Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Land Rover: Στην υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητος από... τα γεννοφάσκια της

Land Rover: Στην υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητος από… τα γεννοφάσκια της

Μια ματιά στα άδυτα του βασιλικού στόλου με αφορμή το Αδαμάντινο Ιωβηλαίο της Ελισσάβετ της Β' αποκαλύπτει την σχεδόν τρυφερή σχέση της Βασίλισσας με τα Land Rover που την συνοδεύουν από τα πρώτα της βασιλικά βήματα.

Steve Fowler

Δεν θα περίμενε κανείς από την Αυτή Υψηλότητά της, την Βασίλισσα, να εκφράσει ανοιχτά την προτίμησή της για οποιαδήποτε αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο τα τέσσερα βασιλικά πιστοποιητικά που έχουν χορηγηθεί στην Land Rover, περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, απλά μιλάνε από μόνα τους.

Η Land Rover προμηθεύει αυτοκίνητα στην Βασίλισσα από την ανάρρησή της στο θρόνο και καθ΄όλη τη διάρκεια της εξηκονταετούς βασιλείας της. Οι συντάκτες του Auto Express προσκλήθηκαν να οδηγήσουν μερικά από τα πλέον διάσημα του στόλου της, κάνοντας μια βόλτα στην «αυλή» της Βασίλισσας, εν προκειμένω το Windsor Great Park.

H Ελισσάβετ η Β΄είχε συμπληρώσει δύο χρόνια στο θρόνο -και η Land Rover μόλις έξι στην κατασκευή αυτοκινήτων- όταν ένα ειδικά διαμορφωμένο Series One του 1954, τέθηκε στην υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητός της, επιτρέποντάς της να βρίσκεται, όρθια, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και να χαιρετάει τα πλήθη κατά την εξάμηνη περιοδεία της στην επικράτεια της Κοινοπολιτείας.

Αυτό ήταν και το πρώτο βασιλικό Land Rover το οποίο και βαφτίστηκε State IV. Πλέον, στο Αδαμάντινο Ιωβηλαίο της, το αταξινόμητο αυτοκίνητο εξακολουθεί να δείχνει εξίσου έξυπνα επιβλητικό με το σκούρο πορφυρό χρώμα του.

Τα περισσότερα σημάδια φθοράς εντοπίζονται στις μπλε δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων του οδηγού και του συνοδηγού που έχουν αρχίσει να «σκάνε». Μόλις όμως βρεθείς πίσω από το υπερμέγεθες και λεπτό τιμόνι, προσφέρουν απαράμιλλη άνεση.

Παρόλο που η εκκίνηση του κινητήρα απαιτεί την βοήθεια του τσόκ, καθώς και ένα στιβαρό χέρι για να βάλει την πρώτη ταχύτητα, το State IV εξακολουθεί να είναι σχετικά εύκολο στην οδήγηση.

Γρήγορα διαπιστώνεις ότι το να οδηγείς ομαλά χωρίς σύστημα υποβοήθησης φρένων, με το βαρύ αυτό τιμόνι, το κάθε άλλο παρά «ομαλό» κιβώτιο ταχυτήτων και το εξαιρετικά ευαίσθητο πεντάλ γκαζιού, είναι τέχνη και μάλιστα δύσκολη.

Αν στα παραπάνω, συνυπολογίσετε και τις εξαιρετικά σφιχτές αναρτήσεις, τότε θα πρέπει να αναγνωρίσετε ένα ιδιαίτερο ταλέντο στην Μεγαλειότητά της και στον Πρίγκιπα Φίλιππο που κατάφερναν να σταθούν όρθιοι και να χαιρετούν με χάρη τα πλήθη.

Φυσικά, από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου και στεκόντουσαν ή καθόντουσαν, εκτός από τα πολύ όμορφα επενδυμένα καθίσματα υπάρχει πλήθος πρόσθετων στοιχείων από τα οποία θα μπορούσαν να κρατηθούν, ωστόσο, ακόμα και έτσι, η μετακίνηση, μερικές φορές, έπρεπε να μοιάζει με κούρσα πάνω σε άλογο rodeo.

