Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Toyota Auris HSD: Το υβριδικό της διπλανής πόρτας

Toyota Auris HSD: Το υβριδικό της διπλανής πόρτας

Απλοποιώντας μια σύνθετη τεχνολογικά κατασκευή, η Toyota απαντά στην ανάγκη εξέλιξης και παραγωγής προσιτών υβριδικών οχημάτων με το Auris HSD των 22.700 ευρώ.

Γιάννης Αδάναλης

Μέχρι το 2020 κάθε μοντέλο της Toyota θα διαθέτει μια τουλάχιστον υβριδική έκδοση και αυτή είναι μόνο η αρχή, καθώς η ιαπωνική φίρμα έχει επενδύσει όσο κανείς άλλος κατασκευαστής στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Μετά τις τρεις γενιές του αναγνωρίσιμου -πλέον- Prius, το επόμενο βήμα στην υβριδική πορεία της Toyota είναι ίσως και το πιο σημαντικό.

Η τεχνολογία που συχνά-πυκνά τρομάζει με τις σύνθετες αρχές λειτουργίας της ή με το υψηλό -φαινομενικά- κόστος, γίνεται για πρώτη φορά πραγματικά προσιτή.

Με αφετηρία, λοιπόν, την πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλέστατου Auris, η Toyota περνά στην παραγωγή την πρώτη full hybrid πρόταση της κατηγορίας.

Είναι σχεδόν σίγουρο ότι μια γρήγορη ματιά δεν αρκεί για εντοπίσει κανείς τις διαφορές ανάμεσα στις υβριδικές και τις συμβατικές εκδόσεις του μικρομεσαίου Toyota.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο, αποκλειστικά, πεντάθυρο αμάξωμα του Auris HSD είναι ελάχιστες και την ίδια στιγμή αρκετές για να βελτιώσουν την αεροδυναμική του συμπεριφορά.

Οι νέοι προφυλακτήρες, το χρωμιωμένο κάλυμμα της κεντρικής μάσκας και το χαρακτηριστικό λευκό χρώμα του αμαξώματος, αναλαμβάνουν να διαφοροποιήσουν το μέλλον από το παρελθόν.

Ακόμη και αν δεν σταθείς, ωστόσο, στις περιορισμένες σε έκταση και αριθμό σχεδιαστικές αλλαγές, τα λογότυπα της έκδοσης αρκούν για να σε κατατοπίσουν.

Αφήνοντας τις ψυχρές μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος για τη θαλπωρή του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών, ο ιδιότυπος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι αυτός που αναλαμβάνει τις απαραίτητες συστάσεις.

Παραπέμποντας στο Prius, βρίσκεται τοποθετημένος στην παραδοσιακή του θέση (βλέπε κεντρική κονσόλα) και περιτριγυρισμένος από τους διακόπτες των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Power και EV) και του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

Αντίστοιχα, οι ψηφιακές ενδείξεις λειτουργίας του υβριδικού συστήματος -όπως η ενεργειακή ροή από και προς τον ηλεκτροκινητήρα- φιλοξενούνται στο εσωτερικό του ταχύμετρου, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλουν τον αρχικό του σχεδιασμό.

Επί της ουσίας μόνο ο περιορισμός του χώρου αποσκευών επιβάλλει συμβιβασμούς, καθώς ο όγκος των 279 λίτρων τις περισσότερες φορές δεν αρκεί για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειας.

Κατά τ΄ άλλα το Auris πατά με αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο, εκπλήσσοντας ευχάριστα με τον τρόπο που διαχειρίζεται τις τεχνολογικές του ιδιομορφίες.

Η αύξηση του συνολικού βάρους, μετά την προσθήκη των μπαταριών νικελίου-μετάλλου και του ηλεκτροκινητήρα, οδήγησε την ιαπωνική φίρμα στην αναθεώρηση των ρυθμίσεων της ανάρτησης και στον περιορισμό της απόστασης που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος.

Στην πράξη το Auris HSD δεν θυμίζει σε τίποτα το μέχρι σήμερα γνωστό Prius, παρά το γεγονός ότι τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο υβριδικό σύνολο.

Το πλαίσιο δείχνει και είναι πιο στιβαρό, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει με συνέπεια τις απαιτούμενες πληροφορίες και η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά για τα δεδομένα της έκδοσης, εξασφαλίζοντας υψηλή ποιότητα κύλισης και προβλέψιμες αντιδράσεις στο όριο.

Φυσικά και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων θα μπορούσε να είναι καλύτερη, ώστε να αξιοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των δυνατοτήτων του υβριδικού συνδυασμού, ενώ περιθώρια βελτίωσης εξακολουθεί να έχει και το σύστημα πέδησης, μιας και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το πεντάλ του φρένου καθιστά ριψοκίνδυνη οποιαδήποτε πρόβλεψη για το ακριβές σημείο ακινητοποίησης του αυτοκινήτου.

Ανεξάρτητα από το αν το υβριδικό Auris προσομοιώνει με επιτυχία τη συμπεριφορά ενός λιτού, τεχνολογικά, τετράτροχου, η προσφορά του στο περιορισμό εκπομπής CO2 στην ατμόσφαιρα θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Η συνδυαστική λειτουργία του γνωστού, από την παρουσία του στο Prius, κινητήρα βενζίνης των 1.798 κ.εκ. με το εξίσου ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ των 80 ίππων, αποδίδει.

Για την ακρίβεια οι 136 ίπποι του συνόλου προσφέρουν ανταγωνιστικές επιδόσεις στο βαρύτερο, κατά 105 κιλά, Auris, την ίδια στιγμή που η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων κινούνται στα επίπεδα ενός Prius.

Σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή 3,8 λίτρα βενζίνης αρκούν για να διανύσει κανείς την απόσταση των 100 χιλιομέτρων, αριθμός που δεν απέχει και πάρα πολύ από την πραγματικότητα.

Τα οφέλη από τη χρήση του υβριδικού Auris πολλαπλασιάζονται από τη στιγμή που το κόστος συντήρησης και χρήσής του είναι μικρότερο από αυτό ενός Aygo, συνυπολογίζοντας τις φορολογικές απαλλαγές που συνοδεύουν, δικαίως, ένα πραγματικά πράσινο αυτοκίνητο.

Ξεκινώντας από τα 22.700 ευρώ στην πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Unique, το Auris HSD αναμένεται στην ελληνική αγορά τον προσεχή Ιούλιο.

auto.in.gr

Sports in

Από τον Ολυμπιακό στη Χιροσίμα

Τα γιεν της JT Thunders έπεισαν τον Ντανιέλ Καστελάνι να πάρει το αεροπλάνο για την Ιαπωνία.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024