Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ράλι Ντακάρ 2011: Ταξίδι στην άκρη της γης

Ράλι Ντακάρ 2011: Ταξίδι στην άκρη της γης

Για 33η φορά στην ιστορία του, το διασημότερο και σκληρότερο όλων των Rally Raid ξεκινά από το Μπουένος Άιρες για δύο εβδομάδες σε ορισμένες από τις πιο αφιλόξενες γωνιές του πλανήτη, με μεγάλο ενδιαφέρον στις μάχες των αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών και φυσικά με ελληνικό ενδιαφέρον, χάρη στον Βασίλη Ορφανό. Δείτε τις φωτογραφίες των κυριότερων αγωνιζόμενων.

Στη νέα του «γη της επαγγελίας», στη γη των Άνδεων και της χιλιανής ερήμου Atacama και στις αργεντίνικες πάμπας, το Ράλι Ντακάρ ξεκινά το ταξίδι του για 33η φορά στην ιστορία – και για τρίτη στη Λατινική Αμερική. Με περισσότερη αισιοδοξία από το 2010. Και περισσότερες συμμετοχές.

Ως ένας ακόμη μικρός καθρέφτης της ψυχολογίας και επιχειρηματικότητας της Ευρώπης και αυτός, ο θρυλικός αγώνας –που κράτησε το όνομα Ντακάρ παρότι είναι πλέον πολύ μακριά από την πρωτεύουσα της Σενεγάλης- έχει φέτος 20% περισσότερες συμμετοχές και το 2010, καθώς και αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες που βρίσκονται εκεί για να ψηλαφίσουν το έδαφος και να μελετήσουν μια μελλοντική επίσημη εργοστασιακή συμμετοχή.

Είναι αυτή, η αισιοδοξία για τις δύσκολες στιγμές που περνά η Ελλάδα, που εκφράζεται και από τα χρώματα του ουράνιου τόξου στο κράνος του Βασίλη Ορφανού. Ο πολυπρωταθλητής του Εντούρο ξεκινά το 5ο του Ράλι Ντακάρ, μια προσπάθεια που έχει την υποδομή για να θεωρείται η πλέον φιλόδοξη της καριέρας του!

Ο Βασίλης Ορφανός κατάφερε να αποκτήσει την εργοστασιακή υποστήριξη της Aprilia, καθώς και την υποστήριξη σπουδαίων χορηγών από την Ελλάδα, σε μια εποχή που κάτι τέτοιο φάνταζε αδύνατο. Με όλες τις μοτοσικλέτες πλέον στα 450 κ.εκ., ο Έλληνας αναβάτης βάζει τη γαλανόλευκη στο χάρτη και είναι ικανός να την δοξάσει.

Η «νέα γη» του Ράλι Ντακάρ
Αποδείχθηκε εξαρχής, από το 2009, ότι οι άγριες και όμορφες γωνιές της Αργεντινής και της Χιλής είναι τα τέλεια σκηνικά του αγώνα μετά το 2008 – οπότε οι οργανωτές τον απομάκρυναν οριστικά από τη Βόρεια Αφρική, εξαιτίας τρομοκρατικής απειλής στη Μαυριτανία που ακύρωσε το Ντακάρ εκείνης της χρονιάς την τελευταία στιγμή.

Οι δύο χώρες της Λατινικής Αμερικής έχουν καθιερωθεί στις συνειδήσεις και, στην 3η του αγώνα χρονιά εκεί, ο σχεδιασμός δεν έχει υποστεί παρά μικρές τροποποιήσεις. Οι αγωνιζόμενοι φέτος θα βρεθούν πολύ κοντά στα σύνορα με τη Βολιβία και στα βόρεια σύνορα της Χιλής με το Περού.

Κατά τα άλλα, τα γρήγορα χωμάτινα τμήματα της Βορειοδυτικής Αργεντινής θα διαδεχθούν τροπικά δάση, έπειτα το πέρασμα από τις Άνδεις, η έρημος Atacama, ο Ειρηνικός Ωκεανός και η επιστροφή από άλλο σημείο των Άνδεων στους αμμόλοφους της Fiambala και στο Μπουένος Άιρες. Η «οδύσσεια» θα καλύψει 9.618 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 4.598 σε αγωνιστιικό ρυθμό!