Το State IV συνόδευσε τη Βασίλισσα στην περιοδεία της σε Αυστραλία, Σρι Λάνκα –τότε ονομαζόταν Κεϋλάνη-, Υεμένη -Άντεν-, σε Αφρική και Ευρώπη, ενώ σταμάτησε να χρησιμοποιείται μετά το 1974.

Ένα άλλο «τελετουργικό» αυτοκίνητο, το State II, κατασκευάστηκε το 1958 σχεδόν χειροποίητα στο εργοστάσιο της Land Rover στο Solihull. To ΙΙ ξεπερνούσε κατά σχεδόν πέντε εκατοστά το μήκος του State IV, ωστόσο ήταν βαμμένο στο ίδιο πορφυρό χρώμα εξωτερικά, διέθετε και πάλι, μπλε δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό και γαλάζια πλευρικά φωτιστικά σώματα προκειμένου να γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι πρόκειται για βασιλικό αυτοκίνητο. Η μοίρα του State ΙΙ ωστόσο, ήταν να επιτελέσει καθήκοντα δευτερεύοντος αυτοκινήτου, παραμένοντας έτσι στα κεντρικά της Land Rover, και έχοντας γράψει στο κοντέρ του μόνο 21.000 χλμ.

Το 1974 η Βασίλισσα απέκτησε ένα νέο «τελετουργικό» Land Rover, το State I. Αυτό κατασκευάστηκε έχοντας ως αφετηρία ένα σύνηθες τρίθυρο Range Rover, από το οποίο όμως, έλειπαν η οροφή, η θύρα του πορτ μπαγκάζ καθώς και τα πλευρικά παράθυρα.

Παράλληλα, οι εξατμίσεις είχαν μετακινηθεί από το πίσω μέρος, προκειμένου τα μέλη της βασιλικής οικογένειας να μην αναγκάζονται να εισπνέουν τα καυσαέρια.

Τα βασιλικά «διαμερίσματα» στο Land Rover διατηρούν την αίγλη τους, αποπνέοντας πολυτέλεια ακόμα και σήμερα, με τη δερμάτινη καφέ επένδυσή τους, τα αναδιπλούμενα καθίσματα τους και μερικά ακόμα, «demi-καθίσματα» όπου θα μπορούσε κάποιος να ακουμπήσει χωρίς απαραιτήτως να καθήσει. Διαθέτει ακόμα και αναλόγιο το οποίο βρίσκεται στο διαχωριστικό μεταξύ του μπροστινού και του πίσω τμήματος, ενώ υπάρχουν και δυο επιμελώς κρυμμένες ομπρέλες σε περίπτωση βροχής.

Μπροστά, ο μεγάλος δερμάτινος καναπές είναι τόσο άνετος όσο δείχνει, ενώ το επίσης δερμάτινο προσκέφαλό του εφοδιάζεται με ένα ειδικό spoiler προκειμένου να προφυλάξει την Ελισσάβετ την Β΄από το σφυροκόπημα του αέρα.

Μπορεί η κραυγαλέα αντίθεση μεταξύ του πολυτελούς δέρματος των επενδύσεων και του γυμνού, πλαστικού τιμονιού και του ταμπλό της δεκαετίας του ’70, να δείχνει λίγο παράξενη, ωστόσο η εκκίνηση λειτουργίας του V8 κινητήρα πραγματοποιείται απρόσκοπτα, συνοδευόμενη από ένα όμορφο γουργούρισμα, το κιβώτιο ταχυτήτων διακρίνεται από ιδιαίτερη ακρίβεια, ενώ το πεντάλ του γκαζιού δεν επιδεικνύει την ίδια ευαισθησία όπως στο State IV.

Καθώς βγαίνουμε από το Windsor Park το άχαρο Range Rover καταφέρνει να τραβήξει τα βλέμματα, ακόμα και τώρα, που το βασιλικό έμβλημα δεν κυματίζει στον μικρό ιστό που βρίσκεται στην μέση του καπό. Η ζωή δεν γίνεται μόνο εξαιρετικά πιο εύκολη για τον οδηγό με το καλύτερα διαχειρίσιμο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και για τους βασιλικούς συνεπιβάτες του, που μπορούν να επιτελέσουν με μεγαλύτερη ευκολία το έργο του… χαιρετισμού, χάρη στη σαφώς ανώτερη ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου.

