Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 2012: Μια χρονιά σε αριθμούς

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 2012: Μια χρονιά σε αριθμούς
O J. Button οδηγεί προς τη νίκη στο βρεγμένο οδόστρωμα του Grand Prix Βραζιλίας   (Φωτογραφία:  www.sutton-images.com )
Read hidden
10 φωτογραφίες

Χωρίς αμφιβολία τα Grand Prix της Formula 1, κράτησαν σε αγωνία του φίλους του σπορ κατά την διάρκεια της περιόδου που ολοκληρώθηκε την Κυριακή 25 Νοεμβρίου στην Βραζιλία, με τον έντονο συναγωνισμό που κυριαρχούσε σε κάθε διοργάνωση.

Σε αυτό συνέβαλλαν και τα ελαστικά της Pirelli, τα οποία σύμφωνα με οδηγούς και Team Managers ενίσχυσαν το θέαμα συντελλώντας στην βελτίωση των επιδόσεων. Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στους αριθμούς που απεικονίζουν την προσπάθεια της ιταλικής φίρμας, σε μια ακόμη επιτυχημένη χρονιά της στον κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Συνολικός αριθμός των ελαστικών που διατέθηκαν για το 2012:

31.800 από τα οποία τα 22.500 ήταν για στεγνό οδόστρωμα και τα 9.300 για βρεγμένη πίστα, συν 6.600 ελαστικά για τις δοκιμές (στα οποία ωστόσο δεν περιλαμβάνονται τα ελαστικά εξέλιξης).

Κατανομή ελαστικών ανά τύπο γόμας:

Πολύ μαλακή: 6%, μαλακή: 25%, μέση: 21%, σκληρή: 17%, ενδιάμεση για βρεγμένο: 18% και για έντονη βροχή: 11%.

Το μικρότερο ποσοστό ελαστικών ανήκει σε αυτά της εξέλιξης (μόνο το 2%). Σημαντικό είναι πως όλα τα ελαστικά, που χρησιμοποιήθηκαν το 2012 ανακυκλώθηκαν (συνολικά δηλαδή και τα 38.400 ελαστικά).

Η μέση διάρκεια ζωής της γόμας για στεγνό οδόστρωμα (ανεξαρτήτως σκληρότητας) για το 2012 ήταν 180 χλμ. ενώ η γόμα για βρεγμένη πίστα άντεξε για 140 χλμ.

Πίστες, αγώνες και δοκιμές:

Τα ελαστικά δέχθηκαν μεγαλύτερη συνεχόμενη πίεση στην Ινδία (στροφές 10-11).

Ο μεγαλύτερος αγώνα της χρονιάς ήταν το Grand Prix στη Μαλαισία, με διάρκεια 2 ώρες 44 λεπτά και 51,812''.

Ο μικρότερος, σε διάρκεια, αγώνας της χρονιάς ήταν το Grand Prix της Αγγλίας. Ολοκληρώθηκε σε 1 ώρα 25 λεπτά και 11,288''.

Οι περισσότεροι γύροι που διανύθηκαν με τους διαφορετικούς τύπους γόμας στα χέρια ενός οδηγού ήταν: Σκληρή γόμα - Κ. Kobayashi (798 γύροι), Μεσαία γόμα - Β. Senna (869), Μαλακή γόμα - D. Ricciardo (1.012), Πολύ μαλακή γόμα - K. Raikkonen (237), ενδιάμεση γόμα για βροχή - F. Alonso (145) και γόμα για έντονη βροχή - Κ. Kobayashi (104 γύροι).

H υψηλότερη τελική ταχύτητα που επιτεύχθηκε από ένα σετ ελαστικών P Zero F1 ήταν τα 248,241 χλμ./ώρα από τον L. Hamilton στις κατατακτήριες δοκιμές του Ιταλικού Grand Prix.

Η χαμηλότερη τελική ταχύτητα που επιτεύχθηκε από ένα σετ ελαστικών P Zero F1 ήταν τα 161,828 χλμ./ώρα από τον M. Schumacher στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix του Μονακό.

Το ρεκόρ των περισσότερων ταχύτερων γύρων έχει, από το 2011, ο Sebastian Vettel (5 σε αγώνα / 6 στις κατατακτήριες).

Μέσα στο 2012 το μονοθέσιο της Pirelli (Renault R30) κάλυψε 7.012 χλμ.