Μιλώντας για τη μετάβαση από την Αφρική στη Νότια Αμερική, ο νικητής του 2009 Carlos Sainz είπε: «Σε σχέση με τις διαδρομές στην Αφρική, είναι οι εναλλαγές του εδάφους που με εντυπωσιάζουν περισσότερο στη Νότια Αμερική. Υπάρχουν ορισμένες πολύ ιδιαίτερες Ειδικές Διαδρομές. Για παράδειγμα, γνωρίζουμε από πέρσι ότι η Ειδική μεταξύ της La Rioja και της Fiambala στην Αργεντινή είναι Ειδική που καθορίζει την τύχη σου στον αγώνα.

Μετά την καριέρα μου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, κάτι σημαντικό που έμαθα στα ράλι της ερήμου είναι ότι πρέπει να αντιμετωπίζεις τις προκλήσεις που εμφανίζονται κάθε μέρα μπροστά σου με το μεγαλύτερο σεβασμό και να μένεις ταπεινός.

Οι ειδικές με τους αμμόλοφους στην έρημο Atacama και στους πρόποδες του Contrilleras θα είναι και πάλι μοναδικές προκλήσεις. Η οδήγηση στην άμμο ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για μένα, διότι μέχρι τότε είχε συνηθίσει να οδηγώ στο χώμα. Ακόμα και μια παραμικρή κίνηση του τιμονιού προς τα δεξιά ή τα αριστερά μπορεί να είναι τυχερή ή μπορεί να είναι άτυχη. Κανείς δεν ξέρει τι υπάρχει πίσω από τον αμμόλοφο, δεν μπορείς να δεις μέσα από την άμμο».

Αυτοκίνητα
Η Volkswagen απέμεινε μόνη εργοστασιακή ομάδα του Ράλι Ντακάρ τα τελευταία χρόνια, μετά την αποχώρηση της Mitsubishi και το πέρασμα στην εποχή των κινητήρων πετρελαίου πριν από τρία χρόνια. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το έργο της γερμανικής εταιρείας θα είναι εύκολο, για να πετύχει την τρίτη διαδοχική της νίκη.

Η εργοστασιακή VW έχει τέσσερα νέα Race Touareg 3 για τον περσινό νικητή Carlos Sainz, τον νικητή του 2009 Giniel de Villers και για τους εξίσου ανταγωνιστικούς Nasser Al Attiyah και Mark Miller, οι οποίοι ανέβηκαν στο περσινό βάθρο φτάνοντας μια ανάσα από τη νίκη.

Το RT3 είναι σημαντικά ανανεωμένο: Στην αεροδυναμική, στα συστήματα ψύξης και μετάδοσης και στην ανάρτηση. Επιπλέον, έχει νέο intercooler και βελτιώσεις του κινητήρα 2.5 TDI, ώστε η απόδοση των 310 ίππων να γίνεται καλύτερα στα σημεία που η ισχύς χρειάζεται περισσότερο: Στα αργά σημεία των αμμόλοφων.

Πάντως, το δυνατό σημείο της Volkswagen είναι η υποστήριξη, καθώς δεν είναι μόνο οι 72 μηχανικοί της ομάδας που θα περιμένουν στην πληρέστερη τέντα του καταυλισμού κάθε απόγευμα, αλλά και δύο αγωνιστικά φορτηγά που θα κάνουν την αγωνιστική διαδρομή για την υποστήριξη των τεσσάρων Touareg.

Παρόλα αυτά, ο ανταγωνισμός φαντάζει πιο έτοιμος και πιο πλήρης από ποτέ. Η γερμανική αγωνιστική ομάδα X-Raid έχει την υποστήριξη της BMW και, ως αιχμή του δόρατος, τον πολυνίκητη του Ράλι Ντακάρ Stephane Peterhansel. Ο Γάλλος έχει στόχο αποκλειστικά τη νίκη, την οποία του στέρησε η ατυχία το 2010.

Επιπλέον, η BMW X3 Cross Country ήταν ήδη πέρσι άκρως ανταγωνιστική του Volkswagen Race Touareg και έχει επίσης υποστεί σημαντικές βελτιώσεις φέτος.

Η ομάδα X-Raid, παράλληλα, ετοίμαζε τους τελευταίους τρεις μήνες το πρωτότυπο ΜΙΝΙ All4 Racing, το οποίο θα οδηγεί ο πολύπειρος Guerlain Chicherit. Απομένει να φανεί πόσο ανταγωνιστικό θα είναι το νέο αυτοκίνητο, ωστόσο στόχος της ομάδας είναι απλώς να το εξελίξει ώστε από το 2012 να αντικαταστήσει τη BMW X3 CC.

Πέραν αυτών, ανταγωνιστικός αναμένεται να είναι και ο Αμερικανός Robby Gordon -που επίσης ατύχησε το 2010- με το θηριώδες Hummer, αλλά και ο Nani Roma που εξασφάλισε την τελευταία στιγμή τη συμμετοχή του, με ένα Nissan.