Οδηγήσαμε επίσης και το αγαπημένο αυτοκίνητο της εκλειπούσας, πλέον, βασιλομήτωρος, το NLT 9, ένα Range Rover LSE του 1995. Αν και σαφώς πιο σύγχρονο, το συγκεκριμένο Range Rover αποπνέει αυθεντικότητα, βαμμένο στο βαθυπράσινο χρώμα Ardennes Green και με μόνη προσθήκη τα μεγάλα μαρσπιέ με σκοπό να εξασφαλίζουν στην «μαμά» της Βασίλισσας ευκολότερη πρόσβαση, στο πίσω κάθισμα.

Ο V8 των 4,2 λίτρων βρυχάται ευχάριστα και επιδεικνύει ιδιαίτερα πολιτισμένη συμπεριφορά, ενώ το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο το κάνουν πραγματικά εύκολο στην οδήγηση.

Ωστόσο, όπως επιβάλλεται στον κόσμο των Land Rover παλαιότερης γενιάς, υπήρχε ένα πλήθος από προειδοποιητικές λυχνίες που αναβόσβηναν στο ταμπλό, ενώ το θερμαινόμενο κάθισμα του οδηγού, απλά δεν λειτουργούσε. Απ΄ ότι φαίνεται, ούτε οι γαλαζοαίματοι δεν έχουν αποκτήσει ανοσία από τα προβλήματα στα ηλεκτρικά που είχαν την τάση να αναπτύσσουν τα αυτοκίνητα της φίρμας.

Και η Βασίλισσα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί Range Rover, μέχρι σήμερα. Ενδεικτικό είναι ότι την μεταφορά της σε κάποιες από τις εκδηλώσεις για τον εορτασμό του Αδαμάντινου Ιωβηλαίου της, ανέλαβε το Range Rover με τον αριθμό 58, η εμφάνιση του οποίου ξεχωρίζει από την θέση για το σημαιάκι και το βασιλικό θυρεό στο καπό.

Η Land Rover δεν θα δημοσιοποιούσε ποτέ επισήμως οποιαδήποτε συμφωνία της ή αγοραπωλησία με τα μέλη της βρετανικής βασιλικής οικογενείας, ωστόσο είναι γνωστό ότι η Βασίλισσα αρέσκεται στο να επιλέγει τα αυτοκίνητά της. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρόκειται να τη δείτε σε κάποια αντιπροσωπεία.

και η ανεπίσημη αγαπημένη

Δεν είναι μόνο η Land Rover για την οποία η Βασίλισσα επιδεικνύει μια σχετική αδυναμία. Το 2002 με αφορμή το Χρυσό Ιωβηλαίο της χάρισαν μία καινούρια Bentley η οποία και πήρε τον τίτλο State Car.

Είναι γνωστό επίσης ότι στην Αυτής Μεγαλειότητα αρέσουν οι Jaguar και μάλιστα δεν είναι πολύ σπάνια η εικόνα στο Windsor να οδηγεί η ίδια την X-Type Estate της, συνοδευόμενη πιθανώς από τα σκυλάκια Corgi που δεν αποχωρίζεται.

Στο πλαίσιο των εορτασμών για το Αδαμάντινο Ιωβηλαίο η Jaguar χάρισε στη Βασίλισσα δύο XJ οι οποίες θεωρητικά, είχαν προταθεί από την μητέρα της Δούκισσας του Cambridge, μετά την επιτυχή παρουσία τους στο πρόσφατο βασιλικό γάμο.

Αν και η εταιρεία φυσικά δεν αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τα βασιλικά της δώρα, είναι προφανές ότι θα πρόκειται για Long Wheel Bases θωρακισμένες εκδόσεις με… κάποιον επιπλέον εξοπλισμό.

Auto Express

Sports in

Τεράστια επιτυχία για τον Ολυμπιακό: Ξανά πρωταθλητές ΕΣΚΑΝΑ οι Έφηβοι!

Οι έφηβοι του Ολυμπιακού αναδείχθηκαν πρωταθλητές ΕΣΚΑΝΑ για 8η συνεχή σεζόν!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024