Το προσωπικό της ιταλικής φίρμας επισκέφθηκε φέτος εννέα διαφορετικές πίστες για αγώνες αλλά και για ιδωτικές δοκιμές.

Pit Stops:

Ο συνολικός αριθμός των pit-stops το 2012 ήταν 957 (εκ των οποίων τα 14 ήταν ποινές Drive Through και μόλις δύο ποινές Stop & Go). Πάντως ο συνολικός αριθμός των στάσεων κατά μέσο όρο σε κάθε αγώνα ήταν 47,9, δηλαδή 1,9 ανά οδηγό.

Τα περισσότερα pit stops σε έναν αγώνα (76) πραγματοποιήθηκαν στη Μαλαισία, ενώ τα λιγότερα (24) έγιναν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τον ταχύτερο χρόνο σε pit-stop (02:31”) σημείωσε η McLaren-Mercedes του Jenson Button στο Γερμανικό Grand Prix.

Προσπεράσεις:

Το 2012 έγιναν 994 προσπεράσεις (το τελευταίο Grand Prix της χρονιάς, στην Βραζιλία, δεν συμπεριλαμβάνεται). Οι περισσότερες σε στεγνό αγώνα ήταν 90, στο Grand Prix της Κίνας ενώ σε βρεγμένο αγώνα ήταν 76, στη Μαλαισία. Το Μονακό είχε και φέτος τα λιγότερα προσπεράσματα, μόλις 12, σε αγώνα με στεγνό οδόστρωμα.

Άλλοι ενδιαφέροντες αριθμοί:

Σύνολο διανυθέντων χιλιομέτρων με όλες τις γόμες των ελαστικών P Zero το 2012 (αγώνες και δοκιμές): Σκληρή γόμα: 101.692 χλμ., μεσαία γόμα: 121.840 χλμ., μαλακή γόμα: 123.270 χλμ., πολύ μαλακή γόμα: 21.993 χλμ., ενδιάμεση γόμα για βροχή: 13.770 χλμ. και γόμα για έντονη βροχή: 7.930 χλμ.

Οι μηχανικοί ελαστικών της Pirelli ελέγχουν τη θερμοκρασία του εδάφους και του αέρα κατά μέσο όρο 124 φορές ανά Grand Prix.

Κατά την διάρκεια της φετινής αγωνιστικής περιόδου, το τμήμα media της Pirelli έστειλε 5.400 tweets ενώ γράφτηκαν 79.744 λέξεις σε Δελτία Τύπου.

Οι άνθρωποι της Pirelli στην F1:

Συνολικός αριθμός του προσωπικού της σε κάθε αγώνα: 52 άτομα

Διαφορετικές εθνικότητες στην ομάδα F1 της Pirelli: 10

Μέσος όρος ωρών που περνά κάθε μέλος του προσωπικού της Pirelli σε ένα αεροπλάνο: 192 ώρες (ή 8 ημέρες!)

Συνολικός αριθμός διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία: 1.498

Μετακινήσεις και φιλοξενία:

Μεταφορικά μέσα στους ευρωπαϊκούς αγώνες: 13 φορτηγά με εξοπλισμό και ελαστικά

Χιλιόμετρα που διανύθηκαν από κάθε φορτηγό της Pirelli για το 2012: 31.125 χλμ.

Ο αριθμός των γευμάτων που σερβίρονται στο paddock φιλοξενίας της Pirelli (αγώνες και κατατακτήριες δοκιμές): 24.132

Η συνολική εμφάνιση της Pirelli στη Formula 1 (από το 1950):

Εκκινήσεις: 242
Νίκες: 83
Pole Positions: 86
Podiums: 256
Ταχύτεροι γύροι: 90

auto.in.gr

Αγωνιστικά Θέματα:  Περισσότερες ειδήσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 63.911
Αύγουστος 2017 — 5.134

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους τον Αύγουστο του 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 7182 11,2%
NISSAN 5575 8,7%
VOLKSWAGEN 5224 8,2%
PEUGEOT 5137 8,0%
OPEL 4857 7,6%
FIAT 4819 7,5%
CITROEN 3016 4,7%
SUZUKI 3016 6,6%
HYUNDAI 2978 4,78%
MERCEDES-BENZ 2829 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Αύγουστος 2017
10.559.543

Publish read?
Yes
No