Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 2013: "Δυο ταχύτητες", ένα μεγάλο ρίσκο

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 2013: "Δυο ταχύτητες", ένα μεγάλο ρίσκο
Οδηγοί-πρωταγωνιστές σαν τους S. Vettel, J. Button, L. Hamilton, K. Raikkonen και δύο τρεις ακόμη, συντηρούν τον μύθο της F1 στα μάτια των φίλων του σπορ   (Φωτογραφία:  www.sutton-images.com )
Read hidden
6 φωτογραφίες

Η ανακοίνωση του Luis Razia ως δεύτερου οδηγού στη Marussia-Cosworth, μας κάνει να σκεφτούμε πως οι ομάδες που συμμετέχουν φέτος στην F1 χωρίζονται σε αυτές που βασίζονται στη σταθερότητα και σε εκείνες που ρισκάρουν, έχοντας οδηγούς χωρίς προηγούμενη εμπειρία στον θεσμό.

Το grid του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος F1 για το 2013 έχει, λοιπόν, χωριστεί σε δύο μέρη τα οποία έχουν πολύ διαφορετικό χαρακτήρα αφού πέντε οδηγοί δεν έχουν συμμετάσχει σε Grand Prix στο παρελθόν.

Στο γκρουπ των πέντε πρώτων ομάδων -Red Bull-Renault, Ferrari, McLaren-Mercedes, Lotus-Renault, Mercedes AMG GP και Force India-Mercedes- μόνο τρεις έχουν αλλαγές οδηγών. Ο L. Hamilton πήγε στην Mercedes AMG GP, ο S. Perez στη McLaren-Mercedes και ένας νέος οδηγός θα οδηγεί για την Force India-Mercedes.

Όμως, στις άλλες πέντε ομάδες οι αλλαγές είναι τεράστιες. Η Sauber-Ferrari έχει δύο νέους οδηγούς, με το Ν. Hulkenberg να μετρά 39 συμμετοχές σε GP F1 και τον Ε. Gutierrez καμμία.

Η Toro Rosso-Ferrari διατηρεί τους ίδιους οδηγούς με τον D. Ricciardo να έχει 31 εκκινήσεις και τον J. E. Vergne 20.

Η Williams-Renault διαθέτει τον P. Maldonado με 39 εκκινήσεις αλλά ο V. Bottas έβλεπε F1 από την τηλεόραση.

Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η Caterham-Renault με τον C. Pic να έχει 20 εκκινήσεις και τον Van der Garde να θεωρείται "new kid on the block".

Τέλος, η Marussia-Cosworth επενδύει στην... απειρία, με τους νεοφερμένους στην Formula 1 M. Chilton και L. Razia.

Το μοναδικό ενδιαφέρον στοιχείο εδώ είναι η αξιοποίηση των νέων οδηγών καθώς και αυτοί από κάπου πρέπει να ξεκινήσουν. Όμως, παρατηρώντας καλύτερα θα διαπιστώσετε πως στο δεύτερο μισό του grid αυτής της χρονιάς απουσιάζουν οδηγοί που πληρώνονται (H. Kovalainen, T. Glock και K. Kobayashi) και συνεχίζουν (ή ξεκινούν) οδηγοί που πληρώνουν.

Οι περισσότεροι υπεύθυνοι ομάδων επικαλούνται την ύφεση των τελευταίων τεσσάρων ετών, αλλά και τα έξοδα από την αλλαγή των κινητήρων για το 2014.

Πολλές ομάδες έχουν αναγκαστεί να επιλέξουν οδηγούς με κριτήριο τις χορηγίες που τους συνοδεύουν, ώστε να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα για τα μονοθέσια του 2014 με τους ακριβότερους νέους κινητήρες 1.600 κ.εκ., V6 turbo.

Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί, αν οι ομάδες συμφωνούσαν σε ένα μηχανισμό ελέγχου του κόστους. Αυτό πιθανά να βοηθούσε ώστε να μπορούσαν να επιβιώσουν από το μερίδιο των εμπορικών εσόδων του αθλήματος συν κάποια χορηγία. Επιπλέον, έτσι οι ομάδες θα μπορούσαν να διασφαλίσουν πως οι καλύτεροι οδηγοί των μικρότερων κατηγοριών θα κατέληγαν τελικά στο χώρο της Formula 1.

Δυστυχώς πάντως, η F1 δεν λειτουργεί έτσι. Τα αποτελέσματα που θα έχουν οι συγκεκριμένες επιλογές, θα φανούν στο πέρασμα του χρόνου.

Ωστόσο, οι υπεύθυνοι των ομάδων θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί ώστε τα επόμενα χρόνια να συνεχίσουν να υπάρχουν στο άθλημα οδηγοί superstars με διεθνή αίγλη, που αποτελούν παρακαταθήκη για το μέλλον του σπορ.

Οι S. Vettel, F. Alonso, J. Button, K. Raikkonen, M. Schumacher - όλοι έκαναν το ντεμπούτο τους με τις "μικρές" ομάδες που αναφέρονται παραπάνω ή τους προγόνους τους, όπως π.χ. η Minardi.

Όμως πόσοι από τους οδηγούς που συμμετέχουν φέτος με μικρές ομάδες μπορούν να γίνουν τα αστέρια του μέλλοντος; Ποιοι θα εμπνεύσουν το κοινό να πληρώσει τα ακριβά εισιτήρια για να παρακολουθήσει τα Grand Prix στις κερκίδες ή στις υπηρεσίες Pay TV;

Η απάντηση προσεχώς, στις οθόνες μας.

auto.in.gr

Αγωνιστικά Θέματα:  Περισσότερες ειδήσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No