Μοτοσικλέτες
Στους δύο τροχούς, η απόφαση των οργανωτών του Ράλι Ντακάρ να επιτρέψουν μόνο μία κατηγορία φέτος, στα 450 κυβικά, άνοιξε το δρόμο για τη συμμετοχή επτά εταρειών μοτοσικλέτας είτε μέσω εργοστασιακών συμμετοχών (ΚΤΜ) είτε μέσω τοπικών αγωνιστικών ομάδων (Yamaha, Aprilia, Honda, Sherco, BMW, Beta).

Οι αδιαμφισβήτητοι «βασιλείς» της κατηγορίας είναι ο Cyril Despres από την Ανδόρα και ο Ισπανός Marc Coma, που έχουν κυριαρχήσει την τελευταία πενταετία με τρεις και δύο νίκες αντίστοιχα και αγωνίζονται φέτος με τις νέες εργοστασιακές ΚΤΜ 450 Rally – καθώς η εταιρεία διεκδικεί την 10η διαδοχική της νίκη στον αγώνα!

Οι δύο κορυφαίοι αναβάτες θα έχουν ως αναβάτες υποστήριξης, τους γνωστούς ως «νεροκουβαλητές», τον Πορτογάλο Ruben Faria και τον Ισπανό Juan Pedrero Garcia αντίστοιχα, ενώ ικανός για πολλά είναι κι άλλος ένας αναβάτης της ΚΤΜ, ο Pal-Anders Ullevalseter.

Απέναντί τους, η ομάδα της Aprilia κατεβαίνει με τη νέα Aprilia RXV 4.5 Tuareg, η οποία έχει σημαντικές βελτιώσεις στην ισχύ και στην αξιοπιστία με τροποποιήσεις στη χαρτογράφηση του δικύλινδρου κινητήρα. Εδώ, φυσικά, ξεχωρίζει ο Χιλιανός Francisco «Chaleco» Lopez, που δεν ελπίζει σε τίποτα λιγότερο από τη νίκη.

«Νεροκουβαλητής» του τελευταίου θα είναι ο Gerard Farrés, ενώ από τους αναβάτες της Aprilia ξεχωρίζει και ο Γαλλο-Κονγκολέζος Alain Duclos – ο ταχύτερος ιδιώτης για πολλά χρόνια. Παράλληλα, η Aprilia παρέχει εργοστασιακή υποστήριξη (με δέκα μηχανικούς, τρεις managers, δύο εξακίνητα φορτηγά και τρία τετρακίνητα οχήματα) σε οκτώ ιδιώτες, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και ο Βασίλης Ορφανός.

Ισχυρή φαντάζει να είναι και η συμμετοχή της γαλλικής Yamaha, καθώς η ομάδα έχει πλούσια εμπειρία από την WR450F των 450 κυβικών, την οποία εξελίσσει επίμονα από το 2004. Είναι μια μοτοσικλέτα με χαμηλό βάρος και αρκετά ισχυρή και αξιόπιστη, η οποία στο παρελθόν απείλησε ακόμα και τις ΚΤΜ των 690 κ.εκ.

Με τη Yamaha θα αγωνιστεί ο 4ος του 2010 Helder Rodrigues, καθώς και οι Jordi Viladoms και Jonah Street, μεταξύ άλλων. Ο επί σειρά ετών κορυφαίος αναβάτης της Yamaha, David Fretigne, δέχθηκε την πρόταση της ομάδας BMW Speedbrain – αλλά τελικά δεν θα αγωνιστεί εξαιτίας τραυματισμού που υπέστη τον Οκτώβριο του 2010.

Έτσι, το βάρος της BMW Speedbrain θα πέσει στον Frans Verhoeven, ενώ ανταγωνιστικοί αναμένεται να είναι και οι David Casteu (Sherco) και Ivan Boano (Beta).

Οι Ειδικές Διαδρομές του Ράλι Ντακάρ 2011

Ημέρα 1 (1/1): Buenos Aires – Victoria
Απλή διαδρομή 377 χιλιομέτρων, χωρίς αγωνιστική δοκιμασία, προς τον πρώτο καταυλισμό του αγώνα.

Ημέρα 2 (2/1)/ 1η Ειδική: Victoria – Cordoba

Ειδική Διαδρομή 222 χιλιομέτρων για τα αυτοκίνητα και 192 χλμ. για τις μοτοσικλέτες. Απλή 566 χιλιομέτρων. Τεχνική, με στενούς δρόμους και τερματισμό στα βουνά.

