Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
1884 De Dion Bouton et Trepardoux: Τα 4,6 εκατομμύρια δολάρια που έγιναν… ατμός

1884 De Dion Bouton et Trepardoux: Τα 4,6 εκατομμύρια δολάρια που έγιναν… ατμός

Το πρώτο αυτοκινούμενο όχημα της ιστορίας, η De Dion Bouton et Trepardoux του 1884, επιστρέφει μετά και την πρόσφατη δημοπράτησή του, στο προσκήνιο της επικαιρότητας.


Γιάννης Αδάναλης

Στα μέσα του 19ου αιώνα ο ατμός αποτέλεσε την κινητήριο δύναμη της βιομηχανικής επανάστασης. Μερικές δεκαετίες αργότερα και συγκεκριμένα το 1884, ο ατμός έδωσε «ζωή» στο πρώτο αυτοκινούμενο όχημα.

Δημιούργημα τριών Γάλλων (De Dion, Bouton και Trepardoux), η «La Marquise» όπως χαρακτηριστικά ονομάστηκε, διέθετε δύο κινητήρες ατμού, πηδάλια στη θέση των σύγχρονων χειριστηρίων, τέσσερις θέσεις και μία δεξαμενή νερού χωρητικότητας 151 λίτρων.

Με αυτονομία 32 χιλιομέτρων και τη δυνατότητα καύσης κάρβουνου ή κοκ, η «La Marquise» πρόλαβε τις εξελίξεις και συγκεκριμένα τις προσπάθειες εξέλιξης ενός αυτοκινήτου με μοτέρ εσωτερικής καύσης από τους Benz και Daimler.

Χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων του ατμοκίνητου οχήματος ήταν η τελική ταχύτητα που ανέπτυξε στον πρώτο «αγώνα αυτοκινήτων» που πραγματοποιήθηκε το 1887.

Με μοναδική συμμετοχή του αγώνα την «La Marquise», ο Bouton ξεπέρασε την τελική ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα, καλύπτοντας την απόσταση Παρίσι-Βερσαλλίες με μέση ταχύτητα 26 χλμ./ώρα.

Την επόμενη χρονιά το εύθραυστο ρεκόρ του Bouton καταρρίφθηκε από τον ίδιο τον De Dion, που κάλυψε την ίδια απόσταση με μέση ταχύτητα 29 χλμ./ώρα, ενώ από το 1886 είχαν ήδη «κυκλοφορήσει» τόσο οι μπροσούρες του αυτοκινήτου όσο και οι διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Το 1889 η τιμή των τρίκυκλων εκδόσεών του ξεκινούσε από τα 2.800 γαλλικά φράγκα (περίπου 400 ευρώ σήμερα) και των τετράτροχων εκδόσεων από τα 4.400 γαλλικά φράγκα (περίπου 830 ευρώ).

Για να έχετε μια αίσθηση των αμοιβών της εποχής, το ημερομίσθιο ενός Γάλλου εργάτη δεν ξεπερνούσε τα πέντε φράγκα.

Το αποτέλεσμα ήταν να παραχθούν μόλις 30 ατμοκίνητες De Dion Bouton et Trepardoux, εκ των οποίων οι 20 ήταν τρίτροχες και οι υπόλοιπες τετράτροχες ή ακόμη και εξάτροχες.

Μετά το 1893 και τη διάδοση της χρήσης των υγρών καυσίμων, ο Trepardoux εγκατέλειψε την αυτοκινητοβιομηχανία επιστρέφοντας στην κατασκευή παιχνιδιών, ενώ ο De Dion, αν και αρχικώς αφοσιώθηκε στην κατασκευή ατμοκίνητων φορτηγών, στη συνέχεια ασχολήθηκε με τα βενζινοκίνητα οχήματα.

Η κατασκευασμένη το 1884 «La Marquise» πωλήθηκε από τον De Dion το 1906 σε έναν αξιωματικό του γαλλικού στρατού, στην οικογένεια του οποίου παρέμεινε περισσότερα από 80 χρόνια.

Το 1987 το ατμοκίνητο τετράτροχο άλλαξε για δεύτερη φορά χέρια, όντας ουσιαστικά μη λειτουργικό μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια ανακατασκευής από τoν Doriol, τον δεύτερο ιδιοκτήτη του.

Περισσότερα από 20.000 δολάρια ξοδεύτηκαν ώστε η «La Marquise» να επανέλθει στην αρχική της κατάσταση αλλά και να γίνουν κάποιες βασικές τροποποιήσεις, όπως η αντικατάσταση του ξύλινου δαπέδου και των σιδερένιων τροχών.

Η επιστροφή της στους δρόμους και στους αγώνες συνοδεύτηκε από μία νέα σειρά διακρίσεων, μέχρι η δημοπρασία της RM Auctions, που πραγματοποιήθηκε στις 6 Οκτωβρίου 2011 στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, να την οδηγήσει στον επόμενο ιδιοκτήτη της ο οποίος δαπάνησε για την απόκτησή της 4,6 εκατομμύρια δολάρια.

auto.in.gr

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024