το μέγεθός του, το φίλτρο αέρα το ίδιο, ενώ μεγαλύτερη είναι και η διάμετρος των εξατμίσεων.

Η αναβάθμιση της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης του κινητήρα και της αντλίας βενζίνης ολοκληρώνει το προφίλ του πεντακύλιδρου μοτέρ, η απόδοση του οποίου αυξήθηκε σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν κατά 15%.

Αυτό μεταφράζεται σε 45 επιπλέον ίππους και 20 Nm ροπής, χωρίς να μεταβληθεί το μέγεθος του υπερσυμπιεστή ή η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Focus RS 500 των 350 ίππων και των 460 Nm ροπής φλερτάρει με την υπερβολή, για όσους τουλάχιστον δεν είχαν την τύχη να βρεθούν μέχρι σήμερα στο αριστερό κάθισμα προγενέστερων εκδόσεών του.

Πριν ακόμη βέβαια αντιμετωπίσεις την οργισμένη ισχύ του μικρομεσαίου Focus θα πρέπει νωρίτερα να εξοικειωθείς με το απόκοσμο παρουσιαστικό του.

Το μαύρο ματ χρώμα δηλώνει ξεκάθαρα τις ιδιαιτερότητες της έκδοσης, κρύβοντας -ως ένα βαθμό τουλάχιστον- το επιβλητικό μέγεθος των αεροδυναμικών βοηθημάτων του αμαξώματος.

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα των τροχών, στο εσωτερικό των οποίων διακρίνονται οι κατακόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο της έκδοσης.

Στο εσωτερικό το φινίρισμα της κεντρικής κονσόλας, σε συνδυασμό με το μαγικό ταμπελάκι που αναγράφει τον αριθμό παραγωγής του αυτοκινήτου δεν αφήνει περιθώρια σύγχυσης.

Στα χέρια σου βρίσκεται ένα από τα 500 Focus RS των 350 ίππων ή αν προτιμάτε η ισχυρότερη πρόταση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς που έχει παραχθεί στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Γνωρίζοντας, επίσης, πολύ καλά τις δυνατότητες του συμβατικού RS, με τους 305 ταπεινούς ίππους και τα 440 Nm ροπής, η πρόθεση της Ford να κλείσει, έστω και προσωρινά, το κεφάλαιο των εξεζητημένων εκδόσεων του Focus με αυτόν τον τρόπο, δεν μπορεί παρά να επιβεβαιώσει ότι η συγκεκριμένη κατασκευή διαθέτει την ικανότητα να διαχειριστεί τη θηριώδη, πραγματικά, ισχύ του made by Volvo πεντακύλινδρου κινητήρα.

Το Focus RS 500 θα πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα του στην έκθεση αυτοκινήτου στο Leipzig στις 9 Απριλίου και μέχρι το τέλος Μαΐου θα ξεκινήσει η διάθεσή του σε είκοσι, συνολικά, ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα.

auto.in.gr

Sports in

Λύγισαν τους Κλίπερς και πήραν προβάδισμα οι Μάβερικς (vid)

Σε ένα παιχνίδι πραγματική μάχη, καθώς είχε πέντε τεχνικές ποινές και δύο αποβολές, οι Μαβς επιβλήθηκαν των Κλίπερς και έκαναν το 2-1 στη σειρά

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024