Χίλια -αγωνιστικά- μίλια στο τιμόνι μιας Mercedes-Benz

Χίλια -αγωνιστικά- μίλια στο τιμόνι μιας Mercedes-Benz
Με τον Stirling Moss στο αριστερό της κάθισμα, η Mercedes-Benz 300 SLR κατέκτησε το 1955 την πρώτη θέση του Mille Miglia, επαναλαμβάνοντας, 34 χρόνια μετά, την επιτυχία του Roudolf Caracciola και της Mercedes-Benz SSK   (Φωτογραφία:  Mercedes-Benz )
Read hidden
16 φωτογραφίες

Στο αριστερό κάθισμα μιας Mercedes-Benz 300 SL (W194), ο Karl Kling τερματίζει στη δεύτερη θέση του αγώνα των "χιλίων μιλίων", σηματοδοτώντας -εν έτει 1952- την επιστροφή της γερμανικής φίρμας στο διεθνές αγωνιστικό σκηνικό.

Τρία χρόνια αργότερα αυτός που περνά πρώτος τη γραμμή του τερματισμού είναι ο Stirling Moss, επαναλαμβάνοντας την επιτυχία του 1931, όταν ο Rudolf Caracciola -στο τιμόνι της Mercedes-Benz SSK- αμφισβήτησε την κυριαρχία των Ιταλών, παίρνοντας… σπίτι του την καρό σημαία του αγώνα.

Σχεδόν 60 χρόνια μετά, στον αγώνα που ξεκινά από την Μπρέσια και καταλήγει σε αυτή έχοντας περάσει νωρίτερα από τη Ρώμη, οι πρωταγωνιστές παραμένουν οι ίδιοι.

Μπορεί ο 83χρονος Stirling Moss να μην βρίσκεται στην γνώριμη για εκείνον αγωνιστικότητα ετοιμότητα, ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να ισχύει και για τα τετράτροχα αριστουργήματα που δημιούργησε η Mercedes-Benz εκείνη την εποχή.

Η SSK (Super Sport Kurz) του 1928 ξεχωρίζει ανάμεσα σε αυτά, όχι μόνο για την ιδιαιτερότητα του περιορισμένου μήκους-μεταξονίου της, αλλά γιατί η ισχυρότερη και ελαφρύτερη εκδοχή της (SSKL) αποτέλεσε το πρώτο μη-ιταλικό αυτοκίνητο που κέρδισε τον φημισμένο αγώνα των χιλίων μιλίων.

Μεταπολεμικά η 300 SL ήταν αυτή που "οδήγησε" την Mercedes-Benz πίσω στους αγώνες. Με σωληνωτό πλαίσιο και επιφάνειες αμαξώματος από κράμα αλουμινίου-μαγνησίου, η 300 SL έμεινε στην ιστορία για τον σχεδιασμό των θυρών της, οι οποίες μεταγενέστερα έγιναν γνωστές ως "gullwing doors".

Η πρώτη εμφάνιση της 300 SL πραγματοποιήθηκε στο Mille Miglia τον Μάιο του 1952, κρύβοντας κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειές της έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 2.996 κ.εκ. και απόδοσης 170 ίππων.

Η συνέχεια αποδείχθηκε ακόμη καλύτερη, καθώς την ίδια χρονιά η αγωνιστικών προδιαγραφών 300 SL -το 1954 ακολούθησε η έκδοση παραγωγής του αυτοκινήτου- κατέκτησε την πρώτη θέση στον 24ωρο αγώνα του Le Mans και την τρίτη θέση στον εξίσου απαιτητικό αγώνα Carrera Panamericana.

To 1955 η Mercedes-Benz πανηγύρισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sportscar, με την 300 SLR να προσαρμόζει τις προδιαγραφές ενός μονοθεσίου της Formula 1 στα μέτρα και τα σταθμά ενός… συμβατικού αυτοκινήτου.

Με οκτακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 3,0 λίτρων και 310 ίππους, η 300 SLR συνέτριψε τον ανταγωνισμό, τερματίζοντας το 1955 στην πρώτη και τη δεύτερη θέση του Mille Miglia, του Eifel Race, του Swedish Grand Prix και του Targa Florio.

Επιστρέφοντας στο σήμερα, ανάμεσα στα 400 αυτοκίνητα που θα βρεθούν στη γραμμή της εκκίνησης του αγώνα των χιλίων μιλίων στις 6 Μαΐου του 2013, το παρόν θα δώσουν και οι υπερπολύτιμες, πια, Mercedes-Benz.

Στα χέρια του David Coulthard, του Jochen Mass, του Bernd Maylander και του Karl Wendlinger, θα κληθούν για μία ακόμη φορά να υπερασπιστούν όσα κατέκτησαν στο μακρινό και δίχως καμία αμφιβολία ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν τους.

auto.in.gr

Αγωνιστικά Θέματα:  Περισσότερες ειδήσεις
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 63.911
Αύγουστος 2017 — 5.134

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους τον Αύγουστο του 2017

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 7182 11,2%
NISSAN 5575 8,7%
VOLKSWAGEN 5224 8,2%
PEUGEOT 5137 8,0%
OPEL 4857 7,6%
FIAT 4819 7,5%
CITROEN 3016 4,7%
SUZUKI 3016 6,6%
HYUNDAI 2978 4,78%
MERCEDES-BENZ 2829 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Αύγουστος 2017
10.559.543

Publish read?
Yes
No