Ημέρα 3 (3/1)/ 2η Ειδική: Cordoba – San Miguel de Tucuman
Απλή 440 χλμ., Ειδική 324 χλμ. για τα αυτοκίνητα (300 χλμ. για τις μοτοσικλέτες). Κατεύθυνση προς το Βορρά, μέσα από τροπικά δάση. Ειδική με πολλά άλματα.

Ημέρα 4 (4/1)/ 3η Ειδική: San Miguel de Tucuman – San Salvador de Jujuy
Απλή 231 χλμ., Ειδική 500 χλμ. για τα αυτοκίνητα (521 χλμ. για τις μοτοσικλέτες). Ξεκινά σε έρημα φαράγγια κι έπειτα μπαίνει σε πυκνά δάση.

Ημέρα 5 (5/1)/ 4η Ειδική: San Salvador de Jujuy – Calama
Απλή 554 χλμ., Ειδική 207 χλμ. Πέρασμα στη Χιλή, από το Paso de Jama των Άνδεων στα 4.400 μέτρα.

Ημέρα 6 (6/1)/ 5η Ειδική: Calama – Iquique
Απλή 36 χλμ., Ειδική 423 χλμ.. Ξεκινά σε βραχώδες έδαφος και τελειώνει με την ασύλληπτη κατάβαση από τις Άνδεις στο Iquique, με κλίση 32 μοιρών!

Ημέρα 7 (7/1)/ 6η Ειδική: Iquique – Arica
Απλή 265 χλμ., Ειδική 456 χλμ. Οι αγωνιζόμενοι κατευθύνονται βόρεια, προς τα σύνορα με το Περού, διασχίζοντας τους αμμόλοφους της ερήμου Atacama.

Ημέρα 8 (8/1)
Ημέρα ανάπαυσης και επιδιόρθωσης των οχημάτων στην πόλη Arica.

Ημέρα 9 (9/1)/ 7η Ειδική: Arica –Antofagasta:
Απλή 208 χλμ. και τεράστια Ειδική 611 χιλιομέτρων για τα αυτοκίνητα, 631 χλμ. για τις μοτοσικλέτες, σε δύο τμήματα – ένα χωμάτινο κι ένα, πολύ μεγαλύτερο, σε αμμόλοφους, στο δρόμο προς τον Ειρηνικό Ωκεανό.

Ημέρα 10 (10/1)/ 8η Ειδική: Antofagasta – Copiapo
Απλή 268 χλμ., Ειδική 508 χλμ. Διαδρομές με δύσκολη πλοήγηση, στην έρημο της Χιλής.

Ημέρα 11 (11/1)/ 9η Ειδική: Copiapo – Copiapo
Απλή 35 χλμ., Ειδική 235 χλμ. Ένα loop στην έρημο γύρω από την πόλη, με ταυτόχρονη εκκίνηση αρχικά 10 και έπειτα 20 μοτοσικλετιστών.

Ημέρα 12 (12/1)/ 10η Ειδική: Copiapo – Chilecito
Απλή 686 χλμ., Ειδική 176 χλμ. Ανέβασμα στις Άνδεις και επιστροφή στην Αργεντινή, όπου περιμένουν οι μεγάλοι λευκοί αμμόλοφοι της Fiambala.

Ημέρα 13 (13/1)/ 11η Ειδική: Chilecito – San Juan
Απλή 164 χλμ., Ειδική 622 χλμ. Ειδική 622 χιλιομέτρων! Σε φαράγγια της ερήμου, στους πρόποδες των Άνδεων.

Ημέρα 14 (14/1)/ 12η Ειδική: San Juan –Cordoba
Απλή 123 χλμ., Ειδική 555 χλμ. Η προτελευταία Ειδική ξεκινά με 100 χιλιόμετρα σε αμμώδες έδαφος.

Ημέρα 15 (15/1)/ 15η Ειδική: Cordoba – Buenos Aires
Απλή 645 χλμ., Ειδική 181 χλμ. Μετά τη σχετικά μικρή Ειδική οι νικητές θα φτάσουν στην πίστα του Baradero της πρωτεύουσας της Αργεντινής.

auto.in.gr

Sports in

Νέα ήττα για Μπακς - Συνεχίζει ασταμάτητος και… μόνος ο Αντετοκούνμπο (107-100)

Οι Μπακς ηττήθηκαν από τους Πέλικανς (107-100) και πλέον πιέζονται έντονα από Νικς και Καβαλίερς για τη δεύτερη θέση στην Ανατολή